Hapjes Oudejaarsavond
maandag 5 december 2011 om 13:03
Dit jaar zijn we voor Oudejaarsavond uitgenodigd bij vrienden. Gezellig spelletjes doen en lekker bijkletsen onder het genot van een hapje & drankje. Ik vind het niet leuk om met lege handen aan te komen dus had ik bedacht dat het misschien wel leuk zou zijn om iets lekkers mee te nemen i.p.v. de standaard bos bloemen. Vrienden zorgen voor een uitgebreide visschotel met stokbrood/toastjes, pasteitjes met ragout en misschien gaan ze zelf nog oliebollen bakken. Ik denk dat we dan qua hapjes al ruim voldoende hebben voor vier personen en aangezien we rond koffietijd afgesproken hebben dacht ik een lekkere taart/cake te bakken. Heeft iemand hier toevallig nog andere ideeën voor iets lekker om mee te nemen?
maandag 5 december 2011 om 13:13
quote:anjertje schreef op 05 december 2011 @ 13:07:
Op zich een goed idee, champagne, maar niet zo leuk voor de gastvrouw. Zij mag nl. geen alcohol drinken i.v.m. medicijngebruik.Dan neem je naast de gewone champagne, voor de gastvrouw een flesje alcoholvrije champagne mee.
Op zich een goed idee, champagne, maar niet zo leuk voor de gastvrouw. Zij mag nl. geen alcohol drinken i.v.m. medicijngebruik.Dan neem je naast de gewone champagne, voor de gastvrouw een flesje alcoholvrije champagne mee.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
maandag 5 december 2011 om 14:00
quote:flatscreen schreef op 05 december 2011 @ 13:54:
[...]
dat is nogal cryptisch omschreven.....geen idee wat je bedoelt..Crypisch? Nee hoor, gewoon de rolletjes van Vegters (kniepertjes, maar sommigen noemen alleen de platte wafeltjes kniepertjes), ook lekker met iets custard of gele vla door de slagroom.
[...]
dat is nogal cryptisch omschreven.....geen idee wat je bedoelt..Crypisch? Nee hoor, gewoon de rolletjes van Vegters (kniepertjes, maar sommigen noemen alleen de platte wafeltjes kniepertjes), ook lekker met iets custard of gele vla door de slagroom.
maandag 5 december 2011 om 14:05
Als je vrienden er niet op rekenen dat jij hapjes meeneemt zou ik dat niet doen. Zelf slaan ze als het goed is vanalles in, en dan heb je straks veel te veel. Dus overleg even of jij ook iets moet maken en neem anders een goede fles wijn mee, inderdaad champagne of zelfmade bonbons.
Persoonlijk zou ik het echt heel erg vreemd vinden als ik vrienden uitnodig, ik een heel repertoir aan hapjes heb staan en vrienden komen aan met een schaal hapjes, of erger nog een hele kaasplank!
Persoonlijk zou ik het echt heel erg vreemd vinden als ik vrienden uitnodig, ik een heel repertoir aan hapjes heb staan en vrienden komen aan met een schaal hapjes, of erger nog een hele kaasplank!
maandag 5 december 2011 om 14:12
maandag 5 december 2011 om 14:14
quote:muze schreef op 05 december 2011 @ 14:12:
Ik zou er zelfs ontzettend van balen als vrienden taart en/of hapjes mee zouden nemen!!
Als goede gastvrouw zorg ik dat er van alles genoeg (= bij mij: teveel) is, en op spontaan meegebracht eten zou ik echt niet zitten te wachten.
Wat is er mis met een prachtig boeket/bioscoopbon o.i.d.??
Ik zou er zelfs ontzettend van balen als vrienden taart en/of hapjes mee zouden nemen!!
Als goede gastvrouw zorg ik dat er van alles genoeg (= bij mij: teveel) is, en op spontaan meegebracht eten zou ik echt niet zitten te wachten.
maandag 5 december 2011 om 14:15
quote:muze schreef op 05 december 2011 @ 14:12:
Dit.
Ik zou ook not amused zijn.
Dit.
Ik zou ook not amused zijn.
maandag 5 december 2011 om 14:15
eens met blackdress en muze. Ik heb wel eens gehad dat ik een zorgvuldig buffet had samengesteld in indiase sferen en er iemand met van die kleine franse geitenkaasjes aan kwam zetten. En dan kun je niet anders, dan ze er toch tussen te zetten.
Ik zou of bellen en voorstellen iets te maken wat de gastvrouw uitzoekt. Of iets meenemen wat niet op hoeft en dat je dat er ook bij zegt, lekkere bonbons bijvoorbeeld.
Ik zou of bellen en voorstellen iets te maken wat de gastvrouw uitzoekt. Of iets meenemen wat niet op hoeft en dat je dat er ook bij zegt, lekkere bonbons bijvoorbeeld.