Hoe ziet jouw ontbijt eruit?

14-10-2009 18:01 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, zoals de titel al zegt ben ik erg benieuwd naar jullie ontbijt.

Wat eet en drink je?

Ik zelf drink een kop thee, glas jus d'orange en een eierkoek. Niet dat ik op dieet ben maar eigenlijk meer uit gemakzucht. Oh ja, en een vitaminepil erbij :-)

En jullie?
Niet. Ik ontbijt namelijk niet.
Ik eet s'morgens een bord Brinta of Havermout of een bak yoghurt naturel met fruit of 2 volkorenpistolets met jam of kaas.

Ik drink koffie met halfvolle of magere melk zonder suiker.
quote:wzk schreef op 16 oktober 2009 @ 21:38:

Niet. Ik ontbijt namelijk niet.Geen ontbijt,hoe komt dat?Geen tijd ervoor of geen honger?Is yoghurt misschien iets voor je?T'is alleen een idee hoor!
Ik eet smorgens 2 boterhammen met vlokken. Daarbij drink ik dan 1 of 2 bekers optimel framboos of een anders smaakje.

Als ik geen tijd genoeg heb ivm het naar school brengen van de kinderen dan laat ik 1 boterham schieten en neem ik later een plaatje ontbijkkoek erbij zoals een snelle jelle of dubbelop.

ik heb een goede bodem nodig om te beginnen in elk geval
heidi,dat heb ik ook.Zonder ontbijt val ik van mijn stokkie.En nog daarbij sport ik geregeld en moet ik juist goed eten.Een

snelle Jelle kruidkoek of met rozijnen neem ik vaak als tussendoortje of dubbel op ontbijtkoek.Vind ik erg lekker.

of

Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Ik eet meestal 1 of 2 bruine boterhammen, soms ook een beker melk, maar dat wil ik (in de ochtend haast) ook wel eens vergeten
ikbenik,die bedoelde ik en ze hebben er 4 sorten van.

Oh ja,sultana neem ik ook geregeld...het liefst degene met

mexicaanse kruiden of tomaat/kaas...als tussendoortje,niet

als ontbijt hoor.
Ik probeer te variëren:

- yoghurt met cruesli of

- shake van melk, banaan en brinta of

- warme brinta met rozijnen of

- zelfgebakken boterham met kaas of

- yoghurt met havermout en rozijnen 1 nacht laten weken, 's morgens doorroeren en halve banaan of appel erdoor.

en altijd met een kop thee
Ik neem s'ochtends meestal een sneetje speltboord met geitenkaas en een kopje koffie. Soms ook ander beleg maar ik eet (sinds kort) geen melkproducten dus vind het soms weleens lastig te variëren.

Ohja, en een stukje fruit!
Een schaaltje magere yoghurt en een boterham.
Ik heb van die grillen, soms kan ik maanden lang havermoutpap eten als ontbijt en dan kan ik ineens weer helemaal klaar er mee wezen

Mijn ontbijt van nu bestaat uit 2 volkoren bh's met roomboter, appelstroop en honing met daarbij een appel en glas jus
Twee boterhammen met zoet beleg, 2 koppen thee
Altijd eerst een kop koffie met een sigaret.

Als ik moet werken eet ik daar pas om een uur of half 9. Meestal 2 boterhammen met vleeswaren en koffie.

Thuis ontbijt ik ook pas later, omdat ik meteen uit bed gewoon geen honger heb. Meestal eet ik 2 boterhammen ook met beleg wat er in huis is. Soms 1 boterham en 2 crackers.
Dit was mijn ontbijt vandaag:1 bak yoghurt naturel met meloen en 1 banaan,2 volkorenpistolets met jam en 1 plak komijnekaas 30+ en lekkere koffie met halfvolle melk.
Verschillend...soms een beschuitje(s), soms volkorenboterham(men), andere keer kwark/beschuit/stroop, wentelteefje(s), ontbijtkoek etc. En evt. iets van fruit of kwark erbij.

Vanochtend gewoon 2 volkorenbth met melk/vanille-vlokken en een grote mok caramelthee.
Rond 08.00 uur warme havermoutpap (zelf gemaakt) met verse frambozen, bosbessen, bramen en wat pompoenpitten. Glas sinasappelsap. De rest van de ochtend thee en fruit en om 13.00 uur lunch, meestal een boterham met kip of een salade
Een kop thee, een stuk fruit (meestal appel of peer), een volkoren boterham en twee kleine crackers met beleg.

Af en toe wissel ik af met een bak yoghurt met muesli en fruit.
Brinta of een cracker met beleg.
If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you
Saai, maar goed voor mij:

of:

met:

Ligeia,is dit musli met fruit?Lekker en ook yoghurt met fruit.

Vanmorgen een bord Brinta gegeten en 2 lekkere bakkies

koffie met halfvolle melk.
Nope, havermout met fruit! ;p Alleen eet ik het meestal zonder fruit, maar dat plaatje zag er zo leuk uit...
Wat een slechte rap was dat...
standaard een boterham met begetarisch gehakt, een boterham met pindakaas en stukjes noot en een glas cola light. Zonder word ik niet wakker!
Nou dat is dan weer een leuk idee voor mij.Mijn moeder doet

ook vaak een banaan doorheen voor mijn broer (in de havermout).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven