Feestdagen assortiment supermarkt tops en flops

24-11-2021 21:15 162 berichten
De feestdagen artikelen verschijnen weer in de supermarkten. Ik kijk dan in de folders en zie dingen staan waarvan ik denk; o, dat lijkt me echt lekker. En dan vind ik het eigenlijk maar zo-zo.
Bijvoorbeeld zo'n aardappelgratin, bij mij blijven die aardappels te hard of de bovenkant verbrandt als ik het op de voorgeschreven temperatuur bak.
Of van die kant en klare toetjes van de Lidl, in glaasjes. Vind ik ook tegenvallen.

Kortom, wat hebben jullie al uitgeprobeerd en is echt een aanrader?
Alle reacties Link kopieren
Miranda_86 schreef:
25-11-2021 11:52
Wat ik nog in geen enkele winkel heb gezien en normaal al wel overal rond deze tijd, zijn van die musketkerstkransjes.
Musketkransjes :flirting:
Zo jammer dat ze bij AH de traditionele vulling hebben veranderd naar sinaasappelsmaak! Kaneel was hier ook geen succes, de mint wel.
Kruidvat heeft gelukkig meestal nog de vanille variant.
Een baksteen is nooit alleen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag bij de Lidl een bak pure chocolademousse gekocht. Ernaast lag spekkoek in de vorm van een kerstboom. Beetje slagroom en ik heb een briljant toetje vanavond denk ik.

Banoffee ligt hier gewoon in de diepvries bij de Lidl, iemand zei dat ze het niet meer hebben.
Alle reacties Link kopieren
pepexx schreef:
30-11-2021 19:35
Zijn wel voor de oven of airfryer.
Beiden zou bij ons kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Madderijn schreef:
01-12-2021 12:28
Ik heb vandaag bij de Lidl een bak pure chocolademousse gekocht. Ernaast lag spekkoek in de vorm van een kerstboom. Beetje slagroom en ik heb een briljant toetje vanavond denk ik.

Banoffee ligt hier gewoon in de diepvries bij de Lidl, iemand zei dat ze het niet meer hebben.
Oh die chocolademousse is zó lekker! 😋
Alle reacties Link kopieren
MIDA schreef:
01-12-2021 15:09
Oh die chocolademousse is zó lekker! 😋
Heef iemand de witte al geprobeerd, vraag me af of hij erg zoet is.
Alle reacties Link kopieren
De delicieux camembert is super 😋
Alle reacties Link kopieren
Merel7 schreef:
01-12-2021 15:49
De delicieux camembert is super 😋

Oeh, die heb ik ook gekocht en de mascarpone gorgonzola, ook zo lekker.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net 8 potjes Trifle gehaald bij AH, ik heb sowieso alle smaken. :-)

De tiramisu is goed gekeurd al is de mango nog steeds nummer 1.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
Merel7 schreef:
01-12-2021 15:44
Heef iemand de witte al geprobeerd, vraag me af of hij erg zoet is.
Wel geprobeerd, maar is geen blijvertje gebleken. Ik denk inderdaad te zoet.
Alle reacties Link kopieren
lisa2 schreef:
01-12-2021 14:55
Beiden zou bij ons kunnen.
In de airfryer dan, wordt echt veel lekkerder! :)
pepexx schreef:
24-11-2021 21:43
De AH Excellent Trifle mango, echt overheerlijk.
Ook in aardbeismaak.
Na aanleiding van dit topic gelijk ingeslagen, maar jeetje wat mierzoet.

Het zoete overheerst zo, dat ik ze meh vind.
Alle reacties Link kopieren
pepexx schreef:
01-12-2021 19:18
Ik heb net 8 potjes Trifle gehaald bij AH, ik heb sowieso alle smaken. :-)

De tiramisu is goed gekeurd al is de mango nog steeds nummer 1.
Ik heb ze ook gekocht. Ik vind ze niks. Veel te veel mascarpone crème. Haalt het niet bij een echte trifle
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
02-12-2021 06:39
Na aanleiding van dit topic gelijk ingeslagen, maar jeetje wat mierzoet.

Het zoete overheerst zo, dat ik ze meh vind.
Ik ben gek op toetjes, heel zoet en mango maar ik vind die trifles echt niks bijzonders. De aardbei variant ook niet. Ik laat ze lekker staan.

De tiramisu van Excellent vond ik ook echt mwah, amper koffiesmaak, veel room en creme. Die van eigen merk, die grote bakken zijn tien keer lekkerder.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze ook gekocht, alleen was bij ons dat hele schap echt geplunderd.

Heb alleen de stoofpeertjes trifle en de tiramisu gehaald, aangezien de rest weg was. Heb vorig jaar wel al de aardbei en mango trifle gehad dus weet dat die sowieso lekker zijn.

Ik heb die met stoofpeertjes gister gegeten en ik vond het eigenlijk meer naar appel met kaneel smaken. Desondanks, pretty good :kwijl:

Ik houd op zijn tijd wel van dat zoete, met name na een (erg) hartige maaltijd.
Alle reacties Link kopieren
apppie schreef:
01-12-2021 21:09
In de airfryer dan, wordt echt veel lekkerder! :)
Oké.
Alle reacties Link kopieren
pepexx schreef:
01-12-2021 19:14
Oeh, die heb ik ook gekocht en de mascarpone gorgonzola, ook zo lekker.
Van welke winkel zijn deze?
Alle reacties Link kopieren
Truffelmayo gebruik ik niet meer sinds ik weet waar ze het van maken. Mijn vriend is er gek op dus die eet het af en toe nog. Voor de nieuwsgierige onder ons Google maar een truffel olie en dan keuringsdienst van waarde.

Wat ik zelf altijd wel lekker vind was dat eend met sinaasappel pakket van de ah.

Maar eigenlijk koop ik niks kant en klaar ik besteed vooral extra tijd aan het kerstmenu.
Alle reacties Link kopieren
Stacey86 schreef:
02-12-2021 11:04
Truffelmayo gebruik ik niet meer sinds ik weet waar ze het van maken. Mijn vriend is er gek op dus die eet het af en toe nog. Voor de nieuwsgierige onder ons Google maar een truffel olie en dan keuringsdienst van waarde.

Wat ik zelf altijd wel lekker vind was dat eend met sinaasappel pakket van de ah.

Maar eigenlijk koop ik niks kant en klaar ik besteed vooral extra tijd aan het kerstmenu.
😱 Bah, de voedselindustrie weet werkelijk alles synthetisch en goedkoper te maken!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op truffelolie gegoogeld en kwam dit tegen over dadels. Is wel een artikel uit 2017. Weet niet of dat nu nog zo is.

"Dat er in veel dadels kevers en larven zitten, maar zolang het maximaal vijf beestjes per honderd gram zijn, worden er geen wettelijke normen geschonden".

https://www.trouw.nl/nieuws/na-250-maal ... ~b201f4f4/
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
lisa2 schreef:
02-12-2021 10:53
Van welke winkel zijn deze?

De Lidl.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
pepexx schreef:
02-12-2021 11:43
De Lidl.
Dank je!
bojoti schreef:
02-12-2021 11:32
Ik heb op truffelolie gegoogeld en kwam dit tegen over dadels. Is wel een artikel uit 2017. Weet niet of dat nu nog zo is.

"Dat er in veel dadels kevers en larven zitten, maar zolang het maximaal vijf beestjes per honderd gram zijn, worden er geen wettelijke normen geschonden".

https://www.trouw.nl/nieuws/na-250-maal ... ~b201f4f4/

Ja dadels eet ik echt nooit.
Delicieux mini ice cream dessert bij Lidl

:heart:

Zijn er in 4 smaken. Ik had vanavond smaak macademia met caramel.
Erg lekker ijsje.
Volgens mij nu €0,69
Alle reacties Link kopieren
Stacey86 schreef:
02-12-2021 11:04
Truffelmayo gebruik ik niet meer sinds ik weet waar ze het van maken. Mijn vriend is er gek op dus die eet het af en toe nog. Voor de nieuwsgierige onder ons Google maar een truffel olie en dan keuringsdienst van waarde.

Wat ik zelf altijd wel lekker vind was dat eend met sinaasappel pakket van de ah.

Maar eigenlijk koop ik niks kant en klaar ik besteed vooral extra tijd aan het kerstmenu.
Daarom koop ik deze truffelmayo: https://www.jeanbaton.nl/producten/black-truffle/

Heb zelf eigenlijk behalve pepernoten nog niets qua feest assortiment gehad. Binnenkort eens wat rondkijken bij de Lidl, alweer een tijdje niet geweest.
Alle reacties Link kopieren
He jakkes wat klinkt dat allemaal lekker. Wij halen schoonma op uit het verpleeghuis eerste kerstdag en die snapt niet dat het kerst is als we NIET gaan gourmetten. Dus gourmetten we sinds ze dement is al jaar in jaar uit. Al staat er een kerstboom van reuzenformaat het maakt niet uit. Pas als ze het gourmetstel ziet zegt ze: Ha lekker het is Kerst.... Ze krijgt dan ook een advocaatje. Vreemd, als ze wat aangeschoten is herinnert ze dingen meer.

En ach het is ook best gezellig eten zo. En misschien is dit wel het laatste jaar. Tweede kerstdag zijn we samen en gaan we standaard kaasfonduen. Daar mag dan weer niemand van mij aankomen. Ben daar gek op ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven