Help: Rollade thuis maken maar ergens anders eten?
donderdag 22 december 2011 om 17:11
Weet iemand misschien de tip om een gevulde rollade van ruim 2 kg nogmaals te verwarmen of is dat gewoon niet mogelijk? Ik heb al heel wat gegoogled maar ik vind eigenlijk of maken en opeten of koud serveren.
Plan is dat ik om uur of 15 bij broer ben en we eten tegen 19u. Dan zou ik de rollade eigenlijk daar moeten maken in de oven alleen broer en zijn keuken Hij heeft een prachtige keuken maar weet niet hoe het werkt. Ik wilde vorig jaar zijn stoomoven gebruiken maar de schimmel stond erin, was in jaaaaren niet gebruikt. Slik.
Dus, iemand tips??
Plan is dat ik om uur of 15 bij broer ben en we eten tegen 19u. Dan zou ik de rollade eigenlijk daar moeten maken in de oven alleen broer en zijn keuken Hij heeft een prachtige keuken maar weet niet hoe het werkt. Ik wilde vorig jaar zijn stoomoven gebruiken maar de schimmel stond erin, was in jaaaaren niet gebruikt. Slik.
Dus, iemand tips??
donderdag 22 december 2011 om 17:21
Gewoon thuis braden, in plakjes snijden en die plakjes meenemen. Dan wat jus maken of meenemen, de plakjes verwarmen (afgedekt in de oven bijv.) en de jus er bij serveren.
Ik vind rollade ook altijd lekker maar ben alleen, dus vries de plakjes per portie in. Even laten ontdooien, opwarmen in de magetron/oven en desnoods wat jus er overheen. Zo klaar.
Ik vind rollade ook altijd lekker maar ben alleen, dus vries de plakjes per portie in. Even laten ontdooien, opwarmen in de magetron/oven en desnoods wat jus er overheen. Zo klaar.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
donderdag 22 december 2011 om 17:24
donderdag 22 december 2011 om 17:27
Thuis op je gemakje bereiden. In een paar lagen alufolie wikkelen en laten rusten (half de tijd van de oventijd) en bij je broer in een oven van 50 graden zetten. Je broer vooraf even vragen of hij de oven wil schoonmaken en 'm een kwartiertje op max aanzetten, dan zijn alle "beesten" wel dood.
De rollade slaat zo niet door en is toch lekker warm.
Eet smakelijk en veel plezier
p.s vraag even naar z'n messenbestand en/of neem je eigen mes mee.
De rollade slaat zo niet door en is toch lekker warm.
Eet smakelijk en veel plezier
p.s vraag even naar z'n messenbestand en/of neem je eigen mes mee.
donderdag 22 december 2011 om 17:29
Mali mag ik vragen of de rollade dan alleen op het vuur heeft gestaan? Dus dat het vlees niet in de oven gaat maar alleen in de pan? Het recept schrijft namelijk voor dat ik het op de (losgesneden) botten gaar kook in de oven.
Maar als dat klaar is zou ik het misschien wel met een vlamverdeler eronder in een gietijzeren pan op het vuur kunnen zetten... Ik word licht optimistisch dat ik toch de rollade kan maken (maar juich nog niet te vroeg)
Maar als dat klaar is zou ik het misschien wel met een vlamverdeler eronder in een gietijzeren pan op het vuur kunnen zetten... Ik word licht optimistisch dat ik toch de rollade kan maken (maar juich nog niet te vroeg)
donderdag 22 december 2011 om 17:31
quote:Dotjemol schreef op 22 december 2011 @ 17:29:
Mali mag ik vragen of de rollade dan alleen op het vuur heeft gestaan? Dus dat het vlees niet in de oven gaat maar alleen in de pan? Het recept schrijft namelijk voor dat ik het op de (losgesneden) botten gaar kook in de oven.Botten in de rollade?
Mali mag ik vragen of de rollade dan alleen op het vuur heeft gestaan? Dus dat het vlees niet in de oven gaat maar alleen in de pan? Het recept schrijft namelijk voor dat ik het op de (losgesneden) botten gaar kook in de oven.Botten in de rollade?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
donderdag 22 december 2011 om 17:31
donderdag 22 december 2011 om 17:34
Wat Mali zegt, bereiden in de pan, en de pan met jus en al meenemen, en herverwarmen.
Als je bij mij komt met de rollade, zet ik 'm lekker, heel zachtjes aan, op mijn 4 pits petroleumstel.
Als je bij mij komt met de rollade, zet ik 'm lekker, heel zachtjes aan, op mijn 4 pits petroleumstel.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
donderdag 22 december 2011 om 17:38
Ik braad een rollade altijd in een braadpan, op vuur in bakboter en een beetje roomboter. Zo heb ik het geleerd van mijn vader (die is slager geweest) dan word hij minder droog als in de oven. En als je dat doet, kun je hem dus makkelijk weer zachtjes opwarmen bij je broer. Je kan hem idd ook in de oven doen. En dan later bij je broer hem opwarmen in een braadpan (beetje boter erbij) en regelmatig omdraaien.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
donderdag 22 december 2011 om 17:49
donderdag 22 december 2011 om 18:02
donderdag 22 december 2011 om 18:11
Alstublieft dames, het is niet mijn eigen, maar een plaatje van internet.
Ik heb het stel van mijn moeder gekregen, en nu met de reukloze lampenolie, is het heerlijk sudderen.
Succes met de rollade TO, gaat vast lukken!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
donderdag 22 december 2011 om 18:35
Voor minder dan een tientje heb je vleesthermometer. Aanbraden in een braadpan. Stop 'm in een braadzak met een kernthermometerop de kopse kant er helemaal in. Thermometer richting bodem van de zak, dan kun je hem blijven aflezen. Eén of twee gaatjes aan de bovenkant prikken met een cocktailprikkertje en in een royale schaal leggen. De oven op 75-100 graden en dan de temp op laten lopen tot 60-63 graden voor rosé en boven de 70-75 voor een geheel gare rollade. Dit is slowcooking en duurt dus een paar uur, maar geeft een heerlijk mals stukje vlees.
Het vocht uit de braadzak bij de weer verhitte braadboter doen en je hebt een heerlijk jus-tje.
De rusttijd nadien is ook belangrijk, maar die heb jij vanzelf al door de reis en bezoek aan je broer.
Het vocht uit de braadzak bij de weer verhitte braadboter doen en je hebt een heerlijk jus-tje.
De rusttijd nadien is ook belangrijk, maar die heb jij vanzelf al door de reis en bezoek aan je broer.