Hoe werkt de Tupperware rijststomer

22-02-2011 18:09 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van een lieve tante een berg Tupperware gekregen. Maar van sommige dingen weet ze niet precies meer hoe ze gebruikt moeten worden. oa van een vierkante bak met afgeronde hoeken met daarin een kleinere bak met in de bodem gaatjes. Er zit ook een deksel bij. Het lijkt een soort vergiet, maar volgens haar is het een rijststomer/koker. Wie kan me verder helpen met dit eh...ding?
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
Dit geeft google aan en het plaatje was zoals jij het omschrijft.

Je houd je fornuis en handen vrij voor andere gerechten, alle onderdelen kunnen in de afwasmachine, ideaal voor het wassen van sla, het uitlekken van bv frietjes of het warm houden van frietjes, maar wat dacht je van rijst of deegwaren koken ja het kan! Wat moet je doen? Doe de rijst of macaroni etc. tot 500 gram in het serveerwonder voeg water tot 1 cm van de rand toe, plaats het deksel laat de rijst ongeveer 20 min staan, tijdens het garen doet u het serveerwonder niet open, als de tijd is verstreken doet u het deksel eraf en heft er het vergiet uit, voila dat was het. Hier nog wat mogelijkheden van het serveerwonder ;

Uitlekken van blikgroenten

Vis stoven

Tomaten ontvellen

Bewaardoos voor koekjes

Pocheren van vis

Wellen van rookworst

Hygiënisch ontdooien

Extra warmhouder

Wellen van droge bonen

Als slakom te gebruiken

Vers houden van fruit

Au bain Marie verwarmen.

Kortom het serveerwonder is een van de meest veelzijdige producten van Tupperware en is energie en tijd besparend.

Heb zelf vorige week een rijststomer voor de magnetron gekocht bij een toko. Het is er 1 die ik elders al gebruikt heb. Ik weet niet van Tupperware of er richtlijnen zijn voor hoeveelheid water vs rijst.
Ik heb hem volgens mij ook, en ik laat er mijn friet in uitlekken
Ik weet niet of ik het goed doe maar ik gebruik de rijststomer als volgt:

Rijst in de pan met een vingerkootje water er boven, dan aan de kook brengen tot er putjes in de rijst vallen.

In de rijststomer gieten en dan de deksel er op, het overtollige water zakt er dan uit en de rijst stoomt zich verder gaar.

Misschien geeft de website van tupperware een beter antwoord, maar dit is hoe ik het altijd doe.

Groetjes,

NannieB
ik zie trouwens een heel nieuw model voor in de magnetron, bedoel je die of een oudere versie?
Er is mij altijd vertelt dat je het serveerwonder op een dubbel gevouwen theedoek oid moet zetten. Dan koelt het niet direct af op je koude aanrecht.

Je kunt er ook je macaroni in "koken".

Het is vooral handig op de camping, het scheelt je dan energie of ruimte op je (toch al te kleine) kookstel
Zo, het is niet zomaar tupperware, het is een Serveerwonder!
Doe rijst en water (altijd 1 kopje meer dan de rijst) in de rijstkoker.

De deksel op de rijstkoker plaatsen en vastmaken met de daarvoor bestemde clips.

Let erop dat het ventiel in de deksel open is om de stoom eruit te laten.

Plaats de rijstkoker in de magnetron en minuut of 10 laten stomen, op 700 wat. Halverwege even checken hoever de rijst al is.
Je zegt dat het een vierkante bak is....

Misschien is het dan een pasta koker???

Rijstkoker

Pasta

En als je zoiets gebruikt om je friet in uit te lekker.....

Duur vergiet zeg! (niet als je hem natuurlijk gekregen hebt)

Edit:

Lees weer es niet goed.

Het is denk ik ook t serveerwonder.

Dus google daar op los en je zult vast vinden wat je zoekt!
Ja.......dankzij jullie posts weet ik nu dat het inderdaad het "Serveerwonder" is......what's in a name. Maar dank voor de tips, ik kan hem dus voor meerdere dingen gebruiken. Misschien toch wel handig.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven