Edamame

31-01-2012 11:21 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een grote sushi fan, en wij gaan regelmatig in zo'n all you can eat vreetschuur sushi eten. We bestellen dan altijd edamame boontjes en die vinden we heerlijk.

Nu willen we die thuis ook graag eens eten, maar tot nu toe hebben we ze nog nergens kunnen vinden.

Supermarkt heeft ze niet, en ook de chinese supermarkt hier in de buurt verkoopt ze niet.

Heeft iemand een idee waar ik ze kan kopen?

En vervolgens: hoe maak ik ze lekker klaar?
Volgens mij kun je ze bij veel toko's krijgen, uit de vriezer. Klaarmaken is denk ik een kwestie van koken en met zout besprinkelen, maar da's vast googlebaar... Lekker hoor, edamame!
Toko inderdaad en de biologische groentemarkt ook. (Moest ze werkgerelateerd altijd kopen voor Anouk. Die leeft daarop!)
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
in een webtoko
En hier een recept.
Werkgerelateerd eten kopen voor Anouk?

Koken voor sterren lijkt me fantastisch, maar koken voor Anouk...
Wat eten we vanavond?
quote:makreel schreef op 31 januari 2012 @ 11:49:

Werkgerelateerd eten kopen voor Anouk?

Koken voor sterren lijkt me fantastisch, maar koken voor Anouk...Klopt is niet de makkelijkste met eten nee. Maar ik kan je vertellen dat ze stiekem eigenlijk best aardig is, alleen dat is een goed bewaard geheim!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Bij ons in de buurt liggen ze bij de toko/chinese supermarkt in de diepvries. Ik stoom ze altijd een paar minuten, gewoon boven de pan waar ik bijvoorbeeld rijst in aan het koken ben. Als ze gaar zijn spoel ik ze af met ijskoud water (blijven ze groen) en dan wat grof zout erover. Eventueel een beetje sojasaus in een bakje erbij en dan: omnomnomnom!
Ik ken het niet maar wordt heel nieuwsgierig en ga van het weekend direct op zoek naar deze bonen. Ik heb nog wel een vraag eet je de hele boon of pel je de boon en eet je alleen de boontjes die binnenin zitten?
quote:new_in_town schreef op 31 januari 2012 @ 11:48:

En hier een recept.

Wat hier boven ook al gevraagd werd, ik ken die boontjes niet, moet je die dan nog met je handen doppen op je bord? Of serveer je het niet zoals de foto en dop je ze voordat je het opdient?

Zijn ze dan niet inmiddels al koud?

Vraagje voor de kenners, ze smaken toch niet naar tuinbonen he?
Zeker niet naar tuinbonen Carmenta, veel minder melig en veel uhh.. frisser!

Ik eet ze vaak als snack, dan neem ik een schaaltje ongepelde boontjes en dop ik die tijdens het tv kijken ofzo. Koud zijn ze overigens ook erg lekker maar als je ze gedopt én warm wil hebben zou ik ze na het doppen nog een minuutje in het stoommandje leggen.
Mevrouw Anouk doet zelf dan ook erg haar best net te doen of ze een ontzettend snobberige trut is. Lukt haar goed trouwens.
Bazinga!
QQelleQ, bedankt ik moet ze dus doppen. Ga ze dit weekend proberen.
Thanks! Ga toch nog maar eens bij een andere chinese supermarkt langs binnenkort!

Ben erg benieuwd of ze ze daar hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven