frtuur vet/olie

27-07-2011 12:18 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
eindelijk na een hele lange tijd toch maar weer eens een frituurpan gekocht vanmorgen wilde ik vet of olie gaan kopen alleen welke want wat zijn er veel!

waarrmee krijg ik lekkere krokante frietjes??
Met Diamant plus vloeibaar frituurvet

http://www.realdutchfood. ... es/Images/Large/e73_6.jpg
Ik gebruik zelf altijd een mix van olijfolie en zonnebloemolie, van AH eigen merk.

Frietjes bakken gaat prima, en ik heb nog het idee (of illusie) dat er met de olijfolie enigszins betere vetten inzitten.
Eigenlijk krijg je alleen echt knapperige frieten in Ossewit, 'harde vetten'. Niet gezond wel veeeel lekkerder!
Ik ben zelf erg te spreken over het vloeibare frituurvet van AH huismerk. Ik merk dat dat ook niet zo in je pan blijft plakken en deze, bij het verwisselen van het vet, ook weer makkelijk schoon te maken is.
Ik gebruik frituur olie van de liddl en die bevalt prima eigenlijk.
Het gras aan de overkant is niet groen.
Ik frituur altijd in zonnebloemolie, gewoon de goedkoopste variant. Heerlijk knapperige frieten!
Ik krijg er een punthoofd van!
Ik koop gewoon wat in de aanbieding is/het goedkoopste is, maar heb nooit enig verschil gemerkt tussen de dure van Diamant en de goedkope van de Aldi.
Ik merk ook niet echt verschil. Ik zeef wel zeer regelmatig (lees na het bakken bijv, kroketten waar zo'n laagje omheen zit) het frituurvet. Dan gaat het veel langer mee en stinkt het minder.
Diamant stinkt tenminste niet.
Als je olijfolie te heet verhit zetten de goede vetten zich juist om in enorm slechte vetten. Dus dit lijkt me niet zo'n heel goed plan...quote:katrien_duck schreef op 27 juli 2011 @ 12:27:

Ik gebruik zelf altijd een mix van olijfolie en zonnebloemolie, van AH eigen merk.

Frietjes bakken gaat prima, en ik heb nog het idee (of illusie) dat er met de olijfolie enigszins betere vetten inzitten.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
quote:elninjoo schreef op 27 juli 2011 @ 12:45:

Diamant stinkt tenminste niet.Dat klopt, die ruik je bijna niet. Behalve als je vet heel vies is.
quote:S7rin schreef op 27 juli 2011 @ 12:46:

Als je olijfolie te heet verhit zetten de goede vetten zich juist om in enorm slechte vetten. Dus dit lijkt me niet zo'n heel goed plan...

[...]

Ja inderdaad, lijkt mij ook niet echt gezond. Overigens heb je wel speciale frituurolie op basis van olijf. Die zijn erg duur.
quote:S7rin schreef op 27 juli 2011 @ 12:46:

Als je olijfolie te heet verhit zetten de goede vetten zich juist om in enorm slechte vetten. Dus dit lijkt me niet zo'n heel goed plan...

[...]

Er staat op de fles dat het geschikt is om te frituren. Zal dus wel meevallen.
Ossewit is het lekkerste, maar niet de gezondste.

Wij gebruiken altijd zonnebloemolie en na elke frituurbeurt filteren we de olie, zodat je altijd schone olie hebt zonder aanbaksels die ook een bijsmaak kunnen geven.

Na een keer of 10 olie vervangen.
quote:katrien_duck schreef op 27 juli 2011 @ 13:25:

[...]

Er staat op de fles dat het geschikt is om te frituren. Zal dus wel meevallen.

Als je alles zou moeten geloven wat op verpakkingen staat...

Vergeet niet dat fabrikanten van alles in hun produkten stoppen om de verkoopcijfers zo hoog mogelijk te houden. Dat hoeft niet te betekenen dat die produkten ook goed voor je zijn.
Een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest
Ah eigen merk stinkt ook niet
Klopt, Diamant is de enige die niet stinkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven