En, wat eten we vandaag?

26-06-2011 14:11 3015 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons hier wat je vandaag gaat eten en kom inspiratie opdoen!

Vorig topic: En, wat eten we vandaag?
Lampje niet alleen hier niet gezien, maar ook via de mail niet...

@Jynta: handig he, zelf je haren verven!! Ik ben (nog) niet grijs, maar ik heb heel saai bruin haar (niks mis met bruin, maar m'n eigen kleur is nogal net-niks bruin) en daarom verf ik het. En eens met GB over je moederlijke kwaliteiten .

@GB: gelukkig was het mooie deel na de pauze, dus ik fietste met een heel goed gevoel weer naar huis. Vond het echt bijzonder mooi, sommige delen ook ontroerend.

@Lacomida: er is veul meet-mail, dus neem je tijd om alles te lezen!!

@Moosey: vergeet ik nog helemaal te reageren op je foto van de risotto. Het ziet er lekker uit, goed om te lezen dat het ook zo smaakte.

Vandaag ben ik niet zo lekker, heb een flinke verkoudheid opgelopen denk ik want ik loop alsmaar te niezen en te snotteren en m'n hoofd voelt niet zoals normaal. Gelukkig heeft lief heerlijk gekookt, een runderstoofpotje (met oa laurier, mosterd en kruidnagel) dat uren heeft staan sudderen, met erin bloemkool en ernaast ovenfrietjes. Dat ging er goed in ondanks m'n vervelende hoofd.
Check FB voor wat we gedaan hebben.

Was erg leuk en gezellig en lekker gegeten.

Nu even expeditie robinson kijken en naar bed(heb de nodige versnaperingen op ........)
Ik heb vandaag ratatouille gemaakt. Lekker makkelijk, courgette, tomaat en paprika snijden. Gehakt bakken en groente erbij. Pakje maggi fix & frisch erbij en daarna in de oven met wat kaas erover. Heerlijk!
Ik heb Thai green curry gemaakt. Er kwam een vriendin eten. Eten was goed gelukt en we hebben gezellig bijgekletst.

Morgen en zaterdag eet ik buiten de deur. Morgen met een vriendin naar een nieuwe oosterse tent hier in de stad waar we positieve dingen over gehoord hebben, zaterdag naar A'dam met een andere vriendin. Geen idee wat het dan wordt.

Morgen ook luxe lunchen. Ik heb een soort congres. Ben heel benieuwd hoe het zal zijn.
Ik ben benieuwd naar het congres, niet naar de lunch. Uiteraard...
Klinkt goed allemaal Drift!

Ik was met lief even langs bij paps en mams, we hadden daar in de buurt naar een andere auto voor lief gekeken. Kregen we allerhande restjes voorgeschoteld (mijn ouders eten heel ouderwets tussen de middag warm) soep en zelfgebakken brood met kaas, rabarber en toe rijstepap. Lekker

Noodlesoep klinkt goed GB! En Lacomida, hoe was je courgettelasagne? Dat klinkt ook erg lekker.

Morgen gaan lief en ik naar een concertje/allerhande cultuuravondje op een mooie plek, en daar krijgen we ook eten. Italiaans, als het goed is. Ben benieuwd.
quote:Drift schreef op 15 september 2011 @ 22:57:

Ik ben benieuwd naar het congres, niet naar de lunch. Uiteraard...

Zo héél logisch is dat hier niet hoor Drift dus goed dat je t er even bij zet

Heb nog half bakje linzen en beetje raita maar weet niet of dat m gaat worden vandaag. Ook nog ijsbergsla, stukje venkel, paprika etc op voorraad misschien zo'n klein blikje tonijn erbij ofzo, of gekookt eitje. Weet nog niet. Eerst zo even sporten! Fijne dag allemaal.
Heee Sartan, early bird! Ik zit ook klaar om te sporten.

Daarna snel douchen en de trein in naar Amsterdam om een project te fotograferen.

Vanavond eten we deel II van de ovenschotel. Lekker makkelijk aangezien ik laat thuis zal zijn.

Heeeeeerrrrlijk, heb een heel leeg weekend voor me. Uitrusten!

Veel plezier vanavond, Moos en Drift!

Cultureel verantwoord uitje was dat, Dolfje

GB, stuur me je adres even. Dan doe ik de kaartjes maandag op de post.

Teig, balen dat je je niet lekker voelt. Stoofpotje klinkt goed. Herfstige kost.
Goedemorgen

Sartan, jij ook een fijne dag! Ben het met je eens trouwens, op de etenpijlert moet je er duidelijk bij zetten of je je verheugt op de inhoud van het congres of op de lunch

@Drift: lekker, Thai green curry!

@Ivetje: wat is maggi fix & frisch?

Vandaag laatste dagje werken voor t weekend is. Vanavond bij een vriendinnetje eten, geen idee wat ze voor me maakt dus ik laat me verrassen .
kakeldames!

Na de stormachtige periode van een paar weken geleden, ben ik de feeling een beetje kwijtgeraakt om dagelijks (meerdere keren per dag) op het forum te komen kijken. Best gek, want daarvoor had ik toch echt een soort 'drang' om direct 's ochtends de avondmaaltijd te komen melden, (uitgebreid) te reageren op iedereen e.d. De afgelopen twee weken had ik er even niet zo'n behoefte aan (in case you're wondering, ik heb de afgelopen weken ook niet eens gecontactgrild ).

En toen bedacht ik me gisteravond ineens dat ik mijn Viva-mail maar eens moest checken, omdat de meet eraan komt en er liepen zeker 30 mailtjes binnen. Tijd om weer langs te wapperen dus! Bijlezen is met jullie geen doen, dus ik zal wel even door de laatste (tientallen) pagina's heenlopen, maar ik haak gewoon maar weer hier in, als jullie het niet erg vinden. Ik zal ook even via de mail reageren.

voor Sart! Je slaat je er toch maar dapper doorheen!

Beterschap, Teig! Dat stoofpotje klinkt heerlijk.

Fijn dat je zo genoten hebt van je vakantie, Drift! Veel plezier bij congres (en de lunch ).

Moos, veel plezier bij je cultuuravond! Klinkt leuk, zo'n avond op een mooie plek met maaltijd.

GB, KV, Winnie, Dolf, Kaatje, Maris, Laco, Jynta en de anderen: leuk om jullie weer te 'zien'!

Oh ja, de on-topic-afdeling kom ik later even melden, want ik weet nog niet wat we eten.
Goede morgen.

Lampje fijn dat je er weer bent!

Vandaag hebben wij chili uit de diepvries met rijst.Dadelijk werken,vanmiddag ook wat voor mijn werk doen dan weer even thuis en dan weer werken..

En dan lekker weekend!En als het goed is gaan we morgen echt eens naar Den Bosch.....
Lampje! Goed je weer te zien. Las net je mail. Jammer!

KV, is goed, ik mail je even mijn adres. Ik vind het leuk om te gaan en ben benieuwd naar jullie stand.

Drift, bij sommige gelegenheden is de lunch het hoogtepunt van de dag. Ik sluit me aan bij Sart. Leuk je weer hier te zien. Binnenkort even mailen over een datum?

Vanavond gebakken rijst, zag iets in mijn Thaise kookboek waar ik denk ik een variatie op ga maken.
Ik ga uit mijn werk 2,5 uur in de trein zitten dus ik ga lekker iets halen op het station. Ik neig naar een salade van de appie, sushi en chocoladepepernoten na :D
heb gisteren een vispakketje gemaakt,en nu ben ik surinaamse roti aan het maken.dat neem ik mee naar mn dienst.1portie gaat de vriezer in.
Ik ga straks je rode linzensoep maken voor vanavond, GB! Lekker.
Yeeeeeeeeeeeeeeeeh we hebben vanmorgen meubels gekocht voor het nieuwe huis: eethoek + 6 stoelen, salontafel, tvmeubel, vitrinekast, bank én een compleet bed! Ben er heel blij mee en het wordt keurig in november in het nieuwe huis gebracht!

Ik vertrek richting werk. 1e dagje weer, maar ben hierna weer vrij tot woensdag. Heb er eigenlijk wel zin in. Geen idee wat ik daar ga koken/ eten.

Toedels!
Yeeeehhh Jynta dat klinkt echt super leuk!

Hey Lampje leuk dat je er weer bent, alsjemenou heb je niet eens gecontactgrilld de afgelopen tijd?! Ik bedoel, niet forummen okee maar niet grillen...

's is hier tussen de middag een salade geworden met een beetje tonijn. Ga straks nog naar de yoga dus vanavond denk ik maar yoghurt met wat fruit ofzo.En dan morgen het restje linzen en raita van gisteren.
spaggeti
Leuk dat je de linzensoep gaat maken, Lampje. Had je 'm al een keer geprobeerd?

Wauw, Jynta, heftig allemaal op 1 ochtend!
Belachelijk hè, Sartan, ik dacht, ik biecht het gelijk maar even op...

Nee, wordt de eerste keer, GB. Heb er echt zin in.

Goeie score voor een ochtendje meubelshoppen, Jynta!
@ teigera : "

@Ivetje: wat is maggi fix & frisch?

."

Dat zijn van die zakjes met poeder uit Duitsland. Hier heb je bv zakjes voor ovenschotel (met bloemkool en aardappel ofzo en dan zo'n zakje met mix voor er doorheen), maar in duitsland is de keus veel groter. Mijn ouders wonen er en ik neem dan elke keer een berg zakjes mee. De ratatouille is heerlijk, net zoals oven sprirelli a la mama. Dat is ovenpasta en daar doe je wat creme fraiche op voordat het de oven in gaat. Heerlijk! En het is allemaal zo klaar. Pasta in de ovenschaal (ongekookt), gehakt rullen, groente erbij en zakje met water. Over de pasta, kaas en creme fraiche erop en half uurtje in de oven. Ik vind ze ideaal. En zo hebben ze dus heel veel (zie google). Ook bv macaroni met kaas en dan met een mexicaans tintje, of ovenschotel met aardappel enzo.
Uh god wat heb ik jullie verwaarloosd. Druk geweest, veel nare dingen gebeurd(niet bij mij, bij mensen om me heen maar je bent er dan toch praktisch en emotioneel mee bezig)

Ook niet zo heel spannend gegeten. Veel pasta's enzo.

Nieuws: Ik heb gisteren mn rijbewijs gehaald. woehoe!!

On topic: Aardappeltjes gekookt in de schil, een maiskolf en wat sperziebonen.

Beetje sober, maar blut en moet straks sporten.
Ik kom hier nooit maar meld toch even dat er een hartige taart met spekjes, champignons, prei en kaas in de oven staat! Mmm
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Gefeliciteerd Ruza!
Yay Ruza gefeliciteerd!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven