frtuur vet/olie
woensdag 27 juli 2011 om 12:20
woensdag 27 juli 2011 om 12:46
Als je olijfolie te heet verhit zetten de goede vetten zich juist om in enorm slechte vetten. Dus dit lijkt me niet zo'n heel goed plan...quote:katrien_duck schreef op 27 juli 2011 @ 12:27:
Ik gebruik zelf altijd een mix van olijfolie en zonnebloemolie, van AH eigen merk.
Frietjes bakken gaat prima, en ik heb nog het idee (of illusie) dat er met de olijfolie enigszins betere vetten inzitten.
Ik gebruik zelf altijd een mix van olijfolie en zonnebloemolie, van AH eigen merk.
Frietjes bakken gaat prima, en ik heb nog het idee (of illusie) dat er met de olijfolie enigszins betere vetten inzitten.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
woensdag 27 juli 2011 om 13:12
quote:S7rin schreef op 27 juli 2011 @ 12:46:
Als je olijfolie te heet verhit zetten de goede vetten zich juist om in enorm slechte vetten. Dus dit lijkt me niet zo'n heel goed plan...
[...]
Ja inderdaad, lijkt mij ook niet echt gezond. Overigens heb je wel speciale frituurolie op basis van olijf. Die zijn erg duur.
Als je olijfolie te heet verhit zetten de goede vetten zich juist om in enorm slechte vetten. Dus dit lijkt me niet zo'n heel goed plan...
[...]
Ja inderdaad, lijkt mij ook niet echt gezond. Overigens heb je wel speciale frituurolie op basis van olijf. Die zijn erg duur.
woensdag 27 juli 2011 om 13:25
woensdag 27 juli 2011 om 14:17
woensdag 27 juli 2011 om 15:21
quote:katrien_duck schreef op 27 juli 2011 @ 13:25:
[...]
Er staat op de fles dat het geschikt is om te frituren. Zal dus wel meevallen.
Als je alles zou moeten geloven wat op verpakkingen staat...
Vergeet niet dat fabrikanten van alles in hun produkten stoppen om de verkoopcijfers zo hoog mogelijk te houden. Dat hoeft niet te betekenen dat die produkten ook goed voor je zijn.
[...]
Er staat op de fles dat het geschikt is om te frituren. Zal dus wel meevallen.
Als je alles zou moeten geloven wat op verpakkingen staat...
Vergeet niet dat fabrikanten van alles in hun produkten stoppen om de verkoopcijfers zo hoog mogelijk te houden. Dat hoeft niet te betekenen dat die produkten ook goed voor je zijn.
Een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest