Help: Rollade thuis maken maar ergens anders eten?

22-12-2011 17:11 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand misschien de tip om een gevulde rollade van ruim 2 kg nogmaals te verwarmen of is dat gewoon niet mogelijk? Ik heb al heel wat gegoogled maar ik vind eigenlijk of maken en opeten of koud serveren.

Plan is dat ik om uur of 15 bij broer ben en we eten tegen 19u. Dan zou ik de rollade eigenlijk daar moeten maken in de oven alleen broer en zijn keuken Hij heeft een prachtige keuken maar weet niet hoe het werkt. Ik wilde vorig jaar zijn stoomoven gebruiken maar de schimmel stond erin, was in jaaaaren niet gebruikt. Slik.

Dus, iemand tips??
Ik zou het even met broer overleggen.

Persoonlijk zou ik niet voor een rollade kiezen als dit de planning is.

Het handigst is denk ik dat je m thuis bereidt, en daar nog even in de oven doet om warm te worden. (dus thuis garen)
Thuis klaarmaken en dan nog vijf minuten in de magnetron bij je broer?

Of zeg ik nu hele rare dingen?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Het gerecht moet voor 12 man zijn waarvan 3 kinderen. Ga broer idd maar bellen of hij inmiddels weet hoe zijn oven werkt

Of heb je een andere tip wat ik kan maken Moonlight?

Magnetron lijkt mij niet zo'n goed plan, dat droogt teveel uit denk ik.
Gewoon thuis braden, in plakjes snijden en die plakjes meenemen. Dan wat jus maken of meenemen, de plakjes verwarmen (afgedekt in de oven bijv.) en de jus er bij serveren.

Ik vind rollade ook altijd lekker maar ben alleen, dus vries de plakjes per portie in. Even laten ontdooien, opwarmen in de magetron/oven en desnoods wat jus er overheen. Zo klaar.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Echt niet in de magnetron!!!!! Dit zorgt voor onmiddellijk taai vlees!! Beter een uur van tevoren bij je broer thuis de oven voorverwarmen op 75 graden. Het vlees warmt dan heeeeel langzaam door. Duurt wel even, maar wordt minder taai...
Het vlees braden, in de pan met jus laten. De pan met rollade en jus meenemen en op een zacht vuurtje weer opwarmen. Zo doet mijn oma het ook, en haar rollade is erg geliefd bij ons
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Thuis op je gemakje bereiden. In een paar lagen alufolie wikkelen en laten rusten (half de tijd van de oventijd) en bij je broer in een oven van 50 graden zetten. Je broer vooraf even vragen of hij de oven wil schoonmaken en 'm een kwartiertje op max aanzetten, dan zijn alle "beesten" wel dood.

De rollade slaat zo niet door en is toch lekker warm.

Eet smakelijk en veel plezier

p.s vraag even naar z'n messenbestand en/of neem je eigen mes mee.
Mali mag ik vragen of de rollade dan alleen op het vuur heeft gestaan? Dus dat het vlees niet in de oven gaat maar alleen in de pan? Het recept schrijft namelijk voor dat ik het op de (losgesneden) botten gaar kook in de oven.

Maar als dat klaar is zou ik het misschien wel met een vlamverdeler eronder in een gietijzeren pan op het vuur kunnen zetten... Ik word licht optimistisch dat ik toch de rollade kan maken (maar juich nog niet te vroeg)
quote:Dotjemol schreef op 22 december 2011 @ 17:29:

Mali mag ik vragen of de rollade dan alleen op het vuur heeft gestaan? Dus dat het vlees niet in de oven gaat maar alleen in de pan? Het recept schrijft namelijk voor dat ik het op de (losgesneden) botten gaar kook in de oven.Botten in de rollade?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Haha, ja tjuny, eigen messen meenemen heb ik vorig jaar al geleerd (en toen hoefde ik alleen maar een taart aan te snijden).

Het stuk vlees moet 2,5 uur in de oven. Hoe lang zal ik het dan thuis doen en hoe lang bij hem op vuur of in oven?
Haha, Himalaya, rollade OP de botten, je vormt van de botten een soort van rooster zodat de smaak ervan wel in het vlees trekt. Zwoerd moet ik ook apart in de oven doen zodat het heel krokant wordt. Net echt
Wat Mali zegt, bereiden in de pan, en de pan met jus en al meenemen, en herverwarmen.

Als je bij mij komt met de rollade, zet ik 'm lekker, heel zachtjes aan, op mijn 4 pits petroleumstel.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Oww, rollade in de pan, ja dat kan inderdaad precies zoals Mali zegt! Hartstikke makkelijk EN lekker

Veel plezier!
Ik braad een rollade altijd in een braadpan, op vuur in bakboter en een beetje roomboter. Zo heb ik het geleerd van mijn vader (die is slager geweest) dan word hij minder droog als in de oven. En als je dat doet, kun je hem dus makkelijk weer zachtjes opwarmen bij je broer. Je kan hem idd ook in de oven doen. En dan later bij je broer hem opwarmen in een braadpan (beetje boter erbij) en regelmatig omdraaien.
Okido, thuis in de pan. Is een gietijzeren geval (creuset) daarvoor geschikt?

Vraag me af waar ik aan wil beginnen...

Is de tijd op het vuur dan vergelijkbaar aan de oventijd?
Een vier pits petroleumstel? Niet! Plaatje?
Plaatje is prima

De tijd is afhankelijk van de grootte van de rollade en het soort vlees, rund, kip, varken?

Wij lieten een varkensrollade een uurtje of 3 sudderen en een runderrollade een uurtje of 2.

Komt vast goed!
Oh en gietijzeren pan is prima!
Mali (en de anderen) heel hartelijk dank, morgen ligtt de 2,2 kg wegende varkensfilet klaar bij de slager. Dan maak ik zondagochtend de vulling, rol ik 'm op, bind 'm op en braad hem daarna thuis. Komt vast goed :-)

Dank jullie wel!
Gietijzeren pan is altijd goed, zoals eerder al is neergezet thuis de rollade bereiden en dan bij zwager in de oven of op een sudderplaatje langzaam op en door-warmen.

Een gietijzeren pan kan je altijd in de oven zetten een doorsnee braadpan niet altijd.

Succes en eetsmakelijk.

Alstublieft dames, het is niet mijn eigen, maar een plaatje van internet.

Ik heb het stel van mijn moeder gekregen, en nu met de reukloze lampenolie, is het heerlijk sudderen.

Succes met de rollade TO, gaat vast lukken!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Voor minder dan een tientje heb je vleesthermometer. Aanbraden in een braadpan. Stop 'm in een braadzak met een kernthermometerop de kopse kant er helemaal in. Thermometer richting bodem van de zak, dan kun je hem blijven aflezen. Eén of twee gaatjes aan de bovenkant prikken met een cocktailprikkertje en in een royale schaal leggen. De oven op 75-100 graden en dan de temp op laten lopen tot 60-63 graden voor rosé en boven de 70-75 voor een geheel gare rollade. Dit is slowcooking en duurt dus een paar uur, maar geeft een heerlijk mals stukje vlees.

Het vocht uit de braadzak bij de weer verhitte braadboter doen en je hebt een heerlijk jus-tje.

De rusttijd nadien is ook belangrijk, maar die heb jij vanzelf al door de reis en bezoek aan je broer.
Er is niets mis met koud in plakjes op een schaal. Lekker hoor!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
De vleesthermometer heb ik ook maar ik denk dat ik toch voor de pan ga. Een warm hoofdgerecht met kerst vind ik nou eenmaal lekkerder. Voor de dag erna zijn stukjes rollade koud heerlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven