Ik heb in huis....

03-08-2010 17:25 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Verse Spinazie

Crème fraîche

iets van Italiaanse worst

Verse tagliatelle / gevulde pasta

Rode ui

Ei

en nog weer meer basis dingetjes,

Ik heb al wat gegoogeld maar echt wijzer werd ik er niet van, dus ik dacht laat ik het aan de 'Chef" koks hier vragen

Wat kan ik maken met deze ingrediënten, en hoe precies?

Dit is namelijk de eerste x dat ik verse spinazie in huis heb, en heb geen flauw idee hoe ik dit moet bereiden en al helemaal niet kan samenvoegen met de andere ingrediënten, dus graag

Help!
Zoek op smulweb alleen op verse spinazie en deze is de eerste.

Volgens mij maakt het soort ui niet uit. I.p.v. slagroom zou je ook creme fraiche kunnen gebruiken. (Even googlen op room.)
Pasta koken. Uitje fruiten, spinazie erbij en laten slinken, worst in stukjes erdoor en beetje creme fraiche erdoor roeren. Nog een beetje peper en zout en voila.

Zoiets?
quote:Pelikaan schreef op 03 augustus 2010 @ 17:34:

Pasta koken. Uitje fruiten, spinazie erbij en laten slinken, worst in stukjes erdoor en beetje creme fraiche erdoor roeren. Nog een beetje peper en zout en voila.

Zoiets? Oehh jah dat klinkt lekker!
Ik zou zeggen: pasta met spinazie-roomsaus.

Uitje en knoflook aanfruiten, spinazie erbij tot het geslonken is (wel goed wassen!), creme fraiche,zout en veel peper erbij en serveren bij de pasta.
Eerst de spinazie heeeel goed wassen, anders zit je straks zand te eten.
Ohja de worst kan er natuurlijk ook bij.
Zouden jullie dan voor de tagliatelle gaan of voor de gevulde pasta? Of kunnen beiden :-)
Ik zou voor de gevulde pasta gaan want dat vind ik gewoon lekkerder, maar dat hangt dus van jezelf af. Waarmee is het gevuld?
Uitje + knoflook (heb je vast) fruiten, daarna italiaanse worst meebakken + chili etc als je dat lekker vindt. Was de spinazie indien nodig, laat slinken in de pan van het ui-worst mengsel. Zet ondertussen de tagliatelle aam. . Creme fraiche bij de spinaziemix. Proeven en kruiden naar smaak. Pasta afgieten, beetje kookvocht apart houden voor het geval de spinazie"saus' te dik of droog is. Tagliatelle mengen met de saus.

Buon appetito.
Ik zou de tagliatelle nemen als je de worst er ook door doet, zonder worst de gevulde pasta.
Ikzelf vind de gevulde ook veel lekkerder

Het is gevuld met kaas en basilicum, dat kan toch wel?

De crème fraîche wordt zeg maar de saus van het geheel, toch?
quote:CoffeePot schreef op 03 augustus 2010 @ 17:37:

Ik zou voor de gevulde pasta gaan want dat vind ik gewoon lekkerder, maar dat hangt dus van jezelf af. Waarmee is het gevuld?

Nee, als je worst gebruikt zou ik zeker geen gevulde pasta doen dat is dubbelop. Dus worst weglaten en dan gevulde pasta, of worst erbij en dan met tagliatelle. Maar da's persoonlijk natuurlijk

Worst in plakjes.

Ui snipperen

tagliatelle koken.

Worst en ui in olie fruiten

Knoflook er bij en wat gedroogde chilipeper

Als je dat niet hebt, theelepel sambal oelek.

Spinazie er bij

Tagliatelle afgieten

Bij de rest mikken

Creme fraiche er doorheen roeren.
Mosterd erbij?
Oehhhh krijg nu echt honger!
Kan ik er wat aan doen dat m'n verbinding zo sloom is vandaag. Snif.
quote:sartan schreef op 03 augustus 2010 @ 17:39:

[...]

Nee, als je worst gebruikt zou ik zeker geen gevulde pasta doen dat is dubbelop. Dus worst weglaten en dan gevulde pasta, of worst erbij en dan met tagliatelle. Maar da's persoonlijk natuurlijk

Ik eet nooit worst dus ik zou het niet weten
quote:sartan schreef op 03 augustus 2010 @ 17:37:

Uitje + knoflook (heb je vast) fruiten, daarna italiaanse worst meebakken + chili etc als je dat lekker vindt. Was de spinazie indien nodig, laat slinken in de pan van het ui-worst mengsel. Zet ondertussen de tagliatelle aam. . Creme fraiche bij de spinaziemix. Proeven en kruiden naar smaak. Pasta afgieten, beetje kookvocht apart houden voor het geval de spinazie"saus' te dik of droog is. Tagliatelle mengen met de saus.

Buon appetito.Dit klink heel goed, en ook nog makkelijk ook nog. Knof en chili heb ik in huis dus het wordt deze denk ik. Ik ga denk ik voor de gevulde of toch voor de tagliatella.... Hmm moeilijkkkk!
Hou je er wel rekening mee dat verse spinazie nogal veel kookvocht afgeeft?

Ik ben het helemaal eens met bovengenoemde recepten (yummm!), maar ik roerbak de spinazie los van andere ingrediënten, giet het ergste vocht er af en hussel dan de boel!
quote:littlemissvixen schreef op 03 augustus 2010 @ 17:44:

Hou je er wel rekening mee dat verse spinazie nogal veel kookvocht afgeeft?

Ik ben het helemaal eens met bovengenoemde recepten (yummm!), maar ik roerbak de spinazie los van andere ingrediënten, giet het ergste vocht er af en hussel dan de boel!

Bedankt voor de tip, zal er om denken en de spinazie apart doen

Ik ga het nu maken laat straxx weten hoe het is geworden, en of het gelukt is
Mag ik bij je komen eten? Klinkt heerlijk!
quote:absoluteEinstein schreef op 03 augustus 2010 @ 17:42:

Kan ik er wat aan doen dat m'n verbinding zo sloom is vandaag. Snif.Hahaha ik had het tegen mezelf hoor
En laat maar even weten hoe het nugesmaakt heeft ;)
Het was Heeeeeerrlijk!

Bedankt dames voor alle recepten & adviezen.

Deze gaat in het boekje, zeker voor herhaling vatbaar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven