granaatappelsap

20-06-2007 14:49 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij een natuurwinkel heb ik granaatappelsap gekocht. Granaatappels vind ik heerlijk, maar dit spul is niet te drinken.

Hebben jullie tips om het sap ergens anders voor je gebruiken b.v. als masker of cremespoeling? Het zou zonde zijn om bijna de hele fles weg te gooien.
Die fles moet je toch een keer weggooien hoor, maar met het sap kan je slakken

vangen in de tuin: teiltje vullen met sap, slakken erin gooien, klaar!
Of je gebruikt het als saladedressing?
't is effe doorbijten, maareh:

Eén glas granaatappelsap per dag heeft meerdere positieve gevolgen voor de gezondheid. In de eerste plaats is het grote aantal anti-oxidanten goed voor hart en bloedvaten. Onderzoeken in Israël en Amerika hebben aangetoond dat het hoge niveau aan anti-oxidanten de kans op diverse hartziekten en het dichtslippen van bloedvaten sterk verminderd. Daarnaast is granaatappelsap goed voor het verlagen van een te hoog cholesterolgehalte. Uit de samenwerking met Heart UK zijn honderden getuigenverklaringen gekomen over hoe patiënten het cholesterolgehalte in hun bloed wisten te verlagen, puur door regelmatig gebruik van granaatappelsap. Naast de de anti-oxidanten, bevat granaatappelsap vitaminen A, C en E . Vitamine C komt ten goede van de weerstand en vitamine A en E zijn vooral goed voor de huid.

Kom op zeg, dat heb je toch wel over voor je gezondheid! En ik heb gehoord (gelezen) dat het erg hip en trendy is om granaatappelsap te drinken.

Met dat motto kun je het ook je gasten voorzetten:

Wil je een glas granaatappelsap? Is ont-zet-tend hip en trendy, en nog errrg gezond ook! Dit alles uiteraard vergezeld van een welgemeende glimlach:D

En anders kun je het inderdaad aan de slakken geven, weet je zeker dat die ook eens iets gezonds eten...;)
Een cocktail brouwen? Of mixen met een ander sapje zoals sinaasappelsap?
Ik vind juist granaatappels niet fijn om te eten met al die pitten maar ik vind granaatappelsap heerlijk,die haal ik altijd bij Super de Boer,1.99,heerlijk je hebt ook granaatappelsap vermengt met frambozensap mmmmm

Vermeng het met yogurt of maak er een smootie van,zonde om weg te gooien!
Tegenwoordig heb je POM, schijnt mega-gezond te zijn. Ik vind het alleen niet lekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven