En, wat eten we vandaag?

26-06-2011 14:11 3015 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten en kom inspiratie opdoen!

Vorig topic: En, wat eten we vandaag?
Hi Sabb, ik vind Monchou taart goddelijk! En dan met van die kersen uit blik eroverheen, Mjum. Zo maakte moeders het altijd. Krijg er meteen trek in...
Ik heb een paar crackers met de restjes gorgonzola en stilton op en vriend de restjes van gisteren(1 stuk kip en kaasflapje met de champignons).
Ik zou met dochter de restjes van gister eten, maar dat werd hem dus niet, aangezien jullie alles hebben verdeeld terwijl ik de afwas stond te doen . Dochter heeft net wat uit de vriezer op en zit nu aan een bak aardbeien. De pizzaboer komt straks mijn pizza brengen. Ook lekker! Vriend zit weer op 3 oktoberrrrrrr. Morgen eten we lekker hutspot die vriend vanmiddag al heeft gemaakt. Lekker!
Haha beide van mij dolf, vond ie het lekker?
Nog 46 reacties en we zijn alweer toe aam een nieuw topic!! In 3 maanden deze vol gekletst!
Toch maar iets besteld bij de Chinees. Pekingeend met bami. Jammer dat de zon nu al weg is, anders had ik het op het balkon op kunnen eten!
Ik heb de pompoensoep van Moos nagemaakt! Smaakt goed, JUMMIE!

Nu staan de kippenpoten a la Jynta te stoven. Lekker voor morgenavond. Sperzieboontjes erbij en klaar is Winnie.
Net voorgerecht met voor vriend: 1 kippepoot van Jynta (haha, dat staat raar) .... maken we van: kippepoot gemaakt door Jynta en een bladerdeegflapje van Jynta.

Ik heb blini's van Winnie gegeten. Had nog wat geitenkaas en zalm over en dat erop gemikt.

Hoofd: spaghetti met tomaten/basilicumsaus en daar de overgebleven caponata doorheen gemikt. Mjummie!

Toe: lief een klein stukje cheesecake en crumble met een glaasje bitterkoekjes-wijncreme die ik apart had gezet en die na 24 uur wel goed is

opgestijfd.....

en ik de restjes bitterkoekjes-wijncreme die nog over waren. Mjum Mmmm mm!!!!!
Oh Jynta, wat ik al dacht: lief was lovend over je kipgerecht. Moet ik snel gaan maken!

Win, leuk dat je de recepten nu al aan het maken bent!
quote:koreveen schreef op 02 oktober 2011 @ 20:10:

Oh Jynta, wat ik al dacht: lief was lovend over je kipgerecht. Moet ik snel gaan maken!

Hahaha ja Koor, zie ook mijn motto...;-)

Kon het niet laten om aan de slag te gaan.

Ga straks nog lekker jouw witte-wijn-bitterkoekjes-creme eten.
Wij borrelen 1x per maand met een clubje vrienden op zondagmiddag... zo ook vandaag. Heeerlijk in de tuin gezeten bij vrienden met de tafel vol met lekkernijen (niet zo lekker als die van jullie gisteren )

Nu moe maar voldaan thuis. Nog even achter de pc en zo lekker slapen. Morgen weer werken, altijd pittig na een weekje vrij.
Net vooraf 'mejillones rellenos' gegeten, toen (als primo) ravioli en daarna, omdat het allemaal niet heel veel is, de laatste mosselen gebruikt om 'gewoon' impepata die cozze mee te maken. (mosselen, cozze, mejillones, hoe internationaal, haha). Erg lekker gegeten. Vanmiddag op verjaardagsfeestje ook een klein stukje quiche met pompoen en courgette op, een spiesje met mozzarella/tomaat/basilicum en nog wat bruschette met tapenade.
quote:Jynta1981 schreef op 02 oktober 2011 @ 18:20:

Haha beide van mij dolf, vond ie het lekker?

Yep

Ik duik er maar eens vroeg in,morgen werken en moet overblijven dus moet nog wat verzinnen om mee te nemen.Moet de komende tijd echt mezelf weer eens aanpakken en gezond gaan eten dus morgen op pad voor groente en fruit...
Aggut Jynta, hadden we alles meegenomen? Ook niet heel attent..

Leuk dat je de soep meteen hebt gemaakt Win, en fijn dat-ie lekker was

Ik heb heerlijk gegeten bij Het Zuiden, was wel gek, want verder was het restaurant dus helemaal leeg. En dat na een koopzondag, maf. Maar het populaire eetcafe er tegenover was ook al leeg, blijkbaar was de hele stad aan de barbeque ofzo. Maar het was erg goed, vooraf een 'bonbon' (qua formaat meer een taartje) van rauwe tonijn met tabouleh, heel erg lekker fris en heel lekkere vis, hoofd ossehaas en lamskoteletjes in een rode wijnsaus, heel simpel maar geweldig goed mals vlees, echt heel lekker. Ben helemaal niet zo'n vleeseter, maar vond dit echt bijzonder lekker. En toe een grand dessert, dat was niet spectaculair (tiramisu, baklava, chocolademousse, vanille-ijs) maar best te nassen En ook erg lekkere wijn erbij, een Franse Sauvignon Blanc bij het voorgerecht en een knaller van een Spaanse Tempranillo bij het vlees, erg lekker. EN met lief en beste vrienden was t ook erg gezellig.
Klinkt als een lekkere maaltijd Moosey!

@sabbb: wat een eng verhaal zeg over je keukenaanrecht. Verstandig dat je m hebt weggegooid, zou ik ook gedaan hebben. Met zoiets moet je geen risico's nemen.

Is er niets voor jou overgebleven Jynta? Jeetje, dat is niet netjes van ons... * schaam *

Koreveen, ik heb net de wittewijn-bitterkoekjes creme op, en ook bij mij was ie mooi stijf geworden. Oh, en er is niks meer over voor morgen het was te lekker dus het is op!
Lekker wat je gegeten hebt Moos! Haha krijg spontaan weer trek. Heb net al een stukje kip geproefd. Goed gelukt, al zeg ik het zelf. Dus morgenavond gestoofde kip a la Jynta met sperzieboontjes erbij.

De bitterkoekjes-creme was hier ook goed opgestijfd. En erg lekker en net als bij Teig: niets meer over.
Tip Win; gooi de boontjes door de stoof! Lekker rijst erbij; mmmmmmm!
Grappig dat die witte wijncrème uiteindelijk toch nog goed kwam dan. Kennelijk een dag langer van tevoren maken.

Heb voor vanavond nog wat champignons en een halve avocado. Is ook net niks. Dus ik moet wel even wat verzinnen. Die avocado eet ik wss gewoon zo op.
Leuk dat jullie allemaal nog van de restjes van de meet hebben kunnen genieten gisteren! De kippestoof van Jynta en de pompoensoep van Moos ga ik héél binnenkort ook 'ns maken. Lekker!

Vanmiddag moet man weer naar de kaakchirurg. Deze keer een wortelpuntbehandeling. Als je naleest op Google wat er dan gebeuren gaat, word je ook niet vrolijk. *hoopt dat dit nu niet weer allerlei traumatische ervaringen bij iedereen triggert * Aangezien waarschijnlijk iets vloeibaars er het gemakkelijkst ingaat vanavond, ga ik de rode linzensoep van GB maken, denk ik.
Hai meiden, ik meld me voor een paar dagen af want ik ga er even tussenuit naar vrienden in Engeland. Jammer genoeg wordt het weer duidelijk minder maar dat mag de pret niet drukken. Heb alleen een nare start want ik werd wakker met aan één kant een enorm dik oog (kan niks meer zien, heb nog een spleetje over ik lijk Quasimodo wel...) nog even naar de huisarts geweest waarschijnlijk muggenbult (en) kan effe duren. Ik zie er níet uit... dus ik voel me lekker zielig op het moment.

Van nu af aan wordt het beter.. vast.

Oh eten ja! On topic. Fish & chips vanavond... en ik vrees de komende dagen zeer ongezonde kost want mijn vrienden zijn schatten maar "culinairy challenged" zullen we maar zeggen.

Einde van de week ergens meld ik me weer!

Gelukkig dat de bult 'maar' een muggenbult lijkt te zijn, Sart! Kan me voorstellen dat je enorm schrikt als je zo wakker wordt! Lekker dat je er even een paar dagen tussenuit gaat, even een andere setting, doet je vast goed. Geniet ervan!
Fijne dagen Sartan!

Ik heb net een bakje voor mezelf uit de diepvries gehaald,het ziet er uit als kip met noodles en kerrie...

Ik wil de diepvries binnen nu en 3 weken helemaal leeg hebben want wil hem voor de vakantie nog ontdooien dat is nl echt nodig.
restje van zaterdag;groene salade en gemarineerde kipreepjes.

fijn dat jullie mee tzo gezellig was!
Leuk een weekendje weg Sartan, veel plezier!

Vanavond wordt het hier een grote pan nasi, waarvan ook een deel voor morgen. Erbij denk ik kroepoek en atjar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven