En, wat eten we vandaag?

26-06-2011 14:11 3015 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten en kom inspiratie opdoen!

Vorig topic: En, wat eten we vandaag?
Ik had gister een contactformulier opgestuurd naar een cateringbedrijf waar ik in het weekend wou werken. Ik mailde dus of zij wist hoe ik kon solliciteren, en ik kreeg als antwoord terug: het moet niet gekker worden..

Uhh ja.. Juist
Geniet ervan Sart, je hebt het verdiend! Sterkte met je oog.

Sabb, wat een vage reactie...heb je nog wat teruggestuurd? Ik zou ook voor de monchou gaan trouwens. Ik ben binnenkort jarig en dan wil ik die ook gaan maken.

Ik voel me lang niet fit...snotterig en hele zere keel. Vind mezelf heul zielig...maar moet ook ongesteld worden dus dan ben ik sowieso vrij labiel

We eten een witlofstamppotje met dille en zalm.
Hier eten we natuurlijk hutspot, want het is nu eenmaal 3 oktoberrrrrrrrrrrrrrrrr!

Vanmiddag heerlijk met vrienden naar het strand geweest! Heerlijk geluched ook. Vriend ligt nu bij te tukken op de bank van 2 dagen feest. Eten staat op! Mmmmmmm!
Heftig, Sart, dat je oog dichtzit van een muggesteek. Herkenbaar, want ze moeten mij ook altijd hebben en dat worden meestal ook behoorlijke gezwellen. Hopelijk trekt het snel weg. Veel plezier in Engeland. Hoop dat je nog iets anders krijgt dan Fish en Chips.

Maris, vanwege je zieligheid.

Ik bedacht opeens dat ik wel zin heb in sushi. Ik heb dus nog avocado en in de vriezer nog surimi. Ik heb komkommer gehaald en eieren. Ik maak simpele komkommer rolletjes, rolletjes met avocado en surimi (inside out) en met paddestoelen omelet (uit een boekje dat ik ooit van Elynn heb gekregen).

En ik heb een pompoen meegenomen. Morgen maak ik pompoensoep à la Moos.
http://koken.met.aschwin.net/

Wij doen het stifado potje, hier het recept.
Sart, je leest dit waarschijnlijk niet meer, maar wil je toch even veel plezier wensen in de UK. Lekker genieten!

@Maris: knuffel voor jou.... weet hoe je je voelt. De menstruatie is vast uitgevonden door een kerel.

Lekker GB, sushi! Moet nog steeds een poging doen om het zelf te maken. Maar binnenkort eerst maar eens met mijn pastamachientje aan de slag. Denk dat ik jouw recept van de meet daar maar eens voor ga "misbruiken".

Zo, eerste werkdagje voor deze week zit er weer op. Leidinggevende was ziek, maar het bleek lekker rustig. Had verwacht dat het rete-druk zou worden. Dat is nl. meestal zo als ik "alleen" zit. Ben woensdag lekker vrij, is voor het eerst sinds jaren dat ik vrij ben op mijn verjaardag. Jammer alleen dat de weersvoorspellingen niet heel briljant zijn.

OT: kippenpoten a la Jynta. Sperzieboontjes erbij. Vermijd deze week maar even pasta, rijst en aardappels.
Ambitieus, Win. Ik begon met tagliatelle.
Hahaha das dus makkelijker?! Je ziet, ik ben echt een zelfmaak-pasta virgin....

Ik volg jouw advies dan ook maar op...
Ik eet vandaag schnitzel met zigeunersaus, rijst en koolrabi
Nou ja, vullen is nog niet heel eenvoudig. Het makkelijkst is lasagne, dan hoef je die pasta ook niet in slierten te snijden. Of canneloni, dan rol je ze gewoon op. Maar goed, ravioli maken is geen raketwetenschap en je bent ook geen kookleek. Het moet dus wel lukken. Ik waarschuw je alleen dat je wel even zoet bent.
Fusili, vegetarisch gehakt, groente en hete pastasaus
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
quote:_maris_ schreef op 03 oktober 2011 @ 16:12:

We eten een witlofstamppotje met dille en zalm.

....gegratineerd met geitenkaas, en erbij een salade met rucola, appel en pijnboompitjes. Was lekker! Morgen eten we pittige kippesoep (lekker als je grieperig bent)

Win, benieuwd naar jouw pasta-maak-ontgroening. Ik twijfel al tijden of ik ook zo'n ding aan zal schaffen. Ik heb wel eens gehoord dat als je één keer zelf pasta maakt, je niet meer anders wilt. Aan de andere kant... een snelle pasta is soms heel handig.

Weet niet of ik dan iedere keer zin heb om zelf te gaan maken.
Haha ja ik ben ook benieuwd Maris. Misschien smijt ik dat machientje na 1 keer wel weer in de hoek, maar misschien ben ik ook wel verkocht. Heel vaak pasta maken zal er niet in zitten, probeer drastisch te minderen qua aardappelen, pasta, rijst en mie. Kijken of dat me helpt in de strijd tegen de kilo's.

Maar zodra ik mijn test-weekend heb laat ik het weten. Zal komend weekend niet lukken denk ik. Zaterdag een house-warming en mijn vrije dag op vrijdag is deze week vervroegd naar de woensdag, omdat ik vrijdag de hele dag in Rotterdam zit voor een cursus.
Ik maak t ook zeker niet altijd zelf, Maris, maar toch zeker wel eens per maand. En tot nu toe eigenlijk altijd gewoon tagliatelle. Heb een keer ravioli gemaakt met een vriendin, met een heel lekkere geitenkaas-spinazie-vulling, en toen gingen er heen veel open in de pan Traumatisch

Misschien binnenkort maar weer ns proberen, en daneerst wat YouTube-filmpjes kijken over dichtplakken.

GB, sushi goed gelukt? Leuk dat je de pompoensoep gaat maken

Ik heb cocina (Spaanse soep) uit de vriezer gegeten, zaten heel veel dingen in die niet ideaal zijn om in te vriezen (komkommer, tomaat, sla (!) pasta) maar ik vond het ook zo zonde om weg te gooien, en het was nog prima te nassen. Beetje zompig, maar voor soep is dat niet erg.

Ik moetmoetmoet nog t één en ander voorbereiden voor morgen, geen zin, maar 't zal toch moeten..
Sushi was ok, hoewel ik weleens betere sushi heb gemaakt. De rijst was niet helemaal top. Geen idee waar dat aan lag.

Dat invriezen van die soep en weer ontdooien lijkt mij ook nogal lastig, met die ingrediënten. Gelukkig viel het mee.
@winnie en maris: ik maak af en toe zelf pasta, en verder koop ik het gewoon in de winkel hoor . Daar is niks mis mee in mijn ogen. Ik vind het leuk om zelf te maken maar omdat ik er nog niet heel goed in ben kost het nog wel wat tijd. Ik ben begonnen met lasagna en ben daarna naar de tagliatelle overgestapt. Het ravioli-stadium ben ik nog niet ingegaan maar wil ik zeker snel gaan proberen!

@Sartan: wat lekker, een paar dagen ertussenuit richting Engeland. Veel plezier! Naar van je oog en de bult! Ik heb ook altijd flinke plakkaten (warm, opgezwollen, kan meer dan een week blijven zitten, vaak is de rode plek tegen de 10 cm in doorsnee). Dus succes, lijkt me een nare plek!

@Jynta: heerlijk, drie oktober op het strand!! Wanneer gebeurt zoiets nou? Leuk dat je de traditionele hutspot hebt gegeten.

@maris: ik ben ook al een paar dagen niet lekker, dus ik grmbl lekker met je mee . Sterkte!

Vanavond hadden we te weinig gas in huis om normaal te kunnen koken, en na een fietstocht door de stad (want waar haal je gasflesjes buiten het seizoen???) hebben we het opgegeven en zijn we naar de afhaalTurk gegaan. Ik had een met lamsgehakt en groente gevulde aubergine, lief een schotel met rundvlees en verschillende groentes. The search continues tomorrow...
quote:Teigera schreef op 03 oktober 2011 @ 21:34:

Vanavond hadden we te weinig gas in huis om normaal te kunnen koken, en na een fietstocht door de stad (want waar haal je gasflesjes buiten het seizoen???) hebben we het opgegeven en zijn we naar de afhaalTurk gegaan. Ik had een met lamsgehakt en groente gevulde aubergine, lief een schotel met rundvlees en verschillende groentes. The search continues tomorrow...Shit, Teig. Dat is helemaal balen. Het is al zo improviseren. Er is bij mij in de buurt een winkeltje dat het volgens mij verkoopt. Anders is er een campingzaak in noord. Of Bever Zwerfsport?
Pff wat een idioten zitten er op internet zeg.

Vertelde zaterdag toch dat ik op zo'n "dating"-site zit? Een of andere debiel wenst me net aids toe enzo... alleen maar omdat meneer blijkbaar van mening is dat ik niet snel genoeg op zijn berichtje reageer. De stakkerT!
Wát?! Djeez, wat ontzettend grof. Weet je wel meteen wat voor type het is.
Yep... geblocked en melding van gemaakt bij de site-beheerder. Laat me door niemand uitschelden of ziek gewenst worden. Mafkees.
Wat heb je ook een rare mensen. Vraag me af wat iemand daarmee denkt te bereiken.
Hahaha een date met mij kan ie in ieder geval op z'n bolle buik schrijven.
Goedemorgen! Gister een restje Chinees gegeten voor ik training ging geven. Wel een nieuwe ervaring dat ik langs de kant zat en niet gewoon in het veld stond en ballen aan kon gooien.

Vanavond eten we stamppot prei, met tomaat, pesto en chorizo en er ligt nog geitenkaas in de koelkast en die moet ook bijna op dus eens kijken of het lekker is als die er door zit.
Pfff...wat een mafkees! Heb je ook al eens een leuke date gehad via de site trouwens?

Ik ga vanmiddag lunchen met een collega die ik niet zo vaak zie, doen we ongeveer 1x per maand en dan nemen we om de beurt wat lekkers mee. Vandaag ben ik aan de beurt. Heb van die grote mueslibollen gekocht met komijnekaas, rucola en tomaat. Erbij verse jus en een grote bak kersen. Is het al 13u?
Gaat het nog niet beter met je benen Kaaaatje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven