Ik wil gas

21-10-2009 09:55 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net een nieuw appartement gekocht. Ik kan er zo in, maar wil nog wel wat veranderingen aanbrengen. Er zit een inductiekookplaat in de keuken, maar het liefst zou ik op gas willen koken. Dat betekent dat ik het gas (van de cv-ketel) moet doortrekken naar de keuken. Bij navraag bij een gasservicebedrijf blijkt dat ik rekening moet houden met rond de 300-400 euro. Het alternatief is keramisch of nog twee bijvoorbeeld nog twee extra pitten aanbrengen en op butaangas koken. Ik vind keramisch of inductie eigenlijk helemaal niks, of is het een kwestie van wennen? Wat is jullie idee hierover?
Ik heb toen we onze plaat kochten een set van BK gekocht, maar toen waren inductiepannen nog heel duur en deze was spotgoedkoop in de aanbieding. Nu zijn ze inderdaad voor hele gewone prijzen gewoon bij de Hema en Ikea te krijgen. Verder geen tips daarvoor, gewoon een set uitzoeken die jij mooi en praktisch vindt
Ik woon al 5 jaar op kamers en we hebben hier een gedeelde keuken met een elektrische kookplaat. Ik vind het verschrikkelijk en kan er maar niet aan wennen. Het duurt sowieso een eeuwigheid voor het warm wordt en als het eenmaal warm is gaat het dan vaak veel te hard. Ik heb geen ervaring met inductie en keramisch maar ik kan niet wachten tot ik weer lekker op gas kan koken.
Ik vind een gaskookplaat het mooiste en het fijnste koken. Maar misschien dat ik na jullie verhalen over die nieuwe inductiekookplaten in mijn nieuwe huis ook wel inductie neem. Maar dan wel met een losse gaspit ernaast, voor wokken en de biefstukken.
quote:Pump schreef op 21 oktober 2009 @ 17:30:

Ik woon al 5 jaar op kamers en we hebben hier een gedeelde keuken met een elektrische kookplaat. Ik vind het verschrikkelijk en kan er maar niet aan wennen. Het duurt sowieso een eeuwigheid voor het warm wordt en als het eenmaal warm is gaat het dan vaak veel te hard. Ik heb geen ervaring met inductie en keramisch maar ik kan niet wachten tot ik weer lekker op gas kan koken.Ja duh, een elektrisch plaatje kookt inderdaad beroerd. Op mijn werk koken we eens per week zelf (op andere dagen krijgen we maaltijden uit de centrale keuken) en dan moeten we ook op zo'n plaatje. Keramisch en inductie is echt niet gelijk te stellen aan een plaatje.
Ik vind het voordeel van gas dat het zo gemakkelijk te 'regelen' is. Ik wil ook echt niet anders; mijn vriend heeft keramische kookplaten en ik vind het een crime! Inductie klinkt dan wel weer aardig...

In mijn huidige appartement heb ik ook speciaal daarvoor de gasleidingen laten verlengen / verleggen. Daar zaten elketrische kookplaten in; dat vind ik nog erger dan keramisch.

Ik ben erg tevreden met op gas koken! (Overigens werd dit bij mij gratis aangelegd. Misschien omdat ik particulier huur?)

Edit: Het schoonmaken is inderdaad wel wat minder, maar ach, wat Cif en een schuurspons doen wonderen.
annbritt79 wijzigde dit bericht op 22-10-2009 17:36
Reden: zie edit
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven