EN wat eten we vandaag?

22-03-2010 21:26 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons wat je vandaag gaat eten!!!

Wegens succes zijn onze vorige topics gesloten, maar niet getreurd, hier is het nog na te lezen!

2e deel

En wat eten we vandaag?

mylenevalerie in "En wat eten we vandaag?"
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik eet alleen, dus simpel:

meergranenstokbroodje in de oven, beleg 'm zo met kalkoensalami, brie, komkommer en tomaat.

Change of plans: stokbroodje door de helft, ene helft met bovenstaande, andere helft met tapenade en warme brie. (ja, ik heb zin in brie vandaag )

Toe: 2 kiwi's en een sinaasappel voor de pietamientjes.
gnocchi met een prutje/saus van tomatenblokjes, ui, knoflook, courgette en een blikje sardientjes

nu op voor een heerlijk bakkie met een kokosmakroontje
Spaanse omelet

enne Marriss, 1kiwi is volgens mij al geneog voor de pitamientjes toch?
Ach ja, heb ik mn portie voor morgen ook vast gehad
argh die stomme datumprikker doet het niet op telefoon. Moet het maar zo: 16 t/m 26 april heb ik vakantie dus beschikbaar, 6 t/m 14 mei ben ik op vakantie en daar tussenin is het onzeker we eten vanavond een simpel eenpansgerecht: turkse rijst met tuinrkuidenbouillon, wortel, courgette, broccoli en gesmolten kaas. Ik heb gister heerlijke kikkererwten geimproviseerd die in 8 minuten klaar waren maar darover later meer. Nu snel terug naar mijn rijst.
Kikkererwten in 8 minuten??!! Vertel Nazife!!!
even geduld sartan, eerst eten hihi

(kikkererwten uit een pot uiteraard hahaha)
Ja nee snap ik. Maar ik heb alweer inspiratie voor morgen, dank je!
ff gekopieerd uit een afval-topic!

Ingredienten:

-kikkererwten

-tomaat

-hete chilli peper

-bloemkool

-beetje olie

-versgemalen peper

-basilicum

-zout

Bereiding:

-was de kikkererwten goed in een vergiet(ik gebruik ze gewoon uit een pot, net zo lekker en wel zo makkelijk)

-snij de chilli peper in ringetjes(je kunt ook rode pepervlokken gebruiken)

-snij de tomaat doormidden en dan in plakjes

-de bloemkool heel fijn(best met een groffe rasp)

-verhit de olie in een koekenpan of wok

-bak hierin de chilli en bloemkool-rasp en tomaat totdat de tomaat wat zacht wordt

-doe de kikkererwten met versgemalen peper en zout erbij, en bak even goed dat ze lekker heet worden.

-schep in een bord en strooi er dan basilicum overheen.

-eet smakelijk
Klinkt lekker Nazife!
Nazife inderdaad klinkt heel lekker!
Het was ook heel lekker(ik moet zeggen ik had toen ontzettende honger dat helpt ook). Geraspte bloemkool was iets nieuws en erg interessant hahaha.

Rijst was niet zo succesvol vandaag trouwens. Ik had er bij wijze van experiment dus bouillon doorheen gedaan en dat verpestte het een beetje.
@Lampje: wat toevallig dat je ook volgende week jarig bent! Ik ben twee dagen na jou jarig, op zaterdag. Ik word dertig .

En oh, die brownie van vanavond (die ik echt moest voorproeven voordat ik m volgende week voor collega's maak) was echt goddelijk... met witte chocola, zoet, knapperig door de walnoten, yum yum yum. Helemaal goed. Vriendin vond m ook erg lekker! Mail haar morgen het recept, haha, dat soort dingen moet je natuurlijk delen.

@mittens: de bloemkoolschotel van gisteren kwam uit een pakje, ik kan geen recept delen dus. Dit is het pakje:

Vriend en ik vinden hem erg lekker. Vooral met gesmolten kaas erop .

Vanavond heeft vriend gekookt terwijl vriendin en ik lekker aan t bijkletsen waren. Hij maakte aardappels, sperziebonen en tomaat met Hindoestaanse massala, daarbij een heerlijke viscurry met allerlei kruiden en specerijen. Daar rotivellen bij, smaakte allemaal hartstikke goed.
Teigera had je het recept voor de brownie al hier neergezet?
quote:Yoie schreef op 14 april 2010 @ 18:44:

AgentL klinkt goed! Waar heb je de pepersaus gekocht als ik vragen mag?Gewoon bij de AH, het is deze van Blue Elephant.
Oh oh... je gooit alles in de war Nazife met je beschikbaarheid!

Ik heb vandaag de andere helft van de witlof met ham en kaassaus en gekookte aardappels gegeten. Zo simpel en hollands, maar ik vind het echt lekker.

Voor het eerst weer eens zelf een kaassausje gemaakt (en geen pakje). Gewoon een bechamelsausje van een roux met melk en geraspte kaas. Supersimpel en lekker.

Van de gehaktballen heb ik er op een na alles in de vriezer gedonderd. Die vriend in de vriezer gaat er morgen aan.

Hmmmmm... ik eet wel heel hollands de laatste tijd. Binnenkort maar weer eens naar de markt en de turk voor lekkere exotische dingen.
Wortel, aardappels en vis.
AgentL dank je wel *rent nu naar de ah*

Vandaag ga ik verse tomatensoep eten met een stukje spaanse tortilla, rare combi misschien maar had ik gewoon trek in!
Oh jee, betekent dit dat geen van de data doorgaan en dat we een nieuwe " prikronde" moeten doen?

Ik heb gisteren lekkere moussaka gemaakt en er is nog over, dus raad wat wij vanavond eten....
@ Teigera...dank je voor de bloemkooltip! MitMan lust geen bloemkool helaas, maar dan maak ik het een keer als ik alleen ben ofzo! Ziet er wel erg lekker uit moet ik zeggen!

Oh...enne...kom maar op met dat browniesrecept, klinkt goddelijk!

Vanavond ga ik voor werk uit eten, bij Lab111 in Amsterdam. Net even op de website gekeken en ziet er leuk uit, leuke kaart ook!!! Dus ben benieuwd...
Doe ik hier een posting, verzenden, staat het er niet.

Nog een vierde keer.

Gister toch in Amsterdam blijven eten bij die pizzaria Rimini waarik over schreef op het topic Hier kletsen we verder over ..... ETEN. Waar alle pizza's 5 euro zijn. Mijn vriendin wilde graag een voorgerecht, ik eigenlijk niet, dus ik had stokbrood genomen, dat was eigenlijk met kruidenboter maar dat lust ik niet. Maar ik mocht ook bolognesesaus als dipsaus hebben, kijk, daar maak je mij blij mee. Als pizza vroeg ik of de calzone ook gevuld kon worden met die 4 kazen, geen probleem. Ik kreeg alleen de gewone pizza , hij had me toch niet begrepen. Maar evengoed heerlijk.

Dus de wraps van gister ga ik vandaag eten.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:Mittens schreef op 15 april 2010 @ 09:29:

Vanavond ga ik voor werk uit eten, bij Lab111 in Amsterdam. Net even op de website gekeken en ziet er leuk uit, leuke kaart ook!!! Dus ben benieuwd...

Heb ik een paar keer gegeten. Leuke tent, lekker eten. Alleen vorige keer was 't niet zo warm ('t eten dan, niet de tent). Ik vind de inrichting leuk.

Wist je dat het voorheen een pathologisch anatomisch laboratorium was? De lamp boven de grote tafel is nog origineel.
Oh, OT, we zouden gaan koken. Maar ja. Change of plans. Film was dinsdag een beetje teveel gehaast. Dus alleen tapas gegeten.

Gisteren naar een matinée geweest, en uiteindelijk had mrG geen zin meer in koken en boodschappen doen. Dus weer uit eten. Plan was Italiaans, maar ik geloof dat de hele stad dat had bedacht, dus 5 Italiaanse restaurants geprobeerd (in Little Italy, haha), allemaal vol. Uiteindelijk bij een eetcafé gegeten. Was lekker. Ik had mosterdsoep vooraf, mrG geroosterde portobella, als hoofd had mrG Zeebaars, ik geitenkaassouflés met artisjokkkensaus.

Vandaag maar weer eens koken dus. Nog geen idee wat.

Hebben we nu al een datum?
Vriezer ligt wat vol en de lente komt eraan dus ik heb net door oma gemaakte erwtensoep uit de vriezer getrokken voor vanavond. Lekker met een bruik afbakbroodje met spek&kaas erbij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven