Goed restaurant Rotterdam?

25-08-2010 11:28 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zaterdag geef ik een afstudeeretentje voor m'n familie (we zijn met z'n achten) in Rotterdam. En nu ben ik op zoek naar een geschikt restaurant. M'n familie komt uit durp in Fryslan en houden niet van exotisch eten (lees:thais,indisch,japans, turks etc.). Een goed stuk vlees is belangrijk en je moet er goed kunnen zitten (niet te druk of chic, goede bediening en goede stoelen).

Heeft iemand misschien een suggestie?
quote:reizigster2004 schreef op 25 augustus 2010 @ 12:36:

Een van de Berenrestaurants, misschien. Lekker eten, geen liflafjes, niet al te duur en flinke porties. Aan de Boompjes zit een leuke, met uitzicht over de Maas.Dat is wel heel simpel en absoluut geen restaurant, maar een eetcafe. Prima hoor, maar niet echt feestelijk of geschikt voor afstuderen.
Struisenburg op de Oostzeedijk vind ik een prettig eetcafé. Gewoon goed eten voor een normale prijs. In dezelfde categorie valt Stobbe.
Waarom ga je niet eten (of anders borrelen) in de Euromast? Heb je meteen mooi uitzicht over een heel groot stuk Rotterdam en wanneer het donker wordt is het ook nog schitterend daar.
- Puur

-de Watertoren

-Z&M

-Kwiezien
quote:MarijeMarije schreef op 25 augustus 2010 @ 16:25:

Waarom ga je niet eten (of anders borrelen) in de Euromast? Heb je meteen mooi uitzicht over een heel groot stuk Rotterdam en wanneer het donker wordt is het ook nog schitterend daar.

Ja, natuurlijk de Euromast! Heb ik een paar geleden gegeten, was goed eten en niet zo gek duur, plus het uitzicht. Leuk als je familie niet uit Rotterdam komt en er nog nooit is geweest.

Je moet wel even goed kijken hoe het nu zit met toegangsprijs, dat komt nog bovenop je eten als je beneden staat. Per gezin ofzo kon je een pas kopen en dan pas kon je naar boven om te eten.
Oh, en ik bedenk me opeens dat t/m zondag Nationale Restaurantweek is. Veel kortingen dus, maar waarschijnlijk ook extra veel reserveringen! Zal dus maar snel iets zoeken en boeken....
Bedankt voor alle suggesties, hier kan ik zeker wel wat mee! Ga alle websites eens vergelijken.

Ben toevallig vorige week bij Humpreys in het centrum geweest. Op zich prima, maar ben meer te spreken over de vestiging in A'dam en Tilburg. Personeel ook nog een beetje onwennig, maar wel klantvriendelijk.

Naar de Euromast heb ik ze de vorige keer bij het "uitje naar Rotterdam" mee naartoe genomen.

Ik ga alles eens rustig bekijken en laat deze week nog wel weten welke het gaat worden!
Hotel New York, niet te moeilijk eten en een mooi uitizcht!
Ja, Hotel NY is ook hartstikke leuk. Mijn vriend heeft me er bij wijze van verrassing op kerstavond mee naar toe genomen, en we gingen er toen per watertaxi heen. Heel tof! Misschien is dat ook nog een ideetje dan.
Hotel New York brrrrr.....de drukte en akoestiek trek ik echt niet daar, word daar echt horendol na een uurtje.

En wat dacht je van de SS Rotterdam (de boot).

Moet heel goed zijn heb ik gehoord...wellicht alleen behoorlijk duur.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
De Bolle Jan aan het stieltjesplein is een restaurantje waar je heel grote porties krijgt, megaschnitzels die je bord overlappen. Wordt gerund door een familie. Er hang echt een doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg sfeer.

Wel even vantevoren bellen.
Nog eenvoudiger is cafe het haantje aan de bierens de haanweg.
Verkeerd topic.
anoniem_53935 wijzigde dit bericht op 26-08-2010 11:32
Reden: Verkeerd topic
% gewijzigd
Kwiezien is ook zeker een aanrader.

Zit op katendrecht. Is ook een keuze met voor, tussen, hoofd, na, of wat je maar wilt. Dus in zekere zin wat vergelijkbaar met humpreys.
Prachtig is ook leuk (bij de Spido). Geweldig uitzicht!
Hoofdstuk 2 is het geworden, heb er zin in. Bedankt voor de suggesties!
Hoofdstuk II , vlakbij oostplein

Kan je lekker, goed en "klassiek" eten :-)

**EDIT** Lol, ik had niet alles gelezen, maar goed zo, ga je geen spijt van krijgen
@Sophiepapa. Ik heb een maand of twee bij de harbour club in Rotterdam gegeten en het was prima. Service was ook goed en we hebben een leuke avond gehad
@magnolia. Fijn om te horen. Lijkt mij een interessant restaurant om uit te proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven