Goddelijke curryrecepten
vrijdag 15 januari 2010 om 11:49
Dag dames,
Ik ben erg benieuwd, heeft iemand het beste curry recept??
Ik maak het mezelf normaal erg makkelijk door garnalen of vlees op te bakken, groene of rode curry pasta toe te voegen afblussen met kokosmelk en zak wokgroente erbij (thais of oosters)
Maar ik wil graag wat nieuws proberen, misschien met wat met fruit, ananas of mango er doorheen. Heeft iemand succesrecepten?
Alvast bedankt
Ik ben erg benieuwd, heeft iemand het beste curry recept??
Ik maak het mezelf normaal erg makkelijk door garnalen of vlees op te bakken, groene of rode curry pasta toe te voegen afblussen met kokosmelk en zak wokgroente erbij (thais of oosters)
Maar ik wil graag wat nieuws proberen, misschien met wat met fruit, ananas of mango er doorheen. Heeft iemand succesrecepten?
Alvast bedankt

vrijdag 15 januari 2010 om 12:08
Dit is mijn favoriet: http://www.bbcgoodfood.co ... uminscented-chicken-curry
vrijdag 15 januari 2010 om 12:40
Vanavond eet ik weer: Chicken sag aloo! (curry van kip, spinazie en aardappel)
4 x 150 g kip
200 g aardappel (in vieren)
1 ui
4 tenen knoflook
5 cm verse gember, geraspt
400 g blik tomaten
300 g diepvries spinazie
300 ml kippenbouillon
2 eetlepls balti curry paste
coriander
Bak de kip voor ongeveer 4 minuten. Voeg de aardappels, ui, knoflook en gember toe. Bak dit alles voor 4 minuten (ik doe altijd alles in een wok).
Voeg toe: tomaten, spinazie, bouillon, curry pasta en breng aan het koken. Op een laag pitje laten sudderen voor 20 minuten, totdat de kip gaar is, de aardappels gaar en de saus is ingedikt.
Voeg de coriander toe en eventueel zout en peper en proef.
Eventueel serveren met partjes citroen.
Heerlijk!!!
4 x 150 g kip
200 g aardappel (in vieren)
1 ui
4 tenen knoflook
5 cm verse gember, geraspt
400 g blik tomaten
300 g diepvries spinazie
300 ml kippenbouillon
2 eetlepls balti curry paste
coriander
Bak de kip voor ongeveer 4 minuten. Voeg de aardappels, ui, knoflook en gember toe. Bak dit alles voor 4 minuten (ik doe altijd alles in een wok).
Voeg toe: tomaten, spinazie, bouillon, curry pasta en breng aan het koken. Op een laag pitje laten sudderen voor 20 minuten, totdat de kip gaar is, de aardappels gaar en de saus is ingedikt.
Voeg de coriander toe en eventueel zout en peper en proef.
Eventueel serveren met partjes citroen.
Heerlijk!!!
vrijdag 15 januari 2010 om 12:51
quote:absoluteEinstein schreef op 15 januari 2010 @ 12:08:
Wat ziet dit recept er heerlijk uit! Binnenkort ga ik dat zeker eens proberen.
Enne wat een goede site! Ik ben eens verder gaan surfen en er staan echt heeerlijke gerechten op. Wel handig als de allerhande geen inspiratie meer biedt
Enne wat een goede site! Ik ben eens verder gaan surfen en er staan echt heeerlijke gerechten op. Wel handig als de allerhande geen inspiratie meer biedt
vrijdag 15 januari 2010 om 13:11
quote:Semafoor schreef op 15 januari 2010 @ 12:51:
[...]
Enne wat een goede site! Ik ben eens verder gaan surfen en er staan echt heeerlijke gerechten op. Wel handig als de allerhande geen inspiratie meer biedt Ja, bbcgoodfood is echt een van mijn favoriete receptensites, staan echt zulke lekkere dingen op!
[...]
Enne wat een goede site! Ik ben eens verder gaan surfen en er staan echt heeerlijke gerechten op. Wel handig als de allerhande geen inspiratie meer biedt Ja, bbcgoodfood is echt een van mijn favoriete receptensites, staan echt zulke lekkere dingen op!
vrijdag 15 januari 2010 om 13:37
Ik ben meestal niet van de potjes etc, maar voor een lekkere indiaase curry: de Balti van Patak. En dan klaarmaken met gekookte kip van het bot, geen kipfilet. Serveren met rijst, komkommersalade met cocos en mangochutney.
Voor de lekker kun je er ook mandarijnpartjes uit blik doorheen doen (op laatste moment; meewarmen, niet meekoken). Of ananas. Of lychées.
Voor de lekker kun je er ook mandarijnpartjes uit blik doorheen doen (op laatste moment; meewarmen, niet meekoken). Of ananas. Of lychées.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
vrijdag 15 januari 2010 om 16:08
vrijdag 15 januari 2010 om 16:47
quote:Poezewoes schreef op 15 januari 2010 @ 16:08:
Sommige supermarkten hebben Patak in het assortiment, maar niet allemaal en ze hebben hier en daar ook nog wel eens verschillende varianten. Even zoeken dus. Ik haal hem bij de toko, die heeft hem meestal wel.
De Pataks zijn inderdaad ook vaak bij de AH te koop, maar het assortiment wisselt regelmatig. Ik gebruikte meestal een andere mix van datzelfde merk en dan met linssen of kikkererwten (chickenpeas). Dan met naanbrood erbij. Heerlijk. O ja, als het lekker heet is dan zijn voorgekookte aardappels er lekker door.
Op zoek naar mijn mix zie ik dat Patak ook recepten op hun site heeft staan: Recepten
Niet bedoeld als reclame, maar leuk om te zien. Zelf ben ik meer van zelf maken.
Sommige supermarkten hebben Patak in het assortiment, maar niet allemaal en ze hebben hier en daar ook nog wel eens verschillende varianten. Even zoeken dus. Ik haal hem bij de toko, die heeft hem meestal wel.
De Pataks zijn inderdaad ook vaak bij de AH te koop, maar het assortiment wisselt regelmatig. Ik gebruikte meestal een andere mix van datzelfde merk en dan met linssen of kikkererwten (chickenpeas). Dan met naanbrood erbij. Heerlijk. O ja, als het lekker heet is dan zijn voorgekookte aardappels er lekker door.
Op zoek naar mijn mix zie ik dat Patak ook recepten op hun site heeft staan: Recepten
Niet bedoeld als reclame, maar leuk om te zien. Zelf ben ik meer van zelf maken.
vrijdag 15 januari 2010 om 18:45
Hmm, ziet er allemaal lekker uit. Ik wil ook graag eens wat andere curryrecepten proberen. Ik vond de kant en klare groene curry schotel van de AH wel lekker, heb daar hun groenecurry past van het eigen merk ontdekt, die lijkt een beetje op de smaak van de kant en klare. Achterop staat een receptje maar ik maak het meestal met kipfilet, grof gesneden uit, rode peper, courgette in stukjes, knoflookje en dan die currypasta erdoor. Ik vind het zelf wel een aanrader en zeker ook in het kader van lekker-makkelijk. Maar het is eens tijd voor iets nieuws. Ik hou dit topic dan ook even in de gaten!
vrijdag 15 januari 2010 om 21:15
Ik vind alle curry's van Patak's lekker,gisteren een gebruikt door ui en gehakt in de wok te bakken en pasta erbij en daarna stukjes wortel en broccoli roosjes.
De currypasta is ook lekker door gehakt en er kleine balletjes van te draaien.
Kip van een hele gekookte kip erdoor is wel lekkerder dan kipfilet(blokjes) maar dat doe ik alleen als ik een fanatieke bui heb.
De currypasta is ook lekker door gehakt en er kleine balletjes van te draaien.
Kip van een hele gekookte kip erdoor is wel lekkerder dan kipfilet(blokjes) maar dat doe ik alleen als ik een fanatieke bui heb.
vrijdag 15 januari 2010 om 22:31
Ik maak de balti van patak ook vaak, met kip, ui en sperziebonen.
Een aardappelschotel met curry:
gehakt, ui, knoflook rulbakken, gekookte bloemkoolroosjes of sperziebonen erbij, paar scheppen rode curry, lepel sambal badjak, evt. maggiblokje en scheut water erbij.
Gestampte aardappels in ovenschaal, gehaktbloemkoolmengsel erop, beetje geraspte kaas erover en in de oven.
Super lekker!
En wat ook een lekkere is: de rode curry van ah (of een andere) met kip, ui, broccoli en champignons.
Een aardappelschotel met curry:
gehakt, ui, knoflook rulbakken, gekookte bloemkoolroosjes of sperziebonen erbij, paar scheppen rode curry, lepel sambal badjak, evt. maggiblokje en scheut water erbij.
Gestampte aardappels in ovenschaal, gehaktbloemkoolmengsel erop, beetje geraspte kaas erover en in de oven.
Super lekker!
En wat ook een lekkere is: de rode curry van ah (of een andere) met kip, ui, broccoli en champignons.
vrijdag 15 januari 2010 om 22:39
Oooh lekker, curry!
Ik kan geen recept plaatsen, want ik doe altijd maar wat.
Kip of lam, met een saus van yoghurt, tomatenpuree, uien, tomaten, bosui, pepers, koriander, komijn, garam masala, kurkuma, kardemom, gember, knoflook.
Dat allemaal in wisselende samenstelling, afhankelijk van wat ik in huis heb, en waar ik zin in heb.
En dan een lekkere komkommersalade met yogurt-komijndressing erbij. Hmmmm!
Ik kan geen recept plaatsen, want ik doe altijd maar wat.
Kip of lam, met een saus van yoghurt, tomatenpuree, uien, tomaten, bosui, pepers, koriander, komijn, garam masala, kurkuma, kardemom, gember, knoflook.
Dat allemaal in wisselende samenstelling, afhankelijk van wat ik in huis heb, en waar ik zin in heb.
En dan een lekkere komkommersalade met yogurt-komijndressing erbij. Hmmmm!
zaterdag 16 januari 2010 om 19:09
quote:lau72 schreef op 15 januari 2010 @ 11:59:
Deze is heerlijk!
curry met kip, zoete aardappel en kokosmelk
Ik doe er wel altijd meer currypasta bij, en kan ook heel goed met gewone aardappel of pompoen. Is altijd lekker, rijst erbij en naan, mangochutney en klaar!
Heb ik alles in huis gehaald voor dit recept, kan ik de site niet meer openen.
Wie kan me helpen, het liefst vlugger dan vlug, stond op het punt te gaan koken.
Deze is heerlijk!
curry met kip, zoete aardappel en kokosmelk
Ik doe er wel altijd meer currypasta bij, en kan ook heel goed met gewone aardappel of pompoen. Is altijd lekker, rijst erbij en naan, mangochutney en klaar!
Heb ik alles in huis gehaald voor dit recept, kan ik de site niet meer openen.
Wie kan me helpen, het liefst vlugger dan vlug, stond op het punt te gaan koken.

zaterdag 16 januari 2010 om 20:51
Patak is ook een van mijn merken. Gelukkig zijn wij in Nijmegen sinds kort gezegend met een Ceylonese/Indiase toko (Ceylonese = Srilankaanse) waar Tamils de scepter zwaaien en kan daar nu de lekkerste ingrediënten halen zoals superverse 'Curry leaves' (eigenlijk onmisbaar in de echte curry), goede linzen, TRS curry poeder, mixen voor Indaase toetjes/bijgerechten, papadams, verse garam masala, de minder gangbare Patak varianten (diegene die niet bij mijn AH staan) enz. Verder heeft de Xenos nog wel het een en ander zoals kokosmelk, santen en hele lekkere chutney's.
Het enige wat ik nog zoek is een adres voor king coconut sap, maar dat zal wel altijd een kansloze zoektocht blijven.
Het enige wat ik nog zoek is een adres voor king coconut sap, maar dat zal wel altijd een kansloze zoektocht blijven.

zondag 17 januari 2010 om 08:24
@Poezewoes: Heb ik geloof ik al eens gedaan. Meestal hebben ze wel gewoon kokosmelk en allerhande producten op basis van de gewone kokosnoot, zowel de jonge groene als de bekende volwassen bruine kokosnoot. Maar ik zocht eigenlijk naar (het sap van) de oranje King Coconut. In de tropen (zoals Sri Lanka of India) kom je ze overal tegen langs de kant van de weg. Slaan ze het kapje eraf, doen een rietje erin en drinken maar. Heerlijk, veilig, behoorlijk koel nog èn heel goed voor je darmen/spijsvertering!!!

zondag 17 januari 2010 om 09:39
Oh, ok, ik dacht dat King een merk was Misschien conserveren ze die soort cocosnoot niet? Want tegenwoordig kun je alles wat op verschillende plekken ter wereld in de winkel ligt, wel ergens bestellen.
Op die amnier cocsnoot eten/drinken is inderdaad heerlijk: eerst leegdrinken en daarna het zachte vlees eruit lepelen. Ik heb hier eigenlijk nooit vaak groene cocsnoten gezien, of in ieder geval niet naar gekeken. Bang dat het niet zo lekker smaakt als op Cuba denk ik.....
Op die amnier cocsnoot eten/drinken is inderdaad heerlijk: eerst leegdrinken en daarna het zachte vlees eruit lepelen. Ik heb hier eigenlijk nooit vaak groene cocsnoten gezien, of in ieder geval niet naar gekeken. Bang dat het niet zo lekker smaakt als op Cuba denk ik.....
oh that purrrrrrrrrfect feeling