Deel je soep succes recept!

29-08-2020 17:27 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is jullie favoriete zelfgemaakte soep? Deel je recept hier! :yum:

Zijn jullie ook zo’n soep fan? Hoevaak eten jullie het?

Afbeelding
TVP

(Ik post morgen mijn recepten)
Super al deze heerlijk klinkende soeprecepten. Ik als echte soepliefhebber kan hier zeker wel iets uithalen. Bedankt voor het delen allemaal😀
Alle reacties Link kopieren
Paprikasoep:

1 sjalotje gesnipperd
1 klein teentje knoflook
3 gele/oranje paprika’s in stukjes
1 sinaasappel (alleen het sap)
750 ml groentebouillon
1/2 theelepel korianderkorrels (ketoembar)
gedroogde chilipeper (naar smaak)
bosje verse basilicum

Fruit de sjalot en de knoflook kort aan in olijfolie, voeg de paprika toe en fruit nog even mee, voeg ondertussen de ketoembar en chilipeper toe, per de sinaasappel uit boven de soep, en voeg de bouillon toe. Ca 15 min laten pruttelen tot de paprika zacht is. Dan de verse blaadjes basilicum erbij, en meteen daarna alles met de staafmixer tot 1 geheel pureren. Indien nodig dan nog even opwarmen, en het is klaar om te serveren.

Bak of gril terwijl de soep kookt in een andere pan wat kipfilet, zalm of blokjes halloumi, en voeg dat aan de soep toe als de soep klaar is.
Alle reacties Link kopieren
Rode uiensoep met blauwe kaas

3 rode uien in ringen of snippers, 1/2 liter groentenbouillon, 1/4 theelepel gedroogde chilipeper, blauwe kaas naar keuze en hoeveelheid naar smaak.

Fruit de ui aan in wat olijfolie, voeg de chilipeper en de bouillon toe, laat zachtjes koken tot het gaar is. Serveer met wat gebrokkelde blauwe kaas erover.
Alle reacties Link kopieren
Cinderella76 schreef:
29-08-2020 20:01
Super al deze heerlijk klinkende soeprecepten. Ik als echte soepliefhebber kan hier zeker wel iets uithalen. Bedankt voor het delen allemaal😀
Dit :proud:
Alle reacties Link kopieren
Even kijken of ik mijn recept van ossenstaartsoep ook op m'n laptop heb.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
29-08-2020 20:35
Rode uiensoep met blauwe kaas

3 rode uien in ringen of snippers, 1/2 liter groentenbouillon, 1/4 theelepel gedroogde chilipeper, blauwe kaas naar keuze en hoeveelheid naar smaak.

Fruit de ui aan in wat olijfolie, voeg de chilipeper en de bouillon toe, laat zachtjes koken tot het gaar is. Serveer met wat gebrokkelde blauwe kaas erover.
Oh dit klinkt lekker!
Alle reacties Link kopieren
En deze vind ik ook lekker, maar ik laat de zure room altijd weg en maak meestal nog wat salieolie erbij dat ik erover druppel (salieolie is gewoon wat verse salie gepureerd met olijfolie).

https://www.ah.nl/kookschrift/recept?id=628938
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
29-08-2020 20:37
Oh dit klinkt lekker!
Is het ook, en het is echt zo snel en simpel. Vooral lekker als het buiten heel koud is! Ik heb vaak die blauwe kaas in zo’n plastic driehoekje in de vriezer staan, die is dan goed te brokkelen.

Als je het helemaal makkelijk wil, kun je eventueel ook nog voorgesneden gele ui (in snippers of ringen) gebruiken, maar ik vind het zoetere van de rode ui lekkerder.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk klinkt het allemaal!
En TO als antwoord op je vraag: ik hou zelf heel erg van soep, maar man minder dus ik beperk het eten ervan als hoofdmaaltijd tot zo'n 1x in de 2 weken.
Ik maak bijna elke dag soep op mijn werk. En weet je, je kunt ook restjes goed mixen, krijg je hele lekkere verrassende soepen van. Een beetje champignonsoep met kerriesoep is heel erg lekker. Maak van tomatensoep een minestronesoep door wat pasta er door te doen, aangevuld met wat groente of als je wat pastasaus over hebt kun je daar ook nog een lekkere soep van maken.
Alle reacties Link kopieren
Dochter en ik zijn dol op de pompoensoep van t ah verspakket.
Tegenwoordig koop ik alleen n pompoen en wortel. De rest heb ik al wel in huis.
Been there, done that, got the T-shirt.
dolfje schreef:
29-08-2020 18:35
Mexicaanse bonensoep
https://leukegeit.nl/mexicaanse-bonensoep/
Ongeveer zo maar dan met rul gebakken gehakt erdoor en zonder paprika.
Heel heel heel erg bedankt voor dit recept.
Ik heb het een aantal jaren geleden eens gemaakt. Was een groot succes toen maar ben het recept kwijtgeraakt en ondanks veel googelen nooit teruggevonden tot nu!
Thanks!!
Alle reacties Link kopieren
Onze favoriet is courgette broccoli soep.

4 courgettes
4 uien
1 flinke stronk broccoli
6 bouillonblokjes
1,5 liter water
125 ml crème fraiche
Eventueel spekjes.

De uien, broccoli en courgettes in stukjes snijden en even aanfruiten. Het water en bouillonblokjes erbij en 15 minuten koken. Haal de pan van het vuur en met de staafmixer alles glad pureren. Daarna de crème fraiche en eventueel de uitgebakken spekjes toevoegen.
Zo simpel, maar echt heel lekker!
MIDA schreef:
30-08-2020 15:15
Onze favoriet is courgette broccoli soep.

4 courgettes
4 uien
1 flinke stronk broccoli
6 bouillonblokjes
1,5 liter water
125 ml crème fraiche
Eventueel spekjes.

De uien, broccoli en courgettes in stukjes snijden en even aanfruiten. Het water en bouillonblokjes erbij en 15 minuten koken. Haal de pan van het vuur en met de staafmixer alles glad pureren. Daarna de crème fraiche en eventueel de uitgebakken spekjes toevoegen.
Zo simpel, maar echt heel lekker!

Hmmmm klinkt goed. Een flinke hoeveelheid wel lijkt me. Fijn voor in de vriezer.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
30-08-2020 15:17
Hmmmm klinkt goed. Een flinke hoeveelheid wel lijkt me. Fijn voor in de vriezer.
Ja klopt, is een grote pan. Maar ik krijg nooit de kans om wat in te vriezen :proud:
Alle reacties Link kopieren
MIDA schreef:
30-08-2020 15:19
Ja klopt, is een grote pan. Maar ik krijg nooit de kans om wat in te vriezen :proud:
Ik schep het tegenwoordig voor we gaan eten al in een diepvriesvak anders gaat het ook op ;-D
ik zal zo even een grote pan tomaten-groentesoep maken. Had een mooi groente-fruitbox bij de Lidl via Togoodtogo.
Alle reacties Link kopieren
https://web.archive.org/web/20170901184 ... e-one-only

Heerlijk. Ik doe alleen de vermicelli en de soepballetjes er pas 1.5-2 uur voor de eindtijd in. Vind het anders te "snotterig" worden.


https://bettyskitchen.nl/erwtensoep-uit-de-slowcooker/
Ook erg lekker.
"Geef me de moed om te veranderen wat ik kan veranderen. Geef me de wijsheid om te accepteren wat ik niet kan veranderen. Geef me het inzicht om het verschil tussen beide te zien” – Reinhold Niebuhr
Cinderella76 schreef:
29-08-2020 18:00
Shoarma soep!

Ongeveer 400 gram shoarmavlees (beetje naar eigen inzicht)
Klein zakje fijne soepgroente (ongeveer 150 gram)
Blikje tomatenblokjes
Grote pot/blik bruine bonen
1ui
1 teentje knoflook
2 vleesbouillonblokjes
Ongeveer 1 liter water ( beetje naar eigen inzich
Vlees , ui, knoflook aan bakken. Rest van de ingrediënt erbij doen.
Aan de kook laten komen en laten koken tot de soepgroente gaar is.
Serveer er lekker stokbrood bij met kruidenkaas of kruidenboter.

Eet Smakelijk!
Deze soep hebben wij net gegeten en die is me toch lekker.
Dank je voor het delen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn succesrecept is er eentje van Chinese Tomatensoep. Ik maak deze maandelijks en gaat tot de laatste druppel op!

1 liter water
Pot Struijk kippenbouillon
1 kipfilet
1 teen knoflook
2 kippenbouillonblokken
1 klein blikje tomatenpuree
100 gr champignons
Handjevol witte rijst
Halve prei
5 eetl suiker
3 eetl appelmoes
1 eetl azijn
2 eetl ketjap
2 eetl sojasaus
1 theel gemberpoeder
Kookroom

- Ui aanbakken, daarna knoflook, gember en tomatenpuree kort erbij bakken.
- Water, pot Struijk, bouillonblokjes, azijn, ketjap, sojasaus, suiker en appelmoes erbij doen.
- Na een uurtje zachtjes pruttelen de kipfilet, prei, champignons (alles snij je heel dun) en rijst toevoegen. Tien minuten zachtjes laten doorkoken + af en toe roeren.
- Vlak voor serveren een scheutje kookroom erbij doen en klaar!

Wij eten het morgen met stokbrood en kruidenboter. :koffie:
Alle reacties Link kopieren
MIDA schreef:
30-08-2020 15:15
Onze favoriet is courgette broccoli soep.

4 courgettes
4 uien
1 flinke stronk broccoli
6 bouillonblokjes
1,5 liter water
125 ml crème fraiche
Eventueel spekjes.

De uien, broccoli en courgettes in stukjes snijden en even aanfruiten. Het water en bouillonblokjes erbij en 15 minuten koken. Haal de pan van het vuur en met de staafmixer alles glad pureren. Daarna de crème fraiche en eventueel de uitgebakken spekjes toevoegen.
Zo simpel, maar echt heel lekker!
Klinkt goed! Gebruik je dan groenten- of rundvleesbouillonblokjes?
Alle reacties Link kopieren
Champignonsoep

INGREDIËNTEN
250 g kastanjechampignons
50 g crème fraîche
3 tenen knoflook
3 el bloem
2 groente bouillonblokjes
3 stengels lente-ui
Verste peterselie
2 x een klont roomboter

Bereidingswijze.

Maak 250 g champignons schoon en snijd in de gewenste grootte.
Bak de champignons in een koekenpan met een klontje boter tot ze mooi bruin zijn. Voeg ook 3 fijngesneden teentjes knoflook toe. De champignons zijn klaar zodra het vocht is opgenomen.

Doe een klont roomboter en 3 el bloem in een soeppan en voeg de gebakken champignons toe.
Zet het vuur laag en meng de bloem door de champignons tot de bloem is opgenomen.
Voeg nu 50-100 ml water toe en blijf roeren tot het geheel wat indikt.
Zet vuur mag weer wat hoger. Voeg nog eens 900 ml water toe samen met 2 verkruimelde groente bouillonblokjes. Breng tegen de kook aan en laat even 10-15 minuten rustig pruttelen.
Roer een half bakje crème fraîche door de soep. Verwarm nog een minuutje mee.
Voeg de lente ui toe en verwarm even mee.

Garneer naar wens met peterselie.

Hier haal je 4 kommen uit.
Lekker met een stokbrood met knoflookboter.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
Zondag is onze soepdag, maar kan het elke dag wel eten.
Je kan het zo gek niet bedenken of je kan er wel soep van maken :flirting:

Geroosterde paprika soep

5 rode paprika's in 4-en gesneden
2 tomaten in stukken gesneden
2 uien gesnipperd
2 tenen knoflook fijngehakt
1 rode peper fijngesneden
e.l. tomatenpuree
olijfolie
1 groente bouillionblokje
water
p/z
crème fraîche

Paprika's in 4-en snijden en met de bolle kant naar boven op een bakplaat leggen in een dun laagje olie. In oven van 200gr roosteren tot de bovenkant zwart ziet, neemt pakweg half uur in beslag. Wel goed in de gaten houden, als ze TE zwart worden heb je niks meer over van de paprikas.
Daarna in een zak doen en afsluiten; na 10 minuten kan je dan heel gemakkelijk de schil verwijderen.

Snij de ui en knoflook, bak aan in soeppan in een beetje olie.
Voeg de gesneden rode peper en tomatenpuree toe en bak opnieuw even mee.
Voeg water op gevoel (groenten staan bij mij altijd net niet onder) en overige ingrediënten toe (behalve de crème fraîche) en laat 20 minuutjes zachtjes koken.
Pureer met staafmixer.
Schep een lepel crème fraîche in de kom voor je er soep in schept.

Lekker met dik gesneden geroosterd volkoren brood dat je dipt in olijfolie waar wat zeezout overheen gemalen is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven