Hoe bewaar je sinaasappels

27-12-2010 19:05 11 berichten
Even een suf vraagje van huishoudelijke aard.

Ik pers iedere ochtend twee sinaasappels uit en hiervoor koop ik eenmaal per week een netje sinaasappels. Tot nu toe bewaar ik dit netje altijd in de voorraadkast. (Ik heb geen kelder en de voorraadkast is iets koeler dan kamertemperatuur. Alleen na een paar dagen dan zijn de sinaasappels die over zijn al behoorlijk zacht aan het worden.

Mijn vraag: zijn ze dan al op weg om te bederven? En zou het in dit geval slimmer zijn om de sinaasappels in de koelkast te bewaren? Of kan dat niet?
Alle reacties Link kopieren
ik bewaar de pers sinaasappels in de fruitmand. Juist als ze zachter worden komt er meer sap uit.
Ik bewaar ze altijd in de koelkast, blijven ze een stuk langer goed. En heb je lekker koude sinaasappelsap
In de fruitschaal.
quote:aspoes schreef op 27 december 2010 @ 19:22:

Ik bewaar ze altijd in de koelkast, blijven ze een stuk langer goed. En heb je lekker koude sinaasappelsap Ik heb wel eens gehoord dat je hele koelkast dan naar sinaasappels gaat ruiken. Is dat ook zo?
Cici valt best mee die van mij liggen er al 2 weken, ruik niets en zien er prima uit en zijn nog steeds erg lekker
Bedankt voor de reacties tot dusver!
Het is tropisch fruit, dus niet in de koelkast vanwege de smaak. Het sap blijft wel (minimaal) een dag goed in de koelkast, misschien kan je twee porties persen. Volgens mij bederft fruit ook sneller als er bananen in de buurt liggen.
Gewoon buiten de koelkast op de fruitschaal.
Inderdaad gewoon op de fruitschaal en bananen altijd apart van het andere fruit houden!
Ik gooi vrijwel al het fruit in de koelkast of garage.

Hou niet zo van fruitschaal fruit, dus hier doe ik niet aan. Alleen af en toe bananen, die niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven