Feestdagen assortiment supermarkt tops en flops

24-11-2021 21:15 162 berichten
De feestdagen artikelen verschijnen weer in de supermarkten. Ik kijk dan in de folders en zie dingen staan waarvan ik denk; o, dat lijkt me echt lekker. En dan vind ik het eigenlijk maar zo-zo.
Bijvoorbeeld zo'n aardappelgratin, bij mij blijven die aardappels te hard of de bovenkant verbrandt als ik het op de voorgeschreven temperatuur bak.
Of van die kant en klare toetjes van de Lidl, in glaasjes. Vind ik ook tegenvallen.

Kortom, wat hebben jullie al uitgeprobeerd en is echt een aanrader?
BuzzieBee schreef:
03-12-2021 08:47
He jakkes wat klinkt dat allemaal lekker. Wij halen schoonma op uit het verpleeghuis eerste kerstdag en die snapt niet dat het kerst is als we NIET gaan gourmetten. Dus gourmetten we sinds ze dement is al jaar in jaar uit. Al staat er een kerstboom van reuzenformaat het maakt niet uit. Pas als ze het gourmetstel ziet zegt ze: Ha lekker het is Kerst.... Ze krijgt dan ook een advocaatje. Vreemd, als ze wat aangeschoten is herinnert ze dingen meer.

En ach het is ook best gezellig eten zo. En misschien is dit wel het laatste jaar. Tweede kerstdag zijn we samen en gaan we standaard kaasfonduen. Daar mag dan weer niemand van mij aankomen. Ben daar gek op ;-)
Dus ook zonder dementie kun je gehecht zijn aan tradities ;-D

Wij zijn dol op de aardappelgratin "taartjes" van Lidl. Alle soorten zijn lekker.
En de eenpersoonsporties tiramisu, uit de vriezer. En de mini bavarois uit de koeling (6 stuks), fruit of chocoladeversie.
Alle reacties Link kopieren
Miss_Edwards schreef:
02-12-2021 07:06
Ik ben gek op toetjes, heel zoet en mango maar ik vind die trifles echt niks bijzonders. De aardbei variant ook niet. Ik laat ze lekker staan.

De tiramisu van Excellent vond ik ook echt mwah, amper koffiesmaak, veel room en creme. Die van eigen merk, die grote bakken zijn tien keer lekkerder.
Gisteren ook de tiramisu geprobeerd. Járen terug had AH van Excellent echt de meest zalige tiramisu. Maar deze is een jammertje. Heeft niks met tiramisu te maken, smaakt vooral naar mokka. Heb de helft van het bakje laten staan, want inderdaad veel te veel creme.

Ik zag in de vriezer krokante chocoladebolletjes die je in de oven of airfryer kunt doen. Iemand die al geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren
Een tijdje geleden zag ik in het Lidl krantje een hele ham op standaard staan voor iets van €60,- ofzo. Weet iemand of die er nog zijn? En is het lekker?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
04-12-2021 11:10
Een tijdje geleden zag ik in het Lidl krantje een hele ham op standaard staan voor iets van €60,- ofzo. Weet iemand of die er nog zijn? En is het lekker?
Die hebben ze ook bij de appie. Of die lekker is durf ik niet te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
04-12-2021 11:10
Een tijdje geleden zag ik in het Lidl krantje een hele ham op standaard staan voor iets van €60,- ofzo. Weet iemand of die er nog zijn? En is het lekker?
De Lidl hier heeft hem. Ik verwacht wel dat ie goed zal zijn. Maar ik denk niet dat ik zo mooi dun kan snijden en ook niet dat ik hem op kan.
Alle reacties Link kopieren
Madderijn schreef:
04-12-2021 17:11
De Lidl hier heeft hem. Ik verwacht wel dat ie goed zal zijn. Maar ik denk niet dat ik zo mooi dun kan snijden en ook niet dat ik hem op kan.
Oh dankjewel madderijn. Dan stap ik maandag in de auto naar de Lidl.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Veel te fout, al die folders met dat lekkers !
Sommige ga ik proberen, sommige niet. Maar er staan best veel lekkere dingen bij!
Heb wel wat favorietes, bijv. de notenkaas bij de Lidl, en die chocoladepasta’s (mokka is erg lekker).
Vind het soms ook best prijzig. Zag een lekkere bavette rollade bij Lidl, maar 7,50 vind ik best duur en met 4 eters is zo’n rollade (500 gr maar zag er niet groot uit) aan de krappe kant (ja, ik weet het dat het volgens de ‘richtlijnen’ genoeg is maar we zijn vleesliefhebbers hier).
Dus dat weet ik nog niet of ik die ga halen.

Deze koffiemousse lijkt me ook lekker:
Afbeelding

Deze is van AH, maar volgens mij heeft Jumbo iets vergelijkbaars.
Alle reacties Link kopieren
Stephanisaurus schreef:
29-11-2021 10:03
Oke....voor de excellent trifle liefhebbers van de AH is goed nieuws. Ik was net eens even aan het scrollen op de site tussen het excellent assortiment en ze hebben gewoon 5 varianten van die toetjes;

- Excellent Trifle aardbei
- Excellent Trifle Mango
- Excellent Trifle stoofpeer
- Excellent Tiramisu (mini)
- Excellent Miljonairs dessert

Uiteraard allemaal in mijn mandje gepleurd.


- Excellent Trifle aardbei - lekker
- Excellent Trifle Mango - lekker
- Excellent Trifle stoofpeer- nog niet op
- Excellent Tiramisu (mini)- lekker
- Excellent Miljonairs dessert - deze vind ik niet zo, te veel chocolade, man had geen choco topping, ik wel.
Deze zal ik niet nogmaals kopen.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren de delicieux herten biefstuk gegeten, geen aanrader.

Geen idee van welk deel ze het vlees hebben gesneden, maar heb wel eens malsere biefstuk gegeten. Je zag duidelijk de draad van het vlees en bij 1 van de 2 stukjes heb ik de vlies er nog af moeten halen.

Vorig jaar een pakket hertenvlees besteld bij koopeenhert.nl
Daar was het stoofvlees net zo mals als de biefstuk van Lidl.
Wat ik ook heel vreemd vind is dat er voor biefstuk wordt geadviseerd ze in 12 minuten helemaal door te bakken. Heb ik natuurlijk niet gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Even off topic maar ik vind, geen kerstassortiment, de biefstuk vd haas van Aldi erg goed. Zijn 2 stuks van 140 gram voor iets van 7,50.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag bij de ah een interessant uitziende meringuerol in de vriezer - ik bedacht gelukkig op tijd dat je zo’n ding eenmaal ontdooid vrij snel moet opeten. Dat lukt ons met z’n tweeën niet…
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Kun je die niet heel makkelijk aansnijden als hij bevroren is en dan in delen ontdooien?
Alle reacties Link kopieren
may_ka schreef:
06-12-2021 21:27
Ik zag bij de ah een interessant uitziende meringuerol in de vriezer - ik bedacht gelukkig op tijd dat je zo’n ding eenmaal ontdooid vrij snel moet opeten. Dat lukt ons met z’n tweeën niet…
Als het zo’n zelfde meringuerol is als bij de Lidl kun je er bevroren plakjes vanaf snijden en de rest terug in de vriezer stoppen.
Alle reacties Link kopieren
O, dat is slim - dan duurt het ontdooien vast ook niet zo lang…
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
pepexx schreef:
04-12-2021 18:23
- Excellent Trifle aardbei - lekker
- Excellent Trifle Mango - lekker
- Excellent Trifle stoofpeer- nog niet op
- Excellent Tiramisu (mini)- lekker
- Excellent Miljonairs dessert - deze vind ik niet zo, te veel chocolade, man had geen choco topping, ik wel.
Deze zal ik niet nogmaals kopen.
De stoofpeer vond ik echt fantastisch.
Ysje schreef:
08-12-2021 08:43
De stoofpeer vond ik echt fantastisch.
Ik vond hem ook heel erg lekker.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die truffelmayonaise van Lidl erg lekker
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ysje schreef:
08-12-2021 08:43
De stoofpeer vond ik echt fantastisch.
Ja die is inderdaad lekker.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
04-12-2021 17:50

Deze koffiemousse lijkt me ook lekker:
Afbeelding

Deze is van AH, maar volgens mij heeft Jumbo iets vergelijkbaars.
Nu heb ik visioenen van deze met hagelslag (al dan niet met slagroom)
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij waren er mensen hier benieuwd naar? Krokante chocoladebolletje van de ah.

https://www.volkskrant.nl/beter-leven/z ... ~b2900c29/

De krant is niet erg positief...
Ik vind het kerstassortiment voor vegetarische hoofdgerechten echt tegen vallen dit jaar. Niet dat er nu helemaal niks is maar vorig jaar had ik zoveel keuze dat ik amper kon kiezen wat ik wilde. Maar dit jaar springt er niet echt iets uit dit jaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een bak trifledessert meegenomen van jumbo, OMG wat een lekker spul! Ik bleef er van eten.. :-$
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
04-12-2021 17:50

Deze koffiemousse lijkt me ook lekker:
Afbeelding

Deze is van AH, maar volgens mij heeft Jumbo iets vergelijkbaars.
Die koffiemousse van AH is er gewoon het hele jaar.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
AH Ecxellent carpaccio met truffel is heel lekker. Even een half uur van tevoren uit de koelkast halen!
Alle reacties Link kopieren
Ik nam de vega ‘biefstuk’ met pepersaus mee bij de Albert H. Als iemand dit voor me gemaakt had, had ik het heel aardig gevonden, maar vooral dat. De vegaschijf is precies dat en de saus is een beetje raar (maar eerlijk gezegd heb ik nog nooit ‘echte’ pepersaus gegeten, dus misschien hoort het wel een beetje zoetig met rare zachte peperkorrels erin)
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven