EN wat eten we vandaag?

22-03-2010 21:26 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons wat je vandaag gaat eten!!!

Wegens succes zijn onze vorige topics gesloten, maar niet getreurd, hier is het nog na te lezen!

2e deel

En wat eten we vandaag?

mylenevalerie in "En wat eten we vandaag?"
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Turks brood met Marokkaans gehakt en groente en rauwkost, feta, olijven enz
Everytime you make a typo, the errorists win.
Kerrie sla met tomaat komkommer en ei, gebakken gekruide aardappeltjes en mexicaanse gehakt burger mmmmm lekker!
Ik maak vanavond pasta met een sausje van rivierkreeftjes/cherrytomaatjes/zwarte olijven/boursin cuisine/citroensap en op t eind verse dille erover. Erbij een groene salade van rucola, komkommer en croutons.
Toch iets gevonden bij de super.. 'T wordt: gekookte worteltjes/bloemkool/brocoli, gekookte aardappeltjes en een hamburgertje met gebakken uitjes.
gegrilde gamba,s met hete knoflooksaus en stokbroodje en komkommer.glaasje rose erbij,vis,schaaldieren moeten zwemmen
Volkoren macaroni met een sausje van tomaten, wortel en bleekselderij & gehaktballetjes met veel knoflook ;)
Rode bieten, groenteburger en aardappelen. lekker simpel!
Ben ik weer

Was 1,5 week de stad uit voor m'n werk, en door die verdomde aswolk (en de daarop volgende beperkingen voor het vliegverkeer) hadden we meer werk dan we van tevoren konden voorzien

Maar goed, ik leef nog, ben weer thuis en na 1,5 week flauw restaurantvoedsel gegeten te hebben heb ik net pasta met zelfgemaakte bolognesesaus gehad. Heerlijk!!

Hoefde het gelukkig alleen maar even uit de vriezer te halen en de pasta erbij te koken.

Ik zal mijn mailbox weer eens openen

(Nadat ik boodschappen heb gedaan en mijn koffer heb uitgepakt) Jullie denken vast dat ik een hele slechte organisator ben
quote:hiltje schreef op 26 april 2010 @ 16:08:

Ga vanavond mexicaanse prut maken, zowel een versie met kip als met gehakt (en rode ui, rode paprika, kidney bonen, mais, mexicaanse kruiden en verse koriander) en daar de vriezer mee vullen.

Lekker in een tortilla met geraspte kaas en vanavond maak ik er ook verse guacemole bij.

Vukkerdevuk..vuk

Had ik de groenten en kip gesneden, pan op het vuur. Heb ik geen mexicaanse kruiden in huis (en niet de ingredienten om het zelf mexicaans te maken).

Dus alles in de koelkast gemieterd voor morgen (zooo geen zin om nog naar de super te gaan. Wie is de chef was al begonnen).

Heb twee geroosterde boterhammen met kaas en tomaat genuttigd.
@hiltje: oh, wat is dat balen zeg...

@ AgentL: nee, dat niet, maar je bent wel een afwezige organisator (geintje hoor). Komt vast wel goed met het foodsurfen!! *krijgt al kriebels in de buik van de zenuwen*

@mittens: je gehaktrolrecept zijn een soort van kleine hamburgertjes geworden (ik vond zo'n rol er niet zo smakelijk uitzien) en ze smaakten echt prima! Heb alle kruidenmix gewoon door het gehakt gekneed, handje pijnboompitten door het gehakt voor extra bite en bakken maar. Vriend en ik vonden het beiden voor herhaling vatbaar.
Bah! Ik ga nooit meer met boursin cuisine koken (was de eerste keer). Wat een vette meuk! We zaten na 2 happen al vol, zo machtig was t..
Vreemd genoeg weet ik al zo'n beetje wat ik de hele week ga eten.

Vandaag heb ik saucijzen, gestoofde Italiaanse groenten, een frisse salade en pasta diavolo gemaakt.

Morgen wordt het een stevige spinaziesoep met cambozola en crostini met een tapenade van o.a. zwarte olijven en oesterzwammen en een krulletje verse parmezaan.

Overmorgen een dagje makkelijk (chinees of zo) want donderdag bak ik taarten voor vrijdag en maak ik nacho grande en mexicaanse maaaltijdsoep voor 12 man en vrijdag geven we een feestje met een buffet voor ruim 30 man. Het wordt een wrapbuffet waarbij iedereen zijn eigen wrap naar eigen inzicht kan beleggen. Leek me wel handig
mie met gebakken groente: champignons, aubergine, courgette, doperwten, tomaat, chillipeper, geraspte wortel.
Vandaag is Sartman niet thuis voor het eten, ik weet nog niet precies wat ik doe maar ik denk misschien een vega rotirol ofzo halen. Lekker snel en aangezien ik ga sporten heeft dat ook wel iets.
Age, welcome back ! Ik heb gisteren precies hetzelfde gegeten. Heb tijd geleden in een ijverige bui een paar liter verse pastasaus gemaakt, ingevroren in porties en als ik geen inspiratie/zin heb, (zoals gisteren) ontdooien, pasta erbij en klaar.

Vanavond ga ik 2 uur spinnen dus dat worden boterhammen met appelstroop voor de broodnodige energie.
Ik zat (op dit tijdstip ja ) al in mijn Rijst & risottobijbel te bladeren, maar ik weet nog niet wat ik ga maken.

Maar ik ben ondertussen ook bezig om mijn kledingkast uit te puinen, en ik moet zo richting werk want we hebben een verhuisdagje. Pfoe, met dit weer!!

Misschien dat ik vanavond een couscoussalade maak.
zo er wordt aardig door geschreven hier :-)

vanavond lekker uit eten ivm behaalde kampioenschap van man bij een tapasrestaurant. Is het enige restaurant in mijn woonplaats waar ik vind dat je fatsoenlijk kunt eten dus ik heb er zin in!
Hmmm... ik had een poos geleden een lekkere couscoussalade gemaakt, maar ik weet niet meer welke kruiden ik daarvoor gebruikt had

Oftwel: wie heeft er een goed recept?

(iets met olijfolie, citroensap, koriander, kaneel?)

Wil er feta, rozijnen en erwten doorheen doen.

(ga ik ondertussen even werken )
die kruiden precies gebruik ik AL. Soms doe ik ipv citroensap, sinaasappelrasp (omgeveer van de halve sinaasappel) en dan pers ik hem ook uit en doe het sap bij het water om te wellen...of een knoflookje erdoorheen.. voor de afwisseling zeg maar
Kurkuma is ook lekker in couscoussalade.

Vanavond staat hier na-het-sporten-pasta op het menu: met pesto, creme fraiche, zalm uit een blikje en wat tomaten.
Nasi.
Liever elitair dan een pauper!
verse artissjokken met ??? (moet ik nog bedenken)
Hahaha...mijn tante was gisteren vergeten dat ik kwam eten. Toen ik voor de deur stond had ze al gegeten, dus heeft ze lekker een eitje voor me gebakken!

@ Age...welkom terug!!

@ Teigera...dat klinkt ook wel prima op die manier, ga ik volgende keer ook zo maken. Veel handiger!

@ Yette...wat is Nacho Grande? Klinkt zo lekker...

Vanavond pitabroodjes met vleesreepjes en groente.
wij eten vandaag: salade, speklapje en aardappels
Ik moet nu koken, vandaag zou ik alle recepten en foto's inleveren voor de Viva-blog van donderdag voor Koninginnedag.

Dus ik hou het nog even spannend, zal het nog niet verklappen, alleen dat de blog met recepten donderdag om half 4 komt.

Dus ik ga weer snel aan de gang.

Welkom back Age.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven