Hoe ziet jouw ontbijt eruit?

14-10-2009 18:01 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, zoals de titel al zegt ben ik erg benieuwd naar jullie ontbijt.

Wat eet en drink je?

Ik zelf drink een kop thee, glas jus d'orange en een eierkoek. Niet dat ik op dieet ben maar eigenlijk meer uit gemakzucht. Oh ja, en een vitaminepil erbij :-)

En jullie?
Een boterham met pindakaas, wat te drinken, varieert van sap tot optimel en water.

Maar waar ik echt mee begin is een sigaret,
Yoghurt met all bran en fruit van het seizoen met een kof koffie en een liter water. En een sigaret.
Ligt er aan hoe vroeg ik op moet (hoe vroeger hoe minder ik eet, soms niets als ik al om 6 uur opsta),

Maar altijd kop thee en dan probeer ik toch minstens 1 boterham te eten (soms 3)
2 glazen lauw water, 2 koppen koffie, 3 kiwi's en gedurende de rest van de ochtend 2 à 3 appels.
weinig mensen die ei eten als ontbijt zeg!

ik hou wel van 'n stevig ontbijt, daar kan ik dan tenminste op teren tot de lunch zonder van de graat te gaan halverwege de ochtend
Flinke bak muesli met karnemelk, glas sap en kop koffie.

Op zondag: broodjes uit oven, gekookt ei, glas sap en koffie.
quote:elninjoo schreef op 14 oktober 2009 @ 20:26:

weinig mensen die ei eten als ontbijt zeg!

ik hou wel van 'n stevig ontbijt, daar kan ik dan tenminste op teren tot de lunch zonder van de graat te gaan halverwege de ochtendDie bewaar ik meestal voor de lunch...
Ik drink eenglas multivitamine s ochtends en neem 2 broodjes met kaas.
Magere yoghurt met cruesli / muesli / flakes, net wat ik in huis heb. Daarbij een kop thee.

Heel soms maak ik havermout of Weetabix als vervanging van de yoghurt-muesli.
3 koppen koffie verkeerd, 3 sigaretten en volle yoghurt met 4-noten cruesli. in het weekend vervang ik de yoghurt & cruesli door chocoladekoekjes
quote:iris1969 schreef op 14 oktober 2009 @ 18:58:

Ik kom 's-morgens erg slecht om gang (ik doe er een uur over om de deur uit te gaan ) en daarom heb ik dan geen tijd om ontbijt klaar te maken. Ik drink daarom alleen een kop koffie en neem een vitaminepil. Op het station eet ik dan een appelflap van AH (heerlijk) en ik eet pas rond 12 uur mijn lunch.

Als ik vrij ben slaap ik lekker uit en ontbijt ik wel: koffie met een tosti of een broodje gebakken ei of een broodje met iets anders erop (vegatarische leverpastei, kaas, tomaat).ik anderhalf uur...
Ik begin pas tegen 12 uur op z'n vroegst met iets te eten. Dan pas gaat mijn maag knorren. Wel drink ik koffie met een scheutje melk. Dus die melk is eigenlijk mijn ontbijt strikt gezien.
Ik eet altijd een cracker met kaas en drink daarbij een beker sinaasappel-mandarijnensap of grapefruitsap.

Als ik voor 6 uur ontbijt, dan ontbijt ik om een uur of 9 nog een keer met iets wat dan voor handen is.
warm water of thee en een bakje warme basmati rijst eventueel met gedroogd pruimen en/of abrikoosjes erin.
vroeger ontbeet ik nooit. Sinds mijn vriend iedere ochtend heel lief mijn ontbijt maakt ben ik steeds gezonder gaan eten.

Eerst at ik Weetos(chocoladeontbijtgranen) met melk, 2 stuks fruit en 2 koppen koffie

Sinds ik zwanger ben en ineens yoghurt lust eet ik iedere ochtend een grote bak met Volvezel notencruesli, halfvolle yoghurt en fruit en een half kopje koffie.

Ben benieuwd of ik dat straks nog lust?
Twee koppen koffie verkeerd en twee volkorenboterhammen met roomboter en oude kaas.
Ik sta door-de-week om 7.00 uur op, maar ontbijt pas als ik op mn werk ben, rond 8.00 uur.

Ik maak dan een grote kan groene thee en ontbijt met ontbijtbiscuits van het merk 'van Delft', sesam-volkoren. Kan nérgens een plaatje vinden op internet Kent iemand ze? Ik vind ze heerlijk en ook best goed vullend, krijg pas tegen 10.00 uur weer trek en dan eet ik fruit of een rijstwafel.

In het weekend sta ik later op en dan ontbijten we gezellig samen met warme broodjes, vers fruitsap etc.
Een plak volkorenbrood met beleg, erbij een glas aangelengd sap
Twee boterhammen (bruin) één met kaas en één met hagelslag. Daarna een plak ontbijtkoek. Erbij een kop thee. Daar kan ik het tot aan mijn lunch mee doen.

In het weekend trouwens uitgebreider en iets anders, afbakbroodjes, eitje, sapjes, croissantje, dat soort dingen.
Een kop koffie en een sigaret.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Omdat ik vaak tot laat werk sta ik ook laat op (na 10.00) waardoor ik vaak slecht ontbijt. Er zijn veel momenten dat mijn ontbijt ook tevens mijn lunch is.

Als ik wel 's ochtends wat op het programma heb staan, eet ik een kommetje special K met melk, een glas Hero fruitontbijt of als ik het in huis heb: een verse bruine boterham met kaas.
quote:mischa04 schreef op 14 oktober 2009 @ 18:08:

Grote kom yoghurt met frambozenranja en suiker, 1 witte boterham met appelstroop (jakkes) en een kop thee.Mischa eet je die appelstroop om veel ijzer binnen te krijgen? (omdat je jakkes schrijft)
koffie met melk en 2 volkorenboterhammen met boter en anijshagel.
Ik ontbijt altijd met 1 stuk fruit, 2 volkoren boterhammen waarvan 1 met kaas + tomaat of kommkommer en 1 met jam, stroop of sandwichspread. Ik drink er groene thee bij.
Verschillend:

Kop thee of koffie met warme melk.

3 cracottes of 4 creamcrackers of een boterham met kaas of een bakje Al Bran met melk.

Groot glas versgeperste jus.

Vrije dagen en weekends: 2 sneetjes brood met kaas/pindakaas en een vers croissantje.

Vroeger ontbeet ik nooit, nu als ik niet ontbijt ga ik van m'n stokje.

Rond een uur of 10.00 neem ik overigens , als ik werk, een paar crackers met smeerkaas en een grote kop koffie met opgeklopte melk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven