Eet jij zonder suiker?

26-12-2011 19:51 193 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanaf maandag 2 januari eet ik 40 dagen geen suiker.

Beste lastig, want suiker zit echt overal in!

Het leuke er aan is dat ik dit doe met een grote groep en dat je dus veel steun aan elkaar kunt hebben. Handig! Ook via Facebook kun je elkaar op de hoogte houden.

Doe je ook mee?
anoniem_143766 wijzigde dit bericht op 26-12-2011 21:28
Reden: Wist niet beter ; )
% gewijzigd
quote:missnatural schreef op 26 december 2011 @ 20:00:

Misschien wist je het niet, maar geraffineerde suiker kan de oorzaak kan zijn van onder andere;

ADHD, after dinner dips, agressiviteit, allergieën, alvleesklieraandoeningen, astma, artritis, buikpijn, cariës, chagrijnig zijn, chronische bijholteontsteking, constipatie, concentratieproblemen, darmklachten, depressie, diabetes, diarree, eczeem, futloos, gedragsstoornissen, hoofdpijn, hoog cholesterol, hypoglycemie, kanker, leveraandoeningen, maagzuur, migraine, minder immuniteit, nierziekten, opgezette buik, oververmoeidheid, osteoporose, reuma, schildklierproblemen, slapeloosheid, stemmingswisselingen, stofwisselingsproblemen, stress, spijsverteringsproblemen, vaak griep & verkoudheid, verstoppingen, vitaminetekort, zenuwziekten.zo zo, suiker kan zelfs leiden tot tsunami's, hongernood en andere wereldrampen. Het schijnt dat suiker zelfs de aanstichter is geweest voor de oerknal.
Valt best mee, mijn vriendin Sharon leeft helemaal zonder suiker, met de juiste suikervervangers kun je nog steeds koekjes, taart en oliebollen eten hoor! Het gaat om echt eten en alles zelf maken, dus niet uit zakjes, pakjes en doosjes eten. Je moet alleen even weten hoe...
Suiker is ook de oorzaak van veel spam.
lieve missnatural, als je geen suiker binnenkrijgt maakt je lijf het zelf wel.
Als je geen suiker eet, sterven er hersencellen af. Maar ja, je moet kiezen.
Ah, als je honing door je koekjes flikkert is er natuurlijk niks meer aan de hand . Hoe hypocriet.

Vertel, waar blijft je serieuze wetenschappelijke onderbouwing?
Meds je maakt haar in de war. Doe nou niet.
Ik wacht ook nog steeds op een link. Begin maar met ADHD.
als je hersencellen zijn afgestorven kan je niet meer bedenken dat je suiker nodig hebt om naar je werk te fietsen
Egnie. Suiker = MJAMMIE!
Ik ben bereid om 40 dagen zonder mes en vork te eten. Verder ga ik niet.
Ik eet regelmatig voor een tijdje zonder suiker. Hiermee bedoel ik dus gewone suiker gemaakt van bieten. Ook glucosestroop e.d. eet ik dan niet.

Suiker is een product wat ik geen enkele toevoeging heeft voor je lichaam en zorgt er voor dat bepaalde zaken inderdaad niet goed werken.

Zelf heb ik er heel veel baat bij. En vind ik dat een beetje bewust zijn van wat er allemaal in kant en klaar verpakt voedsel zit, best meer onder de aandacht mag komen.

Kijk je op 1 kant en klaar potje dan zitten er zo 10 verschillende ingrediënten in, waarbij meestal suiker 1 van de grootste hoeveelheid in percentage is en vaak al op nummer 2 van de lijst te vinden is. Daarnaast zitten bijna alle producten in de supermarkt vol met allerlei toevoegingen waarvan de meeste niet natuurlijk zijn.

Bij mij helpt het ontzettend tegen vermoeidheid en pijn in mijn spieren. Ik merk dat ik een stuk energieker wordt en mij een heel stuk beter in mijn vel voel zitten. Ook merk ik dat het invloed heeft op hoe ik mij emotioneel vervolgens dan voel. Ik doe het dan bij tijden ook heel strict omdat het erg lastig is in te schatten hoeveel suiker een product bevat. En ik een eetlepel suiker per dag al veel vind. Ik heb decennialang problemen gehad met mijn gezondheid waarin ik dacht toch goed te eten, maar suikervrij eten was voor mij hét belangrijkste deel van de oplossing en vermindering voor de ernstige klachten van vermoeidheid en pijn die mij zeer belemmerden in het dagelijks leven.

Omdat het soms best wel eens lastig is helemaal suikervrij te eten, zeker als je ergens anders eet of je hebt haast en trek in eens een andere kant en klaar maaltijd, doe ik als het met mijn gezondheid weer goed gaat iets minder strict maar let meestal nog wel op dat ik niet teveel binnen krijg binnen 2 of 3 dagen en probeer ik niet te veel producten die suiker bevatten te eten (zelfs kleine beetjes suiker want veel kleine beetjes bij elkaar is ook veel). Soms vergeet ik dat wel eens omdat het dan al tijden goed gaat en ga ik ongemerkt weer vaker producten eten waarin (meer) suiker zit en dan duurt het soms even voor ik door heb dat het weer aan mijn eetpatroon ligt, dat ik mij dus weer erg vermoeid ga voelen en weer meer pijn krijg.

Zelfs in bijna alle voorverpakte vleeswaren zit tegenwoordig al suiker en andere chemische toevoegingen.

Je lichaam krijgt zo heel veel verschillende ingrediënten binnen waar het eigenlijk helemaal geen enkele vitamine en andere noodzakelijke dingen uit kan halen. Gewone suiker is namelijk een "snel" verbrandend product kant en klaar product terwijl je lichaam gemaakt is voor de langzamere suikers die het zelf uit het voedsel vervolgens omzet.

Ook candida infecties kun je hiermee inderdaad verhelpen, dan moet je het wel redelijk strict doen. Candida is een schimmel die zich tegoed doet aan gewone suiker en dan kan gaan groeien. Eet je zelf geen suikers dan honger je deze uit. Als je nergens last van hebt met de huidige voeding waarin je toch regelmatig suiker eet, dan is dat mooi natuurlijk, maar bewust zijn van wat je allemaal zomaar in je lichaam stopt, is toch belangrijk. Je gezondheid is niet zomaar iets.

Het is overigens ook goed voor de lijn. Ik eet normaal goed en gezond maar als ik weer een tijdje toch teveel producten met suikers eet kom ik aan, laat ik deze suikers weer staan, dan gaan de extra pondjes er ook weer rustig aan af.
quote:missnatural schreef op 26 december 2011 @ 20:16:

Valt best mee, mijn vriendin Sharon leeft helemaal zonder suiker, met de juiste suikervervangers kun je nog steeds koekjes, taart en oliebollen eten hoor! Het gaat om echt eten en alles zelf maken, dus niet uit zakjes, pakjes en doosjes eten. Je moet alleen even weten hoe...Welke suikervervangers dan?
welke zaken in je lichaam "werken er niet goed" als je suiker eet peakzwart?? Vind dat nogal een rare stelling
Peakzwart, heb je ook een linkje naar wetenschappelijke onderbouwing of geldt ''het is voor mij zo, dus voor iedereen''?
Als je "gewone" suiker zoals ik het dan voor mijzelf noem vervangt door bijvoorbeeld honing en vruchten, dan is het gewoon zoeter maar niet kant- en klare suiker.

Als je ook een tijdje suikervrij en puurder eet, merk je ook dat je behoefte aan suiker duidelijk vermindert en vind je een gebakje op den duur zelfs helemaal niet lekker meer. Voor mijzelf merk ik ook dat mijn lichaam daar dan niet fijn op reageert en dat zorgt dat ik ook makkelijker die keuze tot het niet nemen van bijvoorbeeld een gebakje kan maken.
quote:Meds schreef op 26 december 2011 @ 20:16:

[...]

zo zo, suiker kan zelfs leiden tot tsunami's, hongernood en andere wereldrampen. Het schijnt dat suiker zelfs de aanstichter is geweest voor de oerknal.En van mastruberen wordt je blind.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Nou, ik heb 2 kinderen met ADHD, maar dat is toch echt erfelijk bepaald hoor, heb ze niet volgepropt met suiker voor hun 2e jaar :S
Honing en vruchtensuikers doen precies hetzelfde als riet of bietsuiker. Er is zelfs aangetoond dat als je suikers vergelijkt, fructose die het meest onder verdenking staat, dat wil zeggen dat van de suikers fructose (vruchtensuikers) de grootste kans geeft op overgewicht en diabetes. Echter de gedachte is, dat je als mens wel heel veel fruit moet eten wil je risico lopen, daarnaast wegen de nadelen niet op tegen de voordelen. Zoetstoffen zijn nog veel verdachter dan fructose of gewone suiker.
Als je zoekt op snelle suikers vind je al snel daaraan verwante artikelen.

En als je goed leest, dan zie je dat ik nergens zeg dat het voor mij zo goed werkt dus iedereen dan aan een suikervrij dieet moet, maar zeg ik dat het geen kwaad kan om bewust te zijn van wat je precies eet. Wat heel iets anders is.

En verder is het alleen iets van de laatste decennia dat overal suiker aan wordt toegevoegd en allerlei chemische toevoegingen om spullen te bewaren, een mens at vroeger veel meer of alleen maar puur natuur, een groot verschil met kant- en klaar. Dus dat je gewone suiker nodig hebt is onzin natuurlijk.
dat kinderen druk zouden worden van suiker is allang achterhaald
Jah joh....waarom onderbouwen als je mensen ook gewoon het bos in kunt sturen.
Ja maar je gaat niet overal honing in gooien, dus eet je gewoon over de dag minder suiker. Je hoeft niet elke hap alleen maar zoet te eten.

Fructose in producten is uit het fruit gehaald. Ik vind dat nogal rommelen met een geheel puur product waarbij je een klein gedeelte er uit extraheert om ook andere producten zoeter te laten worden. Daarom laat ik producten waarin fructose zit ook staan als ik "suikervrij" eet.

Overigens heb ik wel eens een tijdje iemand gekend die dol was op vers geperste sapjes van vanalles en nog wat. Ik kreeg prompt last van mijn darmen en heb het later nog 2 keer geprobeerd maar te veel fruit krijg ik ook last van.

Voor mij gaat het er om de dagelijkse hoeveelheid (geëxtraheerde en geconcentreerde) suiker te verminderen.
quote:missnatural schreef op 26 december 2011 @ 20:09:

waar zit jij dan wel op te wachten flowerbombje?

???
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
En ik ga niet stoppen met suikers eten.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven