En, wat eten we vandaag?

26-06-2011 14:11 3015 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten en kom inspiratie opdoen!

Vorig topic: En, wat eten we vandaag?
sartan.zulke dingen zijn altijd erg vervelend,hopelijk kunnen jullie eea goed regelen en afsluiten!
Kan er goed tegen Desteny
gelukkig maar.beterschap met je pms
Even een virtuele knuffel voor Sart! Meid, wees trots op jezelf. Deze horde heb je ook weer genomen. En wat fijn dat je nog wat hebt kunnen genieten van het mooie weer!

Knuffel ook voor iedereen die last heeft van pms. Ik ga dat homeopathische middeltje ook maar eens proberen.

@gb: paprika had ik gevuld met gehakt. Erdoor tomatenpuree, bosui, knoflook, bieslook, peterselie, gehaktkruiden en geraspte kaas.

Vanavond heb ik kipfilet gegeten met gebakken ui, paprika en sperziebonen. Erdoor een klein beetje saté-saus. Overdag vervang ik mijn maaltijden nog steeds met repen e.d., 's avonds kook ik iets gezond met weinig koolhydraten Dus geen of weinig aardappel, pasta of rijst.

Ben in totaal vier kilo kwijt nu.
quote:Moosey schreef op 12 september 2011 @ 08:54:

Tjezus Teig, wat kun jij toch vroeg opstaan. Ik vind mezelf al heel dapper dat ik samen met lief wakker wordt om half negen..

Haha, het gaat niet van harte hier hoor!! Maar om 05h45 ging de wekker vanochtend. Aankleden, naar t park lopen (onderweg beetje schouders draaien enzo, ff opwarmen) en dan een half uur rennen. Vervolgens weer terug lopen, douchen en dan denk je dat ik heel vroeg post maar ben ik dus al ruim een uur wakker . Lief blijft overigens stug in bed liggen, ik doe heel zachtjes en meestal hoort hij me pas als ik weer thuis kom na t rennen (dan gaan de poezen "af" in de hoop dat ze eten krijgen).

@Drift: welkom terug! Je hebt een goede vakantie gehad?

@Sartan: pffff, dat heb je ook weer achter de rug. Goed dat je een gezonde salade hebt gegeten. En fijn dat je ook nog even kon genieten vandaag!

@Jynta: sterkte met je pms. Heb er zelf niet zo'n last van geloof ik maar kan me voorstellen dat het heel vervelend is. Kan wel heel vervelend onredelijk zijn als ik ongesteld ben . Waarop ik dan uitgebreid mijn excuses ga aanbieden aan lief, want dat is altijd degene tegen wie ik dan onredelijk ga lopen doen. En terwijl ik het zeg denk ik bij mezelf "doe nou niet, dit slaat nergens op en leidt nergens toe" maar onderhand gaan mijn lippen maar door en zeg ik het toch...
Pff, 5u45..... Ga je dan wel heel vroeg naar bed, of ook dat niet? Ik ga morgenochtend ook weer lopen, opstaan met lief en als ik heel dapper ben met de fiets naar het bos, bij minder dapperheid met de auto En dan hopen dat ik daarna een lekker productieve dag kan draaien, vandaag kwam er weinig uit m'n vingers. Toch een beetje een pittige week geweest afgelopen week denk ik.

Sart Ik herken wel heel erg hoe opgelucht je kunt zijn na iets waar je zo tegenop zag, en hoe welkom zo'n zonnetje dan is en hoe heerlijk Amsterdam

Jynta ook Ik heb er ook erg veel last van, van PMS. Krijg wat extra hormonen van de gyneacoloog (progesteron) en daar draai ik een stuk beter op Maar dat schijnt wel een wat omstreden aanpak te zijn. En hij schiet ook niet op als je zwanger wilt worden, althans, ik neem nu een beetje aan dat je daarom met de pil bent gestopt?
Win, mooi, je 4kilo! En fijn te horen dat je ook weer normaal voedsel binnen krijgt

Ik had weer lamsstoof met rode kool en aardappelpuree vandaag. Hij was nog lekkerder geworden van een nachtje staan.
Lange dag vandaag. Lekker uitgeslapen, later begonnen maar moest helaas toch wat langer doorwerken om eea op tijd af te krijgen. Tussendoor snel wraps met kip, champignons en paprika gemaakt en daarna weer verder gegaan.

Lees morgen even bij.

In ieder geval een dikke knuf voor Sart die vandaag een zware dag had
@Moosey: mwah, echt heel vroeg naar bed heeft bij mij meestal weinig zin. Ik ben een goede slaper maar bij heel vroeg naar bed val ik vaak niet in slaap. Ben gisteravond rond 23h in slaap gevallen denk ik, dus toch 7 uurtjes kunnen slapen. En ik ga vandaag weer ongeveer rond diezelfde tijd slapen vermoed ik, maar dan gaat de wekker morgen wel een uurtje later .

Lekker zeg, lamsstoof. Ik ga binnenkort ook maar weer eens lekker iets laten stoven. Het huis ruikt altijd zo gezellig dan!
quote:Moosey schreef op 12 september 2011 @ 22:10:

Jynta ook Ik heb er ook erg veel last van, van PMS. Krijg wat extra hormonen van de gyneacoloog (progesteron) en daar draai ik een stuk beter op Maar dat schijnt wel een wat omstreden aanpak te zijn. En hij schiet ook niet op als je zwanger wilt worden, althans, ik neem nu een beetje aan dat je daarom met de pil bent gestopt?Nee hoor, niet om zwanger te worden. Maar met de pil had ik 0 libido, dus daar mee gestopt en daar krijg ik dus PMS voor terug. Zo even naar de drogist om dat spulletje van VSM te halen.
@GB: pasta met gekarameliseerde uien saus (voor 4 personen)

4 rode uien in dunne ringen snijden (officieel in partjes met het kontje er nog aan zodat het mooi lijkt, maar gedoe). In een pan met een beetje olie en een takje fijngesneden rozemarijn zeker een kwartier rustig laten bakken in een pan (mag bruin worden, niet teveel roeren) op matig vuur.

Vuur hoog 1 el suiker en 2 el balsamicoazijn toevoegen en even op hoog vuur laten karameliseren. 2 blikken tomaten toevoegen en rustig laten pruttelen.

2 el kalamata olijven in grove stukken snijden en erover verspreiden en een stuk parmezaan schaven en erover verspreiden. Eten met stevige pasta (fussili of penne ofzo)

Ik vond het echt goed smaken en mijn vriend bleef maar opscheppen dat is ook een goed teken. Ik zou de uien wat langer laten karameliseren en misschien wat extra vocht toevoegen zodat de suiker goed oplost.

Verder, Sartan, stoer ben je! Doorzetten nu!

@Teigera: vroege wekkers zijn stom!
3 uur tussenuur is zo niet goed voor je eetpatroon, heb al mijn eten al opgegeten en zit nog tot 17.15..

Vanavond wordt het aardappels met boter en zout, vegaschijf en salade.
Dames, eerst even voor iedereen een terug ik kan jullie niet uitleggen hoe fijn het is om zo'n steuntje in de rug te krijgen ook al is het "maar" virtueel. Dank jullie wel!!

Ik weet het nog niet vandaag. Ik heb een broodje gegeten tussen de middag en ben aan het twijfelen of ik misschien een roerbakje maak vanavond met bimi of paksoi of zo. Duik straks wel even de supermarkt in 't zou zomaar ook wat anders kunnen worden.

Die uiensaus klinkt lekker Ka!

PMS hier ook onderweg ik heb eergisteren maar een stopweek ingelast onder het motto "dan alles maar in één keer" Het waait hier trouwens nog als een malloot en als we dit tot en met december krijgen en daarna sneeuw ben ik blij dat ik in januari nog een reisje Thailand in het verschiet heb!

Moos/ Teig ik sta door de weeks trouwens ook om 5:30 op, zit om 7 uur op mijn werk maar kan dan wel om 15:00 weer naar huis (werk part time)
quote:sartan schreef op 13 september 2011 @ 12:54:

Dames, eerst even voor iedereen een terug ik kan jullie niet uitleggen hoe fijn het is om zo'n steuntje in de rug te krijgen ook al is het "maar" virtueel. Dank jullie wel!!

Ik weet het nog niet vandaag. Ik heb een broodje gegeten tussen de middag en ben aan het twijfelen of ik misschien een roerbakje maak vanavond met bimi of paksoi of zo. Duik straks wel even de supermarkt in 't zou zomaar ook wat anders kunnen worden.

Die uiensaus klinkt lekker Ka!

PMS hier ook onderweg ik heb eergisteren maar een stopweek ingelast onder het motto "dan alles maar in één keer" Het waait hier trouwens nog als een malloot en als we dit tot en met december krijgen en daarna sneeuw ben ik blij dat ik in januari nog een reisje Thailand in het verschiet heb!

Moos/ Teig ik sta door de weeks trouwens ook om 5:30 op, zit om 7 uur op mijn werk maar kan dan wel om 15:00 weer naar huis (werk part time)

Zal ik dan ook nog maar vertellen dat ik jaloers op je ben, als het gaat om Thailand dan........ Ik heb nog 2 vakantiedagen voor de rest van het jaar, dat is niet zo ruim.

Ik sta normaal gesproken om 6 uur en zit dan om 20 voor 7 op de fiets zodat ik om 8 uur op mijn werk aan kom (zit tussendoor ook nog bijna een uur in de trein) dan kan ik om half 5 weg (maar dat haal ik meestal niet) en dan zou ik om 6 uur thuis kunnen zijn. Dat probeer ik de 2 a 3 keer in de week dat ik sport te halen. Gisteravond heb ik tot 11 uur training gegeven, dan is 6 uur echt te vroeg, dus ik was er vanochtend om 7 uur uit. Moet dus nu een uur langer door en ben pas om 7 uur thuis. Dat zijn wel echt lange dagen vooral omdat ik graag lekker wil koken en op tijd wil slapen, dan hou je niet zoveel tijd over voor andere leuke dingen.
pphff vanmorgen al weer gewerkt en lesgegeven,nu ff thuis wat bezigheden en straks weer werken,heb voor vanavond rodekool met puree en kipworstjes met jachtsaus gemaakt.gelijk 2bordjes in de vriezer.
Poeh Kaat, die reistijd maakt het wel even mooi af dan inderdaad. Dat zijn toch de momenten dat ik weer erg blij ben met mijn flexibele werk (al heeft dat natuurlijk ook nadelen, zoals jezelf aan het werk houden op dagen dat je niet op locatie werkt, en als ik dan wat aan de vermoeide kant ben, vind ik dat erg moeilijk). Ik kijk weleens naar banen, in periodes dat ik het heel erg druk heb of wanneer ik me erg zorgen maak over pensioen en/of arbeidsongeschiktheidsperikelen, maar eigen baas zijn bevalt me eigenlijk veel te goed.

Speaking of which, ik ga het forum maar weer even blocken op mijn werkcomputer, want hoewel al weer een stuk productiever dan gister, mag het tempo er wel nog wat meer in van mezelf vandaag
@Moosey: ze betalen me er dan wel weer goed voor. En ik ben al lang blij dat ik niet met de auto hoef. Nu kan ik een frisse neus halen en lekker een uur lezen in de trein.
Thnx Kaaaaaatje, klinkt lekker. Sla 'm even op.

Sart, gelukkig dat je dat onderdeel achter de rug hebt. En dat je er redelijk doorheen bent gekomen èn nog wat eetlust hebt.

PMS heb ik ook wel last van. Wordt ook erger naarmate ik ouder wordt, helaas. Of ik heb er meer erg in, kan ook. Heb die homeopathische dingen ook gebruikt en had ook het idee dat het wel wat deed. Maar was niet consequent genoeg. Misschien maar weer eens halen.

Ga vanavond naar een concert. Daarvoor denk ik ergens wat eten. Heb nog een bon van Wagamama.
Ik zit gewoon te denken om weer aan de pil te gaan... Spul van vsm hadden ze hier niet bij het kruitvat.

Ondertussen ben ik ook aan het koken; ajam bali, sajoerboontjes en witte rijst. Bijna klaar.
Jynta, ik moest ervoor naar een speciale reformwinkel. Volgens mij kan je het ook online bestellen, bij sommige winkels heb je het dan al de volgende dag in huis. Alhoewel ik bang ben dat het voor deze rond al te laat is

Sart ik vind je megastoer. Lijkt me onmenselijk heftig waar je doorheen gaat!

Ik eet alleen, vriend is aan het werk. Had nog een restje wortel-stamp van vorige week over, dat heb ik lekker opgebakken, bruin korstje erop, mmmmmmm Prima bodem voor straks 1,5 uur mindfullnes-yoga.
Ja, dat idee heb ik ook GB, dat het erger wordt naar mate ik ouder word

Ik had een restje Norma-saus uit de vriezer gehaald, en daar een restje pasta bij gekookt. Omdat ik dacht dat t te weinig was, had ik meteen maar een toetje in de over gegooid: partjes appel met kaneel en suiker en een druppel whisky en een schep muesli onder een vel bladerdeeg. Maar dat rook eigenlijk lekkerder dan t was, was nogal droog geworden. Misschien door de muesli of de handappel of doordat ik er geen pakketje van had gemaakt (paste niet) Nou ja, vies was het ook niet
Pffff... vandaag weer voor het eerst gefitnesst....auwwww...incredible pain (nu al). Heb heel anders bewogen tijdens de vakantie en nu weer aan die gewichten trekken was best ff heftig (maar het is wel goeie pijn )

Net een klein restje nasi gegeten met als toetje 2 appels.

Sart, nogmaals een hele dikke Fijn dat je de zon nog zag schijnen (letterlijk en figuurlijk)

Lekker die wortelstamp met een korstje, Maris!

GB, veel plezier op je concert!
Lief heeft vandaag gekookt, een soort van Tartiflette: aardappelschijfjes met schil, ui, veel prei, spekjes, Provencaalse kruiden en kaas. Lekker! Goed comfortfood. Ben niet zo heel lekker vandaag en was een beetje chagrijnig toen ik thuiskwam, maar na een uurtje op de bank liggen en een goed bordje eten was ik weer opgeknapt .

@Sartan: kan me helemaal voorstellen dat het toch steunend kan zijn, dit virtuele contact. Ik haal er ook veel plezier uit en gedurende de dag zijn er weleens momenten dat ik even aan een van jullie denk. Toch gek, maar het is wel waar!

Ik sta twee keer per week om 05h45 op om te gaan hardlopen. Andere dagen sta ik een uurtje later op. Ik doe er 20 minuten over om op werk te komen op de fiets en meestal begin ik rond half negen. Om 17h ben ik dan klaar (eventueel wat later, als ik nog iets af wil maken). Best prima dus. Heb jarenlang onregelmatig gewerkt en werk pas sinds 2,5 jaar regelmatig, dat was behoorlijk wennen in t begin.
Jullie hebben mail!Zit er nog wel om te stressen hoor om die meet!!!

Vandaag drukke dag op werk gehad hoefde gelukkig niet te koken vandaag had nl bobotie uit de diepvries gehaald.

Morgen beenham,die al gebakken in de diepvries ligt.Heb nog 3 aardappels en tomaten maar dat vind ik ook geen combi dus moet toch morgen even naar de winkel....

Teigera wat knap dat je dat kan zo vroeg opstaan om te gaan lopen!

Kv ook weer flink aan de fitness,goed hoor!

Moosey en GB ik heb dat idee idd ook dat het erger wordt,in elk geval mijn humeur tijdens die dagen!om te schieten!

Nou ik ga de laptop maar weer uitzetten want zit hier weer veel te lang..
Vandaag at ik een reccept uit de laatste allerhande couscous met aubergine. Weinig spectaculair, maar wel lekker makkelijk om te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven