Granita vraag

06-08-2011 18:01 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag een blender gekregen (hoera!). Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om daarmee ook een granita te maken? Ik heb het net geprobeerd maar toen waren de ijsblokjes helemaal verdwenen

Of is er een andere manier die goed werkt?
Wat is een granita?
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Dat is eigenlijk een suikersiroop met fruitsap of pulp en dan ingevroren. Ik had alleen gelezen dat je het ook gewoon met gecrusht ijs kunt maken.. alleen lukt mij dat nog niet
Je moet het maar heel kort in de blender doen. Heb je een pulse knop? Zo ja, dan zou ik die gebruiken.

Het beste wordt een granita als je hem gewoon schraapt met een vork.
Ohhh die heb ik volgens mij ja! Ik had hem op de gewone knop gedaan.

En met een vork wist ik maar ik heb niet zoveel geduld
quote:Tomatensoep schreef op 06 augustus 2011 @ 18:14:

Dat is eigenlijk een suikersiroop met fruitsap of pulp en dan ingevroren. Ik had alleen gelezen dat je het ook gewoon met gecrusht ijs kunt maken.. alleen lukt mij dat nog niet

Ik zag op Discovery vanochtend volgens mij zoiets.

Ik zou het ijs crushen in die blender, in een plastic beker met deksel doen en er die siroop doen.

Bij iets onder nul was de test goed, eruit halen, moet je het een schok geven door het bijv hard op het aanrecht te slaan en alles raakt gekristameliseerd of ......................... hoe het ook heet. Was toevallig vanochtend op tv.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Onee, was gewoon siroop, niet al bevroren, en dat bevriezen. Wel een schok geven door een harde slag.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Je kan een ice crusher kopen bij de blokker voor 6,95 of een hand schaaf voor schaafijs bij de tropische winkel. Dan gaan de mesjes van je blender iets langer mee.
Ohh kijk dat is ook een goede tip

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven