Druif!
zaterdag 11 september 2010 om 08:47
Na een mooie zomer geeft de druif in mijn tuin eindelijk eetbare druiven! En hoe; hij hangt krom van de dikke trossen. Probleem is alleen dat het een blauwe druif is, en niet alle druifjes tegelijk verkleuren. Nu heb ik dus aan iedere tros druiven die rijp zijn, druiven die nog groen en zuur zijn, en druiven die al overrijp zijn en gaan rotten.
Hoe moet ik dit doen? De trossen nu afknippen en op de fruitschaal door laten rijpen?
Hoe moet ik dit doen? De trossen nu afknippen en op de fruitschaal door laten rijpen?
I only get one shot at life - so I shoot to kill

zaterdag 11 september 2010 om 09:11
quote:Garden_of_Sarah schreef op 11 september 2010 @ 09:10:
Kan me niet voorstellen dat ze al rijp zijn. Heb je al een blauwe geproefd? Dat ze blauw zijn betekent niet dat ze gelijk ook rijp zijn hoor.
Hier zijn ze in elk geval al wel blauw, maar lang nog niet rijp, duurt zeker nog een week of 3.Eens, zuhuhuuuurrr.
Kan me niet voorstellen dat ze al rijp zijn. Heb je al een blauwe geproefd? Dat ze blauw zijn betekent niet dat ze gelijk ook rijp zijn hoor.
Hier zijn ze in elk geval al wel blauw, maar lang nog niet rijp, duurt zeker nog een week of 3.Eens, zuhuhuuuurrr.
zaterdag 11 september 2010 om 09:21
De blauwe zijn lekker en er zijn er ook al aan het wegrotten. Steekt een zo'n rottende de hele tros dan niet aan? Dat idee had ik namelijk...
De meeste zijn nog groen maar er zijn al goeie, en ik had t idee dat als ik ze zou laten hangen dat ik dan alles kan weggooien.
Doorrijpen op de fruitschaal werkt dus niet?
Sommige zijn echt al rijp hoor, hebben hier ook wel echt vol in de zon gehangen dit jaar.
De meeste zijn nog groen maar er zijn al goeie, en ik had t idee dat als ik ze zou laten hangen dat ik dan alles kan weggooien.
Doorrijpen op de fruitschaal werkt dus niet?
Sommige zijn echt al rijp hoor, hebben hier ook wel echt vol in de zon gehangen dit jaar.

zaterdag 11 september 2010 om 10:36
Als alle trossen tegelijk rijp worden kan je ze waarschijnlijk toch nooit opeten. Dus ik zou nu gewoon al af en toe wat plukken en eten en de onrijpe weggooien en dan kijken wat er met de rest van de trossen gebeurt.
Schimmelen de druiven echt of drogen ze meer op? Mijn ouders hebben 1 druif voor de druiven en 1 druif voor de sier. Die druiven zijn niet lekker en die laten ze gewoon hangen. Na de winter zijn het dan bijna rozijnen.
Schimmelen de druiven echt of drogen ze meer op? Mijn ouders hebben 1 druif voor de druiven en 1 druif voor de sier. Die druiven zijn niet lekker en die laten ze gewoon hangen. Na de winter zijn het dan bijna rozijnen.
zaterdag 11 september 2010 om 11:31
Nee ze schimmelen, zitten waarschijnlijk te veel trossen en blad aan, en dan met die nattigheid... Heb maar een aantal trossen weggeknipt en eens kijken of dat helpt voor de andere plús experiment of de weggeknipte binnen rijperder worden.
Verdorie, heb ik weer geen eigen oogst druiven!
Verdorie, heb ik weer geen eigen oogst druiven!