Gebakken fruit!

21-11-2011 23:01 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds kort een fervent fruiteter.. maar dan wel gebakken!

Plakjes banaan, even met wat olie in de pan.. heerlijk!

Gebakken appel met notenolie..niet te versmaden.

Of appel uit de oven/magnetron met suiker en kaneel, lekker in de winter!

En natuurlijk gebakken ananas, mango of sinaasappel (ja echt!)

Er gaan zo natuurlijk wel wat vitamientjes verloren, maar dat maakt me niet uit.

Zijn er meer mensen hier die zo hun dagelijkse portie fruit eten?

En het belangrijkste: heb je lekkere recepten?
Al 100 keer geplaatst, maar het is dan ook heerlijk:

stukken ananas met een beetje mintsuiker onder de gril.. (evt met een heel klein beetje rum erover!)

Of

Vijgen met wat geitenkaas, balsamico onder de gril (maar dat is meer als bijgerecht )
*gruwelt van warm fruit*
Mintsuiker? mm klinkt lekker! Waar haal je dat?
quote:Jorina schreef op 21 november 2011 @ 23:03:

*gruwelt van warm fruit**schud Jorina de hand*
quote:maryni83 schreef op 21 november 2011 @ 23:04:

Mintsuiker? mm klinkt lekker! Waar haal je dat?dat maak je Takje munt met suiker in een vijzel, minuutje stampen en over je ananas heen de oven in!
Zo eet ik trouwens niet mijn dagelijkse portie fruit. Volgens mij blijfven er namelijk weinig vitamines over. Maar als toetje vind ik het heerlijk, net als gebakken appels als bijgerecht!
Aardbeien of pruimen met wat port in een pannetje, wat kaneel erbij, suiker, citroenschilletje en dan wat mascarpone erop.
Warm fruit vind ik lekker in taart, vruchtencompote en stoofpeertjes.

Verder eigenlijk niet.
Ja lekker, banaan als nagerecht in de oven met chocolade en rum.

Als bijgerecht heerlijk bij roti of chinees eten gebakken banaan.

Ik heb een lekker exotisch gehaktrecept met gebakken banaan.

Vijgen met kaas uit de oven ook zo lekker. Stoofpeertjes uiteraard.

Mexicaanse kip met ananas is heerlijk. Of kipgehaktballetjes met mango chutney. Kipgehaktballetjes met ananas en zoetzure saus en rijst.

Sausen zoals kersenrodewijnsaus of cranberrycompote en mango chutney zijn lekker.

Binnenkort ga ik appelflappen, ananas en banaanflappen maken .

En fruit in salades zoals mandarijn of aardbei of sinaasappel enz lust ik ook.

Ik eet het alleen als ik ergens trek in heb, niet om mijn zogenaamde verplichte fruit per dag binnen te krijgen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik heb, heel stom, nog nooit bedacht dat je zelf ook prima gebakken banaan klaar kunt maken. Tot ik dit topic las. Dus bedankt :)! Ga dat van de week doen:).
bananen met een beetje boter,bruine suiker in de pan bakken en dan wat rum erbij, heerlijk met vanille ijs.
Optimist tot in de kist!
En ik heb een keer samosa met tropisch fruit en zoetzure saus gegeten, zo lekker, heb het recept nog niet kunnen vinden maar zodra ik wat vind ga ik het maken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
apple crisp is ook jummie Gewoon appels in een lasagne schaal en hier over heen een mengsel met bloem, boter en kaneel.

ong. een kilo appels mengen met suiker en kaneel.

Voor de crumb:

2/3 cup whole wheat flour

1/3 - 1/2 cup brown sugar

2/3 cup rolled oats (havermout)

1/8 tsp. salt (mespuntje)

1/3 cup butter, melted (40 gram)

ik doe er altijd nog wat kaneel door.

1 cup is ong. 250 ml.

Instructions:
Optimist tot in de kist!
Oh en ik kom om in de blikken perzik, ga binnenkort een befaamde quiche van Eleanora maken met perzik, zelf nog niet eerder gegeten maar wel vaker gehoord dat die erg lekker is.
Perzik is ook een ingrediënt van pilaf MV. Lekker, met rode paprika en rijst.
Ja ik heb even gegoogled Helene bij ah.nl en nog een paar sites op perzik. Wel wat lekkers gevonden maar veel zomerrecepten vind ik. Maar ik vind wel wat hoor voor al die blikken.

Pilaf gaat ook op mijn lijstje, lijkt mij lekker.
Het voordeel is natuurlijk dat het niet meteen op hoeft. Of komt de tht datum in zicht?
Ik ga morgen kijken maar meestal zijn dat soort dingen vaak richting de datum die ik krijg. Ik krijg binnenkort 2 forummers hier dus kan hun tas ook nog vol proppen.

Ik zag nog een bijgerecht met noten die mij lekker leek;

http://www.ah.nl/recepten/recept?id=196272&rq=perzik

Het gerecht van Le. Misschien nog een bellini maar heb geen champi in huis. Een soort mousse maar ben niet zo van de toetjes maar koop wel wat kwark ofzo. Of karnemelk.

Perzikkenmousse, nog nooit gemaakt;

http://www.ah.nl/recepten/recept?id=361944&rq=perzik
Gerechten die je maakt zou je ook nog deels kunnen invriezen. Of zit je vriezer vol?
Die geroosterde perziken, wordt dat niet heel snotterig als je perziken uit blik gebruikt ipv verse?
Nee ik heb net een tweedehands vriezertje dus die zit nog niet vol.

Ben alleen bang dat ik een beetje een overkill krijg van perzikken, op dit moment elke week een groot blik, ik kan ze bijna niet meer zien. Als ze er nou een fles nep champie bij doen dan maak ik er de cocktail belini van .

Maar komt goed.
quote:helene31 schreef op 22 november 2011 @ 00:55:

Die geroosterde perziken, wordt dat niet heel snotterig als je perziken uit blik gebruikt ipv verse?Moet ik nog uitproberen. Ik denk dat ik met de quiche ga beginnen, daar heb ik dacht ik al veel voor in huis. En schijnt hemels te zijn heb ik mij laten vertellen.
Nog wat suggesties:

Gehakttaart met perzik

Roergebakken kipfilet met perzik en peultjes

Perzikpiccalilly

Varkenshaas met perzik en boursin

Kidneybonen met gehakt en perzik

Rijstsalade met noten en perzik
Ahhh die bovenste 3 linken heb ik opgeslagen, die wil ik maken!

Dank je.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven