Gouden walnoot topic

06-03-2012 12:16 1469 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het knusse topic waarbij de nootjes niet blijven staan.

Lekker kletstopic voor iedereen die bij elkaar kwam door het vinden van een eikeltje in het bos.

Houd je niet van eikels en alu-hoedjes maar ben je gek op walnoten en creatief koken of een goed gesprek op zijn tijd?

Join de "Gouden Walnoot"

Ons mandje
quote:helene31 schreef op 12 maart 2012 @ 16:52:

[...]

Heb al geklaagd in het modtopic. Walgelijk idee voor sommige topics.

trouwens!

Ik ben lekker lasagna aan het maken. Verse saus met courgette, tomaten, kipgehakt, pecorinokaas en veel knoflook en kruiden. Het ruikt hier al heerlijk.

Hopelijk vanavond weer in mijn eigen bedje slapen. Wat kun je dat missen zeg. Huisje wordt mooi.Lekker!
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
Ben der weer.

Lekker lasagna Helene, mag ik komen eten :-)

We eten gebakken aardappels met sla en tonijn.

Zin in lasagne.

Net het topicvan onze vriend doorgelezen, heb nog niet gereageerd, ik a het volhouden :P
Ik vrees dat alles opgaat straks.

Twee hongerige mannen die hard gewerkt hebben vandaag. Schoonpa heeft gevoegd in mijn huisje, man heeft gewerkt.
Vandaag heeft dochter (10) gekookt: broodjes hamburger met een salade . Van de salade heb ik weinig gezien, maar hij schijnt erg lekker te zijn geweest. Zoon heeft vier keer opgeschept en dochter was apentrots .

Zoon heeft trouwens toch al een goeie dag: hij was zijn DS kwijt, maar de juf heeft hem teruggevonden. Die DS is nogal belangrijk voor hem omdat hij met de taxi naar school gaat, een uur enkele reis, en dan is het wel leuk om iets te doen te hebben (lezen lukt niet, dan wordt hij misselijk).

Twee blije kinderen in huis dus, en das altijd leuk :-) .
quote:Maja82 schreef op 12 maart 2012 @ 14:40:

[...]

Ik heb alleen werkervaring in de richting die ik na mijn studie ben ingeslagen. Als het breder was was het misschien al wat anders gevonden.

Het is meer dan dat ik alleen ontevreden ben. Ik ben mezelf niet. Alles waar ik iet goed in ben moet ik doen in mijn huidige functie. En juist de dingen waar ik wel goed in ben komen er niet in voor en door lange werkdagen en reistijd kom ik er ook buiten mijn werk niet aan toe. En ik loop allerlei dokters en ologen af omdat het psychisch en lichamelijk niet lekker loopt. En de enige plek waar ik daar echt mijn hart over kan luchten en over kan blijven zeuren is hier.

Ik wil wel graag stappen nemen om ander werk te vinden maar ik weet niet waar ik moet beginnen en als ik iets probeer ben ik bang dat ik toch 0 op m'n request krijg.

Angel Welke regio zou je een huis zoeken?

Ik zal het kort houden: blijf jij maar lekker 'zeuren' hier hoor. Als dat je oplucht, is dat prima. Daarbij, ik vind het geen zeuren. Je bent jezelf kwijt, met alle dingen die daarmee samenhangen, en dat is al moeilijk genoeg!

Mag ik je laten lachen met een anekdote?

Ik had voor het eerst zo'n visschotel uit de diepvries. Siciliaanse wijze. Heb daar op diezelfde wijze courgette bij gegrild, wat ik heerlijk vind. Die schotel moest óf in de oven óf in de magnetron. Oven opwarmen duurde mij vandaag te lang, dus ik koos de magnetronmanier. Op het doosje stond dat je het schaaltje dan moest afdekken. En er stond ook op dat je er nog voor kon kiezen om 2 à 4 minuten na te grillen.

Dus op mijn glazen schaaltje had ik een mooi rood plastic dekseltje gedaan. Oh, ja, ik moest ook nog even grillen, bedacht ik me. En je raadt het al... plastic en oven is geen goede combi.

De lekkere rand van zo'n schotel, beetje knapperig en hartig, was bedekt met een laagje rood plastic. De rest heb ik eruit geschept en gewoon op. Smaakte prima, maar vond het toch wel zonde van dat randje én mijn dekseltje.
Hoi! Ik ben er weer, heb ik wat gemist?
Soep: wat lief van je dochter en wat knap. Als het zó goed ontvangen wordt door een ander kind, dan mag ze terecht trots zijn!

Helene: is dat geheel zelfgemaakte lasagne, dus zonder Honig o.i.d.? Hoe krijg je die specifieke lasagnesmaak eraan?
Heel zelfgemaakt ja. Ik houd niet van die typische pakjes-lasagnesmaak. Zo doen ze het in Italie ook niet.
Recept!
Veel vleestomaten (ligt aan de grootte, ik had er een stuk of 8), ontvellen en in stukken snijden.

Gehakt aanbraden met wat knoflook en een gesnipperd sjalotje. Courgette in stukjes even meebakken. Tomaten erbij, pakje Tomato Frito (zoete gezeefde tomaten) erbij en flink wat kruiden. Scheutje balsamico of rode wijn erin. Dat laat je een goede twee uur pruttelen, als het te dik wordt wat water toevoegen. Pecorino of parmezaan erdoor raspen, doe ik pas op het einde tegen aanbakken.

Saus en bladen over ovenschaal verdelen. Afdekken met mengsel van mozzarella en goudse kaas. 30-40 minuten bakken op 175 graden.

Lekker met knoflookbrood/foccaccia en een frisse tomatensalade.

Goed zo?
quote:helene31 schreef op 12 maart 2012 @ 21:08:

Veel vleestomaten (ligt aan de grootte, ik had er een stuk of 8), ontvellen en in stukken snijden.

Gehakt aanbraden met wat knoflook en een gesnipperd sjalotje. Courgette in stukjes even meebakken. Tomaten erbij, pakje Tomato Frito (zoete gezeefde tomaten) erbij en flink wat kruiden. Scheutje balsamico of rode wijn erin. Dat laat je een goede twee uur pruttelen, als het te dik wordt wat water toevoegen. Pecorino of parmezaan erdoor raspen, doe ik pas op het einde tegen aanbakken.

Saus en bladen over ovenschaal verdelen. Afdekken met mengsel van mozzarella en goudse kaas. 30-40 minuten bakken op 175 graden.

Lekker met knoflookbrood/foccaccia en een frisse tomatensalade.

Goed zo?Ja, op papier is het goed. Nu nog in de pan in mijn keuken. Maar bedankt!
MV ik kan het pastarecept niet terugvinden en heb het niet goed opgeslagen....
UCchick, ik zal je mailen, ik zie net dat ik email heb. Even wakker worden en alles erbij pakken dus hoop dat het geen probleem is dat je over een uurtje email hebt.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 13 maart 2012 @ 05:44:

UCchick, ik zal je mailen, ik zie net dat ik email heb. Even wakker worden en alles erbij pakken dus hoop dat het geen probleem is dat je over een uurtje email hebt.

Mag ik hieruit opmaken dat je geslapen hebt?

quote:molly74 schreef op 12 maart 2012 @ 20:33:

[...]

De lekkere rand van zo'n schotel, beetje knapperig en hartig, was bedekt met een laagje rood plastic. De rest heb ik eruit geschept en gewoon op. Smaakte prima, maar vond het toch wel zonde van dat randje én mijn dekseltje.

Haha, zo heeft een vriend van mij een keer dat piepschuimen rondje onder een diepvriespizza meegebakken in de oven. Dat werd een nog minder geslaagde maaltijd dan die van jou .

Om over mijn eigen keukenblunders maar niet te spreken, ik kan er zo een topic mee vullen .
quote:UCchick1990 schreef op 12 maart 2012 @ 20:42:

Hoi! Ik ben er weer, heb ik wat gemist?Ja, een heleboel tags. Zie topic "De wet van Martin" (als ze er nog staan hoor... sommige zijn een beetje errug)
Goeeduhmorgen walnoten!

Allemaal genoten van een over(n) heerlijke nachtrust? Geen nachtmerries gehad?

Hmm, volgens mij moet ik weer even aan de schrijf .

Hoe is het?
Heerlijk geslapen. Werd pas kwart voor acht wakker.

Ik moet vandaag heel veel schoonmaken, overal ligt stof. Ben al bezig met vaat draaien en ga straks eerst eens stoffen en stofzuigen. Dan nog even dweilen. Weet niet of ik vandaag al de ramen ga lappen en ga opruimen.
Ooh en dan kun je verhuizen?

Lekkere schoonmaakdag vandaag dus :P
Tis stil hiero
Oh Soep, je ava!!!
quote:angel__ schreef op 13 maart 2012 @ 10:17:

Ooh en dan kun je verhuizen?

Lekkere schoonmaakdag vandaag dus :P

Verhuizen hoeft niet hoor, het was niet de hele benedenverdieping gelukkig. Alleen de hal en de keuken.

Ik heb lekker regeldingetjes gedaan, alles klaar!

Nu nog stofzuigen en de vaatwasser nog eens inruimen.

Man neemt straks roti mee, zin in! (Komt door een topic over een Surinaams stoofpotje.)
quote:molly74 schreef op 13 maart 2012 @ 15:55:

Oh Soep, je ava!!!

Ja leuk he? Heeft Garnaaltje voor me gemaakt!

Ik ben vandaag zo gaar als boter wegens om drie uur opgestaan en geen tijd gehad om even bij te slapen. Het eten stelt dus niet veel voor: krieltjes uit een zakkie, doppers en wortelen uit een pot en een platgeslagen balletje gehakt met uitjes. Voor de kinderen als excuus nog wat komkommer en tomaat erbij .
quote:helene31 schreef op 13 maart 2012 @ 16:00:

[...]

Verhuizen hoeft niet hoor, het was niet de hele benedenverdieping gelukkig. Alleen de hal en de keuken.

Ik heb lekker regeldingetjes gedaan, alles klaar!

Nu nog stofzuigen en de vaatwasser nog eens inruimen.

Man neemt straks roti mee, zin in! (Komt door een topic over een Surinaams stoofpotje.)Oh lekker, roti! Daar fietste ik de halve stad voor door toen ik single was... fietsen vond ik niet erg maar voor mijn piere-eentje koken wel . Ik ga dat Surinaamse topic van jou eens opzoeken...
Klinkt ook al zo lekker. Ik mik een casa di mama pizza in de oven als ik thuis ben straks. Nu eerst ff praten met mn psych. Weet alleen ff niet waarover. Ookal bedenk ik nu dat ik mijn frustraties wel wat beter wil kunnen verwoorden. (ipv ontploffen) En dan ook de bron kunnen overtuigen dat hij de bron is. (hij ja want naast jullie, mam, zus en wat clubgentten heb ik amper contact met vrouwen)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven