het lekkerste grand dessert
maandag 20 december 2010 om 12:32
Voor kerst ben ik alleen verantwoordelijk voor het toetje dit jaar
Omdat ik verder niks hoef te maken, wil ik er wat moois van maken en een grand dessert maken, dus verschillende dingen zoals chocolademousse, taartje/merengue, iets met fruit, zelfgemaakt ijs ed. Al die dingen heb ik vaak bereid, op verschillende manieren, dus over de uitvoering maak ik me niet zo druk.
Alleen: ik kan niet echt knopen doorhakken wat nu precies te maken en of het wel bij elkaar past. Hebben jullie ideeen?
Alleen: ik kan niet echt knopen doorhakken wat nu precies te maken en of het wel bij elkaar past. Hebben jullie ideeen?
maandag 20 december 2010 om 12:38
maandag 20 december 2010 om 12:39
quote:himalaya schreef op 20 december 2010 @ 12:38:
Een kerstdiner is altijd erg overdadig. Of mensen dan nog trek hebben in een grand dessert...
Als je uit wilt pakken zou ik iedereen wel van te voren 'waarschuwen' dat dat er nog aan komt, zodat ze voldoende ruimte kunnen houden.we3 doen geen 8 gangen oid, gewoon 3 gangen.
Een kerstdiner is altijd erg overdadig. Of mensen dan nog trek hebben in een grand dessert...
Als je uit wilt pakken zou ik iedereen wel van te voren 'waarschuwen' dat dat er nog aan komt, zodat ze voldoende ruimte kunnen houden.we3 doen geen 8 gangen oid, gewoon 3 gangen.
maandag 20 december 2010 om 12:40
quote:Blackdress schreef op 20 december 2010 @ 12:34:
Ik zou gewoon alles maken wat je wilt maken en het op een buffet plaatsen. Toetjes hoeven niet bij elkaar te passen, als het maar lekker en veel is Heerlijk!Voor 6 personen is een buffet misschien een beetje too much. In mijn beleving heb je daar een wat grotere groep voor nodig. Maar ik vind het wel een leuk idee (en makkelijk ook nog) dus ik denk er nog even over na
Ik zou gewoon alles maken wat je wilt maken en het op een buffet plaatsen. Toetjes hoeven niet bij elkaar te passen, als het maar lekker en veel is Heerlijk!Voor 6 personen is een buffet misschien een beetje too much. In mijn beleving heb je daar een wat grotere groep voor nodig. Maar ik vind het wel een leuk idee (en makkelijk ook nog) dus ik denk er nog even over na
maandag 20 december 2010 om 12:43
Chocolademousse is zalig met een bak (zoet en fris) fruit en wat slagroom..
Edit: en kaneel- of koffieijs is er ook zalig bij...
Paar jaar geleden heb ik voor de familie het toetje gemaakt:
Zelfgemaakte chocolademousse met ananas, rode besjes aan zo'n takje, mandarijntjes en stukjes appel. Daarnaast op het bord een bolletje kaneelijs en koffieijs en dan een toefje slagroom...
Edit: en kaneel- of koffieijs is er ook zalig bij...
Paar jaar geleden heb ik voor de familie het toetje gemaakt:
Zelfgemaakte chocolademousse met ananas, rode besjes aan zo'n takje, mandarijntjes en stukjes appel. Daarnaast op het bord een bolletje kaneelijs en koffieijs en dan een toefje slagroom...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
maandag 20 december 2010 om 12:49
Ik heb een keer een heerlijk chocolade grand dessert gemaakt (doe mijn nickname eer aan ). Volgens mij was het een bolletje chocolademousse, een stukje brownie, een bolletje kaneelijs en misschien nog iets. Mooi op een bordje gelegd en met chocoladesuas wat strepen erover gemaakt. Was een groot succes!
maandag 20 december 2010 om 13:23
woensdag 22 december 2010 om 00:14
quote:extrahalo schreef op 21 december 2010 @ 00:39:
[...]
Klinkt goed!! Meringues, daar ben ik gek op en maken er van is niet zo'n probleem.Zie hier. Ik heb dit een aantal jaren geleden als kerstdessert gemaakt, vond het handig een niet al te machtig dessert te hebben. Aanwezigen vonden het erg lekker.
[...]
Klinkt goed!! Meringues, daar ben ik gek op en maken er van is niet zo'n probleem.Zie hier. Ik heb dit een aantal jaren geleden als kerstdessert gemaakt, vond het handig een niet al te machtig dessert te hebben. Aanwezigen vonden het erg lekker.