Een kaasrol, hoe eet je dat?

27-12-2013 12:24 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier twee kaasrollen liggen die bijna over datum gaan, ik moet ze dus eens gaan klaarmaken. Alleen weet ik niet op welke manier dat eigenlijk gegeten wordt? Als tussendoortje lijkt het me veel te zwaar en als hoofdmaaltijd lijkt het me te eenzijdig, want wat eet je daarbij?
Wat is een kaasrol?

Is het lekker bij een salade met paddenstoelen en dressing?

Weet niet zo goed wat ik bij een kaasrol moet voorstellen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Geen idee wat een kaasrol is maar het is vast lekker met gebakken aardappeltjes en een salade.
de enige kaasrollen die ik ken zijn van de aldi: roomkaas gevuld met kruiden

die doe ik op stokbrood, heerlijk

maar dat is ws niet wat jij bedoelt
Dit is een kaasrol: http://www.abramo.be/sitenl/inhoud/croi ... ollen.html

Heeft het een andere naam dan? Misschien daarom dat ik er zo weinig over vind op Google
Het klinkt als iets Belgisch. Volgens mij lijkt het een hoofdmaaltijd.
quote:akioli schreef op 27 december 2013 @ 12:33:

Dit is een kaasrol: http://www.abramo.be/sitenl/inhoud/croi ... ollen.html

Heeft het een andere naam dan? Misschien daarom dat ik er zo weinig over vind op Google

Ik ken ze niet, nog nooit gezien. Wat ik al zei, een salade met paddenstoelen lijkt mij er lekker bij.

Is het een soort kaascroissant?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Lekker klaarmaken op de smulsteen
quote:Lebowski schreef op 27 december 2013 @ 12:37:

Lekker klaarmaken op de smulsteen

Dat ik daar nou niet op kwam. Super idee, met champignons, ui, wat andere lekkere groente die bij kaas passen zoals broccoli of bloemkool. Wat beenham erbij en klaar
Met tomatensoep bij de lunch.
Opwarmen in de oven en dan naar binnen sjoelen. Dat is de traditionele wijze van kaasrol eten.
Een slaatje lijkt me misschien het beste, groenten erbij lijkt me echt te zwaar gaan worden. Met soep vind ik een beetje een eigenaardige combinatie

Gek dat jullie dit in Nederland niet hebben!
Maar is het dan een volwaardige maaltijd Cateautje?
Lol MV, zo laat je het nog bijna lekker klinken ook
quote:akioli schreef op 27 december 2013 @ 12:43:

Maar is het dan een volwaardige maaltijd Cateautje?

Moet dat dan? Mocht het een volwaardige maaltijd zijn, dan is het goed. Blijkt het geen volwaardige maaltijd te zijn, dan neem je wat later een boterham of iets anders. Je bent toch geen slaaf van de klok hoop ik.

Edit: Oh wacht even. Jij bedoelt of je dan de schijf van vijf binnen krijgt. Dat lijkt me voor een keertje nou niet echt een halszaak.
Eerder gek dat jullie dit in België wel hebben
Nog nooit van gehoord een kaasrol!

Mij lijkt het dat je het inderdaad eet voor of na soep en met een salade net als een pasteitje.
Een lekker frisse salade er bij met rucola, rode ui en pijnboompitjes.
gewoon slaatje erbij en je hebt een maaltijd.

lijkt me wel een caloriebom: bladerdeeg, gevuld met kaas
Bij de bakker/ah heb je wel van die bladerdeegbroodjes gevuld met kaas,net als een saucijzenbroodje. Daar lijkt dit volgens mij wel wat op.
Gewoon opeten. Bij een saucijzenbroodje ga je toch ook niet allemaal bijgerechten maken?
quote:dolfje schreef op 27 december 2013 @ 13:15:

Bij de bakker/ah heb je wel van die bladerdeegbroodjes gevuld met kaas,net als een saucijzenbroodje. Daar lijkt dit volgens mij wel wat op.

Klopt ja, die eet ik altijd.

Maar het is nog nooit in me opgekomen om dat als avondeten voor te schotelen

Anderzijds, wat maakt 't uit?

Een volwaardige maaltijd is het niet nee, maar met wat side dishes kom je een heel eind.

Nou, en als tussendoortje snij je 'm door de helft. Eet je de andere helft straks.
Met frietjes? Als je het als maaltijd wilt tenminste. Ik zie het meer als zoals zomerfreak het ziet.

Ik geloof niet dat ik veel mis aan zo'n kaasrol....
Bedenk me net dat cranberrysaus erbij waarschijnlijk lekker is.
gewoon snacken, of bij de lunch
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven