het lekkerste grand dessert

20-12-2010 12:32 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor kerst ben ik alleen verantwoordelijk voor het toetje dit jaar :-) Omdat ik verder niks hoef te maken, wil ik er wat moois van maken en een grand dessert maken, dus verschillende dingen zoals chocolademousse, taartje/merengue, iets met fruit, zelfgemaakt ijs ed. Al die dingen heb ik vaak bereid, op verschillende manieren, dus over de uitvoering maak ik me niet zo druk.

Alleen: ik kan niet echt knopen doorhakken wat nu precies te maken en of het wel bij elkaar past. Hebben jullie ideeen?
Ik zou gewoon alles maken wat je wilt maken en het op een buffet plaatsen. Toetjes hoeven niet bij elkaar te passen, als het maar lekker en veel is Heerlijk!
Het is wel meringue...

misschien een Omelet sibérienne?

Ziet er altijd gaaf uit!
Een kerstdiner is altijd erg overdadig. Of mensen dan nog trek hebben in een grand dessert...

Als je uit wilt pakken zou ik iedereen wel van te voren 'waarschuwen' dat dat er nog aan komt, zodat ze voldoende ruimte kunnen houden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ja, ik vind ook dat je best van alles op tafel mag zetten hoor! Leuke kleine hapjes zijn altijd leuk, kan je nog kiezen ook! Succes!
quote:himalaya schreef op 20 december 2010 @ 12:38:

Een kerstdiner is altijd erg overdadig. Of mensen dan nog trek hebben in een grand dessert...

Als je uit wilt pakken zou ik iedereen wel van te voren 'waarschuwen' dat dat er nog aan komt, zodat ze voldoende ruimte kunnen houden.we3 doen geen 8 gangen oid, gewoon 3 gangen.
En anders wacht je 2 uur, en dan daarna een Grande Dessert!

Voor de rest helemaal eens met Blackdress: een toetjesbuffet is geweldig!
quote:Blackdress schreef op 20 december 2010 @ 12:34:

Ik zou gewoon alles maken wat je wilt maken en het op een buffet plaatsen. Toetjes hoeven niet bij elkaar te passen, als het maar lekker en veel is Heerlijk!Voor 6 personen is een buffet misschien een beetje too much. In mijn beleving heb je daar een wat grotere groep voor nodig. Maar ik vind het wel een leuk idee (en makkelijk ook nog) dus ik denk er nog even over na
Chocolademousse is zalig met een bak (zoet en fris) fruit en wat slagroom..

Edit: en kaneel- of koffieijs is er ook zalig bij...

Paar jaar geleden heb ik voor de familie het toetje gemaakt:

Zelfgemaakte chocolademousse met ananas, rode besjes aan zo'n takje, mandarijntjes en stukjes appel. Daarnaast op het bord een bolletje kaneelijs en koffieijs en dan een toefje slagroom...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Maar als het maar voor 6 personen is pas je toch de porties aan? Dus veel keuze maar kleine porties. Juist leuk!
Ik heb een keer een heerlijk chocolade grand dessert gemaakt (doe mijn nickname eer aan ). Volgens mij was het een bolletje chocolademousse, een stukje brownie, een bolletje kaneelijs en misschien nog iets. Mooi op een bordje gelegd en met chocoladesuas wat strepen erover gemaakt. Was een groot succes!
Ik ben gek op een grand dessert, jammer genoeg is het bij schoonouders altijd simpel ijs.... ( en zelf iets mee brengen is not done) je kunt ipv alleen chocolade ook andere dingen doen. Of gewoon van alles kant en klaar bij de ah halen, ook lekker.
Ik ga waarschijnlijk de tobleronemousse die hier ook in de recente topics wordt genoemd doen. Plus een chocoladetaartje en een wat fris fruit iets..... Misschien nog iets superzoets, met marsepein oid...

Denk denk.
In het kader van fris en met fruit: limoenmeringue met passievruchtsaus?
quote:Teigera schreef op 20 december 2010 @ 22:30:

In het kader van fris en met fruit: limoenmeringue met passievruchtsaus?Klinkt goed!! Meringues, daar ben ik gek op en maken er van is niet zo'n probleem.
Maakt niet uit wat je maakt, als je er maar sterretjes in steekt.

Dat maakt de grand en grand dessert.
quote:extrahalo schreef op 21 december 2010 @ 00:39:

[...]

Klinkt goed!! Meringues, daar ben ik gek op en maken er van is niet zo'n probleem.Zie hier. Ik heb dit een aantal jaren geleden als kerstdessert gemaakt, vond het handig een niet al te machtig dessert te hebben. Aanwezigen vonden het erg lekker.
Pannacotta in kleine glaasjes. Ook makkelijk van tevoren klaar te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven