gebakken boterham

11-10-2010 16:55 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag zin in iets dat oma maakte, namelijk een gebakken boterham. Maar ik ben geen echte keukenprinses en ik kan me niet goed herinneren hoe dat moet, volgens mij:

ei (kloppen?)

melk

boterham er door en in de pan

Iemand die weet of ik nog iets mis of vergeten ben? (moet nog boodschappen halen er voor)

Bedankt!
Wel gebakken boterham hoor Lekker...

(En bomvol caloriën).
Gebakken boterham was bij mn ex-schoonfamilie een soort tosti, maar dan gemaakt in de koekenpan. Gewoon brood met kaas (enz), en aan de buitenkanten boter, en dan bakken.
quote:esbee schreef op 11 oktober 2010 @ 17:41:

Wel gebakken boterham hoor Lekker...

(En bomvol caloriën).

Hoezo bomvol calorieën?

Het is toch gewoon een boterham met een ei en een heel klein beetje melk. Als je er geen kilo suiker op doet, zie ik het probleem niet zo.

TO, je hebt me trouwens op een goed idee gebracht
In 't buitenland staat 't als French Toast op de ontbijtkaart.
Mmm.wentelteefjes zijn zo heerlijk! Met een beetje jam erbij! Goddelijk! Krijg er meteen zin in!
Begin de dag met een lach
Dat maakte ik als student altijd van oud brood, heerlijk! Ik heb het nu al tijden niet meer gegeten, voornamelijk omdat ik het brood in de vriezer bewaar en omdat ik geen meld meer drink en dat dus niet meer in huis heb.
Oh heerlijk wentelteefjes, lekker van wit beetje dikker gesneden brood, suiker kaneel, en wat ik doe na het bakken, nog beetje extra roomboter erop laten smelten jummmmmmieeeeeeeee
de tip van het suikerbrood ga k morgen testen, ik zag in de supermarkt het net liggen, maar dacht komt morgen wel
Maken fransen het niet met krentenbrood ipv gewoon brood?
Ik doe ook altijd poedersuiker en kaneel in het mengsel

En dan besmeer ik ze met jam als ze uit de pan komen!
Als je ff kijkt bij "Dagelijkse kost" (Belgische tv) kun je een filmpje bekijken waarin Jeroen Meus wentelteefjes bakt, nét even anders.

Leek me heerlijk.

"Dagelijkse kost" is momenteel elke dag op de Belg. Tegen zessen. Ik neem het altijd op. Hij is een goeie kok en doet het leuk bovendien.
De suikerbrood variant gebruik ik voor een uitgebreid dessert. Lekker geserveerd met een bolletje ijs. Heerlijk.
gewoon krentenbrood bakken is ook al heerlijk, zonder kaneel, maar beetje boter erop jammie
Ik bak ook af en toe boterhammen , in de pan met beetje olijfolie. Heb geen tosti-app, en zo kun je toch tosties maken, is nog lekkerder ook door die olijfolie.
Toevallig zag ik vanmiddag Ready Steady Cook en daar maakten ze een gebakken boterham op z'n Italiaans. Boterham beleggen met mozzarella, schijfjes tomaat en verse basilicum. Andere boterham erop. Geheel door een schaaltje met geklutst ei halen (volgens mij zonder melk, maar dat weet ik niet zeker) en dan aan beide zijden bakken in een koekenpan. Zag er yummie uit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven