Fototopic: Wat eet jij nu?
woensdag 24 augustus 2011 om 15:54
Ik had net een bakje fruitsalade gemaakt en dat vond ik er zo kleurig en gezond uitzien dat ik er even een foto van heb gemaakt.
Nu leek het me leuk als hier allemaal foto's worden geplaatst van wat jij op dit moment aan het eten bent/gaat eten/net hebt gegeten. Dat kunnen zelfgemaakte foto's zijn, maar bij simpele tussendoortjes kan dat natuurlijk ook gewoon een foto zijn die van google is geplukt.
Wie weet doe we op deze manier wel een beetje inspiratie op van elkaars 'gerechten'.
Ik trap af:
Fruitsalade van aardbeien, galiameloen en nectarine, jum!
Nu leek het me leuk als hier allemaal foto's worden geplaatst van wat jij op dit moment aan het eten bent/gaat eten/net hebt gegeten. Dat kunnen zelfgemaakte foto's zijn, maar bij simpele tussendoortjes kan dat natuurlijk ook gewoon een foto zijn die van google is geplukt.
Wie weet doe we op deze manier wel een beetje inspiratie op van elkaars 'gerechten'.
Ik trap af:
Fruitsalade van aardbeien, galiameloen en nectarine, jum!
woensdag 2 november 2011 om 21:57
quote:Lizzl schreef op 02 november 2011 @ 10:51:
Haal je adres maar weer weg, heb 'm genoteerd. Ik mail je later vandaag, ben nu mobiel (onhandig).
Miertje? M&M's pindakaas?heb even omgerekend....... dat scheelt een euro per zakje (ongeveer) dat is wel heeeeeeeeeeeeeel veel verschil twijfel..... wanneer ga je????
Haal je adres maar weer weg, heb 'm genoteerd. Ik mail je later vandaag, ben nu mobiel (onhandig).
Miertje? M&M's pindakaas?heb even omgerekend....... dat scheelt een euro per zakje (ongeveer) dat is wel heeeeeeeeeeeeeel veel verschil twijfel..... wanneer ga je????
vrijdag 4 november 2011 om 21:49
lizi ik wil ook m en m's met cocos...
zaig zeg....
Kan dat?
mijn emailadres is info@pedicuremariet.nl
dank je wel.
gr
zaig zeg....
Kan dat?
mijn emailadres is info@pedicuremariet.nl
dank je wel.
gr
zaterdag 5 november 2011 om 10:20
quote:littleme2 schreef op 05 november 2011 @ 00:12:
Mijn zelfgemaakte cocos-limoen(rondjes)blokjes!
Ze zijn heerlijk!
Lekker fris en licht!
[afbeelding]Ze zien er prachtig en lekker uit zeg. Is het een hapje of is het een bijgerecht bij het diner? Ben ook benieuwd naar het recept. Mooie foto hoor!!!
Mijn zelfgemaakte cocos-limoen(rondjes)blokjes!
Ze zijn heerlijk!
Lekker fris en licht!
[afbeelding]Ze zien er prachtig en lekker uit zeg. Is het een hapje of is het een bijgerecht bij het diner? Ben ook benieuwd naar het recept. Mooie foto hoor!!!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zaterdag 5 november 2011 om 20:44
quote:ayli schreef op 05 november 2011 @ 00:24:
* breekt even in*
Litlleme2.... die wil ik!! Mag ik het recept? Limoen en kokos vind ik heerlijk en het ziet er lekker uit!
*breekt weer uit*
Hey Ayli,
tuurlijk mag je die!
Thnxx!
Ik zet het gelijk even neer!
*hihihi ze zijn ook heerlijk...blijf er maar van eten*
* breekt even in*
Litlleme2.... die wil ik!! Mag ik het recept? Limoen en kokos vind ik heerlijk en het ziet er lekker uit!
*breekt weer uit*
Hey Ayli,
tuurlijk mag je die!
Thnxx!
Ik zet het gelijk even neer!
*hihihi ze zijn ook heerlijk...blijf er maar van eten*
zaterdag 5 november 2011 om 20:59
quote:Mylene_Valerie schreef op 05 november 2011 @ 10:20:
[...]
Ze zien er prachtig en lekker uit zeg. Is het een hapje of is het een bijgerecht bij het diner? Ben ook benieuwd naar het recept. Mooie foto hoor!!!
Dankjewel MV!
Het is een chinese afsluiter(ivp een toetje) van een maaltijd.(bijv na het dimsummen,of after dinner)
Ik zal nu het recept voor jullie posten.
Er hoort trouwens geen limoen in,(dit is dus mijn twist op het orginele recept) maar voor mij hoort dit er toch echt bij!
*heerlijk fris*
Dankjewel,is toch nog goed gelukt met mijn mobieltje!
*Om deze vorm te krijgen heb ik het mengsel in een siliconen cupcakevorm gegoten.Ze gaan er ook lekker makkelijk uit!*
[...]
Ze zien er prachtig en lekker uit zeg. Is het een hapje of is het een bijgerecht bij het diner? Ben ook benieuwd naar het recept. Mooie foto hoor!!!
Dankjewel MV!
Het is een chinese afsluiter(ivp een toetje) van een maaltijd.(bijv na het dimsummen,of after dinner)
Ik zal nu het recept voor jullie posten.
Er hoort trouwens geen limoen in,(dit is dus mijn twist op het orginele recept) maar voor mij hoort dit er toch echt bij!
*heerlijk fris*
Dankjewel,is toch nog goed gelukt met mijn mobieltje!
*Om deze vorm te krijgen heb ik het mengsel in een siliconen cupcakevorm gegoten.Ze gaan er ook lekker makkelijk uit!*
zaterdag 5 november 2011 om 21:12
Voor Ayli& MV :
4 dl kokosmelk
2,5 dl melk
5 dl water
100 g suiker
12 g agar-agar (wit)
anderhalve kop geraspte kokos
sap en geraspte schil van 1 limoen
Kokosmelk ,melk en water in een pan gieten.
Suiker en agar agar limoensap en rasp erbij doen en goed roeren.
Aan de kook brengen en al roerend 3 minuten tegen de kook aan houden.
En dan de geraspte kokos erdoor roeren.
In een met koud water omgespoelde bakvorm gieten en 1 uur laten afkoelen en opstijven.
Koud serveren.
4 dl kokosmelk
2,5 dl melk
5 dl water
100 g suiker
12 g agar-agar (wit)
anderhalve kop geraspte kokos
sap en geraspte schil van 1 limoen
Kokosmelk ,melk en water in een pan gieten.
Suiker en agar agar limoensap en rasp erbij doen en goed roeren.
Aan de kook brengen en al roerend 3 minuten tegen de kook aan houden.
En dan de geraspte kokos erdoor roeren.
In een met koud water omgespoelde bakvorm gieten en 1 uur laten afkoelen en opstijven.
Koud serveren.
maandag 7 november 2011 om 20:23
zaterdag 14 januari 2012 om 16:42
zaterdag 14 januari 2012 om 23:35
quote:littleme2 schreef op 14 januari 2012 @ 16:00:
Homemade Red velvet
[afbeelding]
Mag ik wat vragen?
Ik wilde van de week een red velvet cake maken, maar in het recept stond dat je er ook wijnsteenzuur in moest doen
Waar koop ik dat in godsnaam???
Ik eet as we speak:
Nigella's Rocky Road Caramel
Homemade Red velvet
[afbeelding]
Mag ik wat vragen?
Ik wilde van de week een red velvet cake maken, maar in het recept stond dat je er ook wijnsteenzuur in moest doen
Waar koop ik dat in godsnaam???
Ik eet as we speak:
Nigella's Rocky Road Caramel
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
zondag 15 januari 2012 om 07:11
zondag 15 januari 2012 om 12:59
Hey Summerdance,Yasuko en MV hebben al aangeven waar je dit kunt halen .
Zelf heb ik een ander recept waar zuiveringszout(in combinatie met appelzijn) in wordt gebruikt,deze namelijk:
Veel plezier en succes met je red velvet!
*Btw,ik weet niet wat voor soort kleurstof je in huis hebt,als het de vloeibare variant is gooi er dan niet meer in dan in het recept staat,het wordt dan namelijk donkerrood ivp felrood*
Hmmm...Nigella's treets !
*yummie!*
Zelf heb ik een ander recept waar zuiveringszout(in combinatie met appelzijn) in wordt gebruikt,deze namelijk:
Veel plezier en succes met je red velvet!
*Btw,ik weet niet wat voor soort kleurstof je in huis hebt,als het de vloeibare variant is gooi er dan niet meer in dan in het recept staat,het wordt dan namelijk donkerrood ivp felrood*
Hmmm...Nigella's treets !
*yummie!*