Hoe ziet jouw ontbijt eruit?

14-10-2009 18:01 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, zoals de titel al zegt ben ik erg benieuwd naar jullie ontbijt.

Wat eet en drink je?

Ik zelf drink een kop thee, glas jus d'orange en een eierkoek. Niet dat ik op dieet ben maar eigenlijk meer uit gemakzucht. Oh ja, en een vitaminepil erbij :-)

En jullie?
Een glas goedemorgen en een kop koffie.
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
glas melk en 2 crackers met smeerkaas
2 sneetjes brood met wisselend beleg, een gekookt ei en een kop thee / nesquick / glas jus d'orange. Soms Brinta of AllBran ipv brood.
2 boterhammen met iets (meestal kaas met boter) en thee.

Soms yoghurt met cruesli. Drink ook weleens koffie erbij ipv thee.
Waat en en drink je?

I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Een eierkoek of twee crackers als eten bij 't ontbijt....daar kom ik echt de ochtend niet op door. Moet wel een beetje een bodem hebben anders heb ik meteen al weer honger!
Grote kom yoghurt met frambozenranja en suiker, 1 witte boterham met appelstroop (jakkes) en een kop thee.
Potje yoghurt.
Je went eraan :-) Ik neem rond half 11 pas weer iets. Wel ff leuk om jullie ontbijt te zien, muesli is voor mij helaas niks, k lust het echt niet. Hoewel ik wel heel graag iets gezonders wil eten...
2 volkoren beschuitjes of meergranencrackers met kaas of smeerkaas en beker melk.

2 uur later ga ik voor de volgende ronde
Verschilt. Soms ontbijt ik licht, met 2 crackers en een kop thee ofzo. Soms een pistoletje uit de oven met ei. Soms een broodje met vlees. En heel soms warm eten van de vorige dag.
Bakje brinta/cruesli om kwart voor 7 en 2 boterhammen en appel in de auto daarna. Met wat jus of yoghurtdrank en evt wat water voor onderweg.

Na het bordje brinta zit ik een beetje vol, maar een kwartier later kan ik nog meer op. Als ik dan die boterhammen oversla, gaat mijn maag vanaf een uur of 10-11 knorren en ik kan pas lunchen om 13 u en heb niet altijd tijd voor tussendoortjes.

Beetje ingewikkeld, ontbijten in 2 fases, maar tot nu toe werkt dit het beste voor mij.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
quote:Je went eraan :-) Ik neem rond half 11 pas weer iets. Wel ff leuk om jullie ontbijt te zien, muesli is voor mij helaas niks, k lust het echt niet. Hoewel ik wel heel graag iets gezonders wil eten...

Volgens mij is het ook afhankelijk van wat je doet 's ochtends en niet alleen wennen.

Toen ik 30 minuten naar mijn werk fietste, at ik altijd 2 boterhammen, nu (ander werk) ben ik er binnen 5 minuten en eet ik er maar 1 met een glas melk en water.
het is elke ochtend hetzelfde: twee glazen thee en een schaaltje magere yoghurt met muesli (maar dan wel wat meer muesli dan de voorgeschreven porties van 20 gram)
Vanochtend een errug slecht ontbijt...een toffee...toen ik in de keuken ontbijt stond te maken begon alles te draaien en te doen dus ff snel mn suikers opgekrikt.

Normaal...2 koffie, sigaret...en dan na 15/20 min een appel...als ik s'ochtends direct zo zwaar ga eten brood ofzo wordt ik echt giga misselijk, heb ik al mn hele leven.

Heb daar alleen geen last van als ik versgebakken brood ruik, misschien dat dan m'n maag getriggerd wordt ofzo??

Kids eten altijd wel netjes 2 bruine boterhammen en een glas choco of joghi.

Manlief ook altijd koffie en sigaret, en in de auto, drinkontbijt, muslireep en een stuk fruit en alvast ontbijtkoek of brood wat ie bij zich heeft.
Meestal 3-4 volkorenknäckebröd met jam of Philadelphia en 2 koppen thee. Soms eet ik weleens het kliekje van de dag ervoor of eet ik 2 gekookte eieren met yoghurt en fruit.
2 koppen koffie en een sigaretje..:( I know,slecht,slecht..
Koffie met melk en geroosterd brood met nutella.
Een bakje magere yoghurt met een beetje suiker en muesli, een bakje pitloze druiven en een beker Optimel.
Twee volkorenboterhammen met zoet beleg ('s ochtends heb ik altijd zin in zoet), kopje koffie en een glas melk.
Een capuciuno en boterham met pasta.
2 espresso's en een sigaretje...

en om een uur of 10 op mijn werk een boterham.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Een bak yoghurt of een potje vruchtenyoghurt. Een glas sinaasappelsap, een half liter water en 2 vitaminepillen. Soms koffie soms pas op mijn werk. Dan rond 10 uur een boterham en om 12 uur lunch. Tussendoor nog een appel, ander fruit of niets. Daarna mijn avondeten. Water verder heel de dag door en koffie tot 12 uur.

Beetje veel info voor alleen een vraag over het ontbijt maar zo'n vraag lokt meer vragen uit over de rest van de dag bij mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven