hapjes op een verjaardag

16-11-2007 10:48 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laatst hadden we het op een verjaardag over de hapjes die je op verjaardagen tegen komt.

De 1 zet alleen maar nootjes neer en de ander pakt helemaal uit.

Ik hoor zelf bij de laatste catagorie.

Wat zetten jullie op tafel met verjaardagen en hoe is dat zo gekomen.

Ik vindt het zelf heel erg leuk om kleine hapjes klaar te maken en aangezien ik daar normaal de kans niet voor krijg (moeilijke eters hier in huis) pak ik met verjaardagen helemaal uit.

Ik zet het ook altijd gewoon op tafel zodat iedereen gewoon kan pakken maar vaak zie je ook dat er een grote schaal rond gaat.

Ik ben benieuwd hoe dat bij anderen (dus buiten familie en vrienden) gaat.
gevulde eieren

div soorten stokbrood/naan etc., ook lekker die uit de koeling van AH met bijv. ui/kaas (en nog een versie), afbakken en in de lengte halveren en dan in reepjes (lekker met goede knoflooksaus)

toastjes met paling of gerookte zalm of gerookte heilbot of gerookte forelfilet (allemaal goed en betaalbaar bij Aldi en Liddle)

kleine pasteibakjes met (zelfgemaakte) paddenstoelenragout

rookvlees met 1/4 partje ei

wat smeerseltjes zoals pesto, brie, notenkaas, kruidenboter en zo

zoute notenmelange en/of studentenhaver

koude of warme gehaktballetjes (voor bij de pindasaus) of gehaktballetjes in tomatenprutje

kleine halve tomaatjes gevuld met garnalen(cocktail)

ook lekker, van die chipolata worstje (dunne saucijsjes), bakken tot 'zo goed als klaar', plakje rauwe ham/coburger insmeren met klein beetje sambal, om worstje wikkelen en even afbakken en in 3 of 4 hapjes snijden

grote champignons uithollen (steeltjes fijnsnijden en even aanfruiten met wat gesnipperde chorizo, knoflook en evt. beetje geraspte kaas), champs vullen en voor het serveren even 5 minuten op zo'n 180 graden

Kan ook met bijv. ui/kaas zodat het gelijk voor de vegetarische gasten geschikt is

Veel plezier en succes!
Dankjewel Thee.

Op dit moment ben ik heel druk en onderweg, maar van het weekend zal ik er even rustig naar kijken.

Vaak weet ik wel wat ik allemaal lekker vind, maar niet hoeveel ik moet maken (welke hapjes dus en hoeveel daarvan). Om nou alles te gaan maken is ook zo wat denk ik.

Maar nogmaals bedankt!
Hoeveelheden vind ik ook altijd lastig. Niemand wil te weinig serveren..... Voordeel is wel dat je met jouw aantal gasten meer dingen kunt maken. Altijd wel mensen die het lekker vinden. Gevarieerd voor een kleine groep (6 tot 10 pers) vind ik vaak lastiger. Je wilt meer smaken aanbieden, maar ook niet 1 p.p. maken.

Nou, veel uitzoekplezier gewenst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven