EN wat eten we vandaag?

22-03-2010 21:26 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons wat je vandaag gaat eten!!!

Wegens succes zijn onze vorige topics gesloten, maar niet getreurd, hier is het nog na te lezen!

2e deel

En wat eten we vandaag?

mylenevalerie in "En wat eten we vandaag?"
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Miehoen met kip, mango, cashewnoten, sla en ui.
Franse frietjes (oven) met kipschnitzel en appelmoes
tomatenkomkommersalade met gebakken gekruide aardappeltjes en nog wat garnalen die ik over had van gisteren.

zelfgemaakte knoflookyoghurtsaus erbij en klaar is klara.

komt nog wat koffievisite vanavond, dus zo ff appelcitroentaart maken.
Geïnspireerd door het 'boemboes' topic, maak ik vandaag ajam paniki en sambal goreng boontjes met witte rijst. Weer 'ns wat anders dan pizza en pasta en o zo leuk om te maken. Ben gek op de Aziatische keuken...
Gekookte aardappelen met haricoverts, maar op dit moment neig ik meer naar pasta met een lekkere saus dus ik laat het nog even spannend!
Oh joepie, MV komt weer met lekkere receptjes! Ik ben heeeeeeel benieuwd
Spagetti, spagetti!

No, kheb nog geen idee
Ik eet een stoommaaltijd, want yoga op een onhandige tijd. Kipsate met chinese kool en bami. Voor man heb ik een diepvriespizza gehaald.

Ben benieuwd naar je koninginnen recepten MV!
Vanavond eet ik alleen dus ik doe gemakkelijk: opwarmen van een bakje lasagne met zalm en courgette dat ik ong. een week geleden over had en heb ingevroren. Wie wat bewaart...
wok to go: vis, paprika, courgette, chinese kool, sugarsnaps (volgens mij zat er ook venkel in) en bami.
noodles met kip en champignons en vooral veeel vers fruit van de markt (grote kans dat het fruit morgen al rottende is)
Plannen gewijzigd, hele dag lopen sjouwen (kantoor verhuizen) en bij thuiskomst geen zin meer om boodschappen te doen.

Vriezer, koelkast en keukenkastjes doorzocht en het resultaat was risotto met pesto, runderreepjes, erwten en parmezaan.

Lekker & snel!

Morgen gaat de couscoussalade in de herhaling. Zou het morgen net zo lekker weer zijn?
Nou Age, als ik dat zo lees dan wil ik ook wel eens lekker&snel eten, chapeau!
Thanks Dyaa! Was simpel, want erwten en runderreepjes lagen in de vriezer, pesto heb ik altijd in huis en risotto ook.

Wel jammer dat het bakje verse pesto (van Marqt, beter kan ik het niet zelf maken) bedorven was Maar voor dat soort momenten heb ik altijd een kant-en-klaar potje achter de hand.
quote:Mittens schreef op 27 april 2010 @ 11:50:

@ Yette...wat is Nacho Grande? Klinkt zo lekker...

Da's tortillachips met van alles erop uit de oven. De simpelste variant bevat gehakt, tacosaus en kaas, maar je kan helemaal losgaan met bijvoorbeeld chorizo, kip of vis, paprika-slierten, ui-ringen, avocado, zwarte of kidneybonen, jalapeno-pepers, mais, tomaat, ananas, etc. en op tafel nog guacamole en sourcream toevoegen.

Hou er wel rekening mee dat alles dat je erop gooit al gaar moet zijn of rauw mag blijven, want je zet het vervolgens maar heel even in de oven tot de kaas is gesmolten.
Mijn buik is weer rond We waren met een groep van 14 in het restaurant dus gewoon van alles wat laten komen en het smaakte prima! O.a.:gevulde eitjes met tonijn, kaas en ham plateau, pittige varkenshaasreepjes, hete gamba's, patatas bravas, ossenhaasspiesjes spinaziekroketjes, runderballetjes, pasteitjes.... en als dessert een echte Spaanse chocoladetaart.

MV ik ben benieuwd wat het koninginnedag-menu ons brengen zal! Als het net als de paasrecepten is, pak ik er vast een boodschappenlijstje bij!
Vanavond na werk eerst sporten voor er gekoookt wordt. Dan heb ik meestal geen zin meer in een "stevige" maaltijd. Ik denk dat het een salade wordt met gerookte kip, avocado en walnoten. Ook heb ik nog twee portobello's over van afgelopen zondag, misschien maak ik die wel klaar als voorgerechtje vanavond.
Vandaag wordt het 'farro' (spelt) met aubergine, courgette, tomaat, bleekselderij, wortel... met een hoop groente dus.

Koninginnedagmenu: ben heel benieuwd wat voor lekkers en moois je ervan maakt, MV...
quote:suuz83 schreef op 27 april 2010 @ 22:58:

MV ik ben benieuwd wat het koninginnedag-menu ons brengen zal! Als het net als de paasrecepten is, pak ik er vast een boodschappenlijstje bij!

Het is deze keer niet zo uitgebreid. De vorige keer wist ik lang van te voren dat ik die blog mocht doen. Ik had vorige week een recept gemaakt voor de lunch zeg maar en ingestuurd met de vraag of ik een koninginnedagblog mocht. Maar ik kreeg afgelopen maandag de bevestiging. Dus ik had niets meer gemaakt omdat ik eigenlijk dacht dat het niet zou kunnen. Dus gister als een gek een hoofdmenu gemaakt en een toetje. Ik had al wel in mijn hoofd wat ik wilde maken hoor. Dus niet veel gerechten maar ik heb er gister van gesmuld, en vandaag ook nog.

Donderdag om half 4 komt de blog.
Leuk MV, ben benieuwd wat je gaat maken. Las trouwens een topic over je laptop. Hoe is 't afgelopen (te lui om topic te zoeken ).

Age, leuk dat je er weer bent. Hoe gaat 't met de foodsurfing datum?

* zwaait naar de rest *

OT.

Maandag Thais besteld, want druk met werk en totaal geen fut om te koken en boodschappent te doen. Maar ik ben meteen weer genezen, want 't was op z'n best matig te noemen.

Gisteren Pintxos gegeten (in DE pintxo tent), dus dat maakte veel goed!

Vandaag wil ik naar 't strand, dus met eten heb ik nog geen idee. Zie wel hoe de dag verder verloopt.
Laptop doet niets meer, kan ook niet meer gerepareerd worden dus ben veel recepten en foto's kwijt. Ik deze week nog een leenlaptop van een vriendin maar wat ik dan moet weet ik nog niet. Ik denk dat ik maar een oproepje plaats op het prikbord of er iemand een laptop te koop heeft.
Balen MV dat ze niets meer met je laptop kunnen doen. én heel veel mooie info kwijt én je moet een 'nieuwe' aanschaffen. Hoop dat er een goed en schappelijk dealtje op je pad komt!

Vanavond komt mijn vader eten, manlief is aan het werk. Ik heb nog geen eten dus dat mijn vader even meenemen. Als het eind van de middag nog zo mooi is vraag ik misschien wel of hij me meeneemt naar een terrasje. Kortom: nog geen flauw idee wat ik eten zal!
Vervelend van je laptop MV! Hopen dat je snel een 'nieuwe' kan vinden! Ik ben ook benieuwd naar je koninginnedagmenu! het is toch wel oranje he?

Vanavond wordt het pastasalade: met broccoli, zongedroogde tomaatjes, geitenkaas, pijnboompitten, olijven en cherrytomaatjes.

Morgen bruiloft, dus dat zal wel een buffetachtig iets worden...
Hahahahah, ja Twijfelmeid, alles is oranje of deels oranje van mijn menu. Ik hou het in sfeer.
Spaghetti bolognese met salade, lekker makkelijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven