Edamame
dinsdag 31 januari 2012 om 11:21
Ik ben een grote sushi fan, en wij gaan regelmatig in zo'n all you can eat vreetschuur sushi eten. We bestellen dan altijd edamame boontjes en die vinden we heerlijk.
Nu willen we die thuis ook graag eens eten, maar tot nu toe hebben we ze nog nergens kunnen vinden.
Supermarkt heeft ze niet, en ook de chinese supermarkt hier in de buurt verkoopt ze niet.
Heeft iemand een idee waar ik ze kan kopen?
En vervolgens: hoe maak ik ze lekker klaar?
Nu willen we die thuis ook graag eens eten, maar tot nu toe hebben we ze nog nergens kunnen vinden.
Supermarkt heeft ze niet, en ook de chinese supermarkt hier in de buurt verkoopt ze niet.
Heeft iemand een idee waar ik ze kan kopen?
En vervolgens: hoe maak ik ze lekker klaar?
dinsdag 31 januari 2012 om 11:53
quote:makreel schreef op 31 januari 2012 @ 11:49:
Werkgerelateerd eten kopen voor Anouk?
Koken voor sterren lijkt me fantastisch, maar koken voor Anouk...Klopt is niet de makkelijkste met eten nee. Maar ik kan je vertellen dat ze stiekem eigenlijk best aardig is, alleen dat is een goed bewaard geheim!
Werkgerelateerd eten kopen voor Anouk?
Koken voor sterren lijkt me fantastisch, maar koken voor Anouk...Klopt is niet de makkelijkste met eten nee. Maar ik kan je vertellen dat ze stiekem eigenlijk best aardig is, alleen dat is een goed bewaard geheim!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
dinsdag 31 januari 2012 om 12:18
Bij ons in de buurt liggen ze bij de toko/chinese supermarkt in de diepvries. Ik stoom ze altijd een paar minuten, gewoon boven de pan waar ik bijvoorbeeld rijst in aan het koken ben. Als ze gaar zijn spoel ik ze af met ijskoud water (blijven ze groen) en dan wat grof zout erover. Eventueel een beetje sojasaus in een bakje erbij en dan: omnomnomnom!
dinsdag 31 januari 2012 om 12:27
quote:new_in_town schreef op 31 januari 2012 @ 11:48:
En hier een recept.
Wat hier boven ook al gevraagd werd, ik ken die boontjes niet, moet je die dan nog met je handen doppen op je bord? Of serveer je het niet zoals de foto en dop je ze voordat je het opdient?
Zijn ze dan niet inmiddels al koud?
Vraagje voor de kenners, ze smaken toch niet naar tuinbonen he?
En hier een recept.
Wat hier boven ook al gevraagd werd, ik ken die boontjes niet, moet je die dan nog met je handen doppen op je bord? Of serveer je het niet zoals de foto en dop je ze voordat je het opdient?
Zijn ze dan niet inmiddels al koud?
Vraagje voor de kenners, ze smaken toch niet naar tuinbonen he?
dinsdag 31 januari 2012 om 12:30
Zeker niet naar tuinbonen Carmenta, veel minder melig en veel uhh.. frisser!
Ik eet ze vaak als snack, dan neem ik een schaaltje ongepelde boontjes en dop ik die tijdens het tv kijken ofzo. Koud zijn ze overigens ook erg lekker maar als je ze gedopt én warm wil hebben zou ik ze na het doppen nog een minuutje in het stoommandje leggen.
Ik eet ze vaak als snack, dan neem ik een schaaltje ongepelde boontjes en dop ik die tijdens het tv kijken ofzo. Koud zijn ze overigens ook erg lekker maar als je ze gedopt én warm wil hebben zou ik ze na het doppen nog een minuutje in het stoommandje leggen.