(gevulde) champignons

29-12-2010 19:06 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
De champignons heb ik in huis, nu alleen het recept nog. Ik ben al dágen aan het zoeken naar hét recept maar kan het nog niet echt vinden, zelfs na het forum te hebben doorgespit.

Vrijdag krijg ik 3 mensen te eten en ik wil (gevulde) champignons als bijgerecht maken. Nu ben ik zelf niet echt gek op champignons, misschien dat het daarom zo lastig is om een goed recept te kunnen vinden. Ze hoeven niet vegetarisch te zijn, maar met geraspte kaas erop lijkt mij wel wat. Ik ben niet echt een ster in de keuken dus ik hoop dat iemand mijn 'idee van geraspte kaas' aan kan vullen tot een geweldig, redelijk eenvoudig recept
Met boursin en stukjes ham.

Vind ik erg lekker
Ik doe er altijd gorganzola in, en eventueel nog wat geraspte kaas.
Ja ik heb diverse recepten, met verschillende kazen.

Een lekker recept heeft Mittens gemaakt van mij tijdens het tapasavondje. Recept staat bij Foodmeet deel 1.

Ja verder nog wat recepten met kaas maar denk dat je wel moet weten waar het bij moet smaken als bijgerecht.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
@ MV: Wat ik verder ga maken is een beetje bij elkaar verzonnen, vooral dingen die op zichzelf erg lekker zijn, zoals stoofperen, draadjesvlees, kiprollade, boontjes, aardappelpartjes in schil en dan de gevulde champignons Het wordt dus geen uitgebreid zoveel-gangen diner.
Bij het gourmetten of bbqen vul ik ze meestal gewoon met kruidenroomkaas. Dan kunnen ze op de gourmet/bbq, lekker!

Maar als apart hapje / voorgerechtje, vul ik ze meestal met:

- gehakt/prei mengsel met geraspte kaas erover

- gorgonzola

- geitenkaas / walnoot

Gewoon leeghollen, er iets inproppen en nog even een kwartiertje in de oven.

Als je nou wat verschillende vullingen doet, zit er altijd wel wat naar ieders wens bij toch?
quote:neurogenesis schreef op 29 december 2010 @ 19:08:

Met boursin en stukjes ham.

Vind ik erg lekker

Gebruik je dan zo'n dikke plak ham of plakjes ham en welke? En doe je daar nog wat mee zoals opbakken in de koekenpan?

Ik vind het heel lastig om zelf dingen te combineren enzo.
Kan allebei, gewoon in kleine stukjes snijden en mengen met de boursin en de champignon vullen.

Daarna even in de oven totdat de boursin iets lichtbruin wordt bovenop (150 graden ofzo).

Ik gebruik deze variant altijd wel als borrelhapje.
quote:_maris_ schreef op 29 december 2010 @ 19:18:

Bij het gourmetten of bbqen vul ik ze meestal gewoon met kruidenroomkaas. Dan kunnen ze op de gourmet/bbq, lekker!

Maar als apart hapje / voorgerechtje, vul ik ze meestal met:

- gehakt/prei mengsel met geraspte kaas erover

- gorgonzola

- geitenkaas / walnoot

Gewoon leeghollen, er iets inproppen en nog even een kwartiertje in de oven.

Als je nou wat verschillende vullingen doet, zit er altijd wel wat naar ieders wens bij toch?Die met gehakt/prei mengsel met geraspte kaas lijkt me wel wat, die ga ik onthouden. Gorgonzola en geitenkaas wordt niet wat want dat lusten ze niet.
@neurogenesis: Die variant lijkt me ook niet al te moeilijk dus die gaat ook als optie op mijn lijstje.
met boursin en pijnboompitjes! simpel maar erg lekker!
Wrijf de champignons schoon en haal de steeltjes eraf, maar hou deze bij. Doe bij de steeltjes de hamblokjes en één of twee teentjes look. doe dit alles in de mixer en mix dit een paar keer, niet te lang. Doe het mengsel in een mengkom en doe er de sperma aan toe. Begin met een half potje. Achteraf kan men altijd nog toevoegen. Doe er ook wat zout en peper een beetje oregano en basilicum aan toe en meng dit alles goed dooreen. Met dit mengsel vul je nu de champignons. Doe wat olijfolie in een vuurvaste schotel en leg er de champignons in. 30 minuten in de oven op 180 graden C.
steeltjes, knoflook, sjalotje, spek + geraspte kaas

steeltjes, spinazie, feta + pijnboompitjes

of als je een kruidenmengsel gebruikt voor je vlees / aardappeltjes: dat gebruiken met de steeltjes en groente die erbij past.
Trenchtown, mag ik er vanuit gaan dat je dit berichtje plaatst via een mobiel of iPod met woordvoorspelling?
Nee, hoezo?
Sperma?
Ja! Heerlijk!
Ieder zijn smaak dan
quote:tandpasta schreef op 29 december 2010 @ 19:32:

met boursin en pijnboompitjes! simpel maar erg lekker!Staat genoteerd!
quote:trenchtown schreef op 29 december 2010 @ 19:44:

Ja! Heerlijk!Volgens mij ben jij niet helemaal goed in je hoofd ofzo...
quote:babet24 schreef op 29 december 2010 @ 19:56:

[...]

Volgens mij ben jij niet helemaal goed in je hoofd ofzo...Nah ja! Is echt lekkah whore!
Zeker nog niet kennis gemaakt met het nieuwe banbeleid?

~schud zuchtend het hoofd~
Steeltje verwijderen, vullen met boursin, hierover een snufje knoflookboterkruiden (bijv. van de Duyvis) en daar een beetje geraspte kaas over.

20 minuten in een oven op 180 graden en smullen maar!

Hier altijd een groot succes.
hahahahahahaha,

las het recept nog een keer en toen zag ik pas staan,

las er gewoon overheen.

hahahhahahaha, hoe groot is het potje waar je de helft uit moet halen.

hahahahahahaha

(ik lig in een deuk voor het geval dat nog niet duidelijk is)
Gala, ik dacht dat er een foutje in stond, zat me al te bedenken welk woord het had moeten zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven