Houdbaarheid lamskoteletjes uit de vriezer

21-09-2011 18:59 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren heb ik lamskoteletjes uit de vriezer gehaald (gelijk na aankoop ingevroren) en in de koelkast gelegd om te ontdooien. De houdbaarheidsdatum was 9 september. Ik wilde ze vanavond gaan maken. Maar nu ben ik eigenlijk te moe om te koken (en willen we liever een pizzaatje in de oven schuiven... ). Kan ik ze gewoon morgen nog maken en in de koelkast laten liggen of zijn ze dan niet meer goed?
Kan je ze niet toch klaarmaken en morgen weer opwarmen?

Ik vind dti soort 'bewaaracties' altijd wat risicovol, maar er zullen vast mensen zeggen dat het nog prima kan.
Ik zou ze straks, na je pizza even kort aanbakken, in de koelkast schuiven en dan kun het het morgen zeker nog eten. Al denk ik dat als je ze bevroren en al in de koelkast heb gelegd dat morgen eten sowieso nog wel kan.
Nu klaarmaken en morgen opwarmen
Ze waren langer meegegaan als de lammetjes nog vrolijk in de wei hadden gehuppeld.

Maar wat betreft je vraag: ik zou het dan toch even opbakken en alsnog morgen eten. Maar ik meen dat het geen kwaad kan als je het alsnog pas morgen bakt.
Dus eigenlijk alleen even aan allebei de kanten bruin bakken. Wordt het dan wel lekker nog als ik het morgen afbak?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven