Kabouters Kookkunsten!

04-03-2010 14:29 507 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat mensen mijn Spaghetti avontuur zo grappig vonden.. hier een algemeen topic voor mijn kookkunsten haha!

Hierrrrr vind je trouwens mijn Fanhyve! *klikkerdeklik*
Kabouter, ik volg je topic met veel plezier. Die stokjes in die cordon blue, echt hilarisch . Ik ben net zo'n keukenprinses als jij, maar heb er echt bewondering voor dat je het toch gewoon blijft proberen!
Er moeten enorm veel kruiden in gehaktbrood, maar ik besluit er een paar te laten schieten ( ras el hanout, Komijnpoeder en gemberpoeder), die ga ik hierna toch nooit meer gebruiken en vind het simpelweg zonde van mijn geld De Super had ook geen knoflook, dus ik gebruik knoflookpoeder die je zelf moet malen. Net zo makkelijk en ook superlang houdbaar! Ook de Koriander en de Peterselie komen uit een potje. Die zijn nu erg duur en ik heb er toch maar een theelepeltje van nodig! Na bellen met vriend, blijkt dat we ook Kurkuma in huis te hebben, want (zo zei hij) dat gebruikt hij heel vaak! (Waarom hij dan nog dicht zit, is mij een raadsel.. misschien kan hij toveren ofzo )

Als voorbereiding heb ik vast de ui in stukjes gesneden (dat is denk mijn roeping, want ik hoefde er niet van te huilen ofzo) en de eitjes gekookt. Alleen maar makkelijker als ik daadwerkelijk ga beginnen!

Ook heb ik vast hamburgers gehaald die bij de Super in de aanbieding zijn, want ik heb niet echt vertrouwen in dat het gehaktbrood lekker word.. Alleen is mijn printer ineens overleden, dus moest het hele recept even overschrijven op papier. Word zowieso nog leuk, heb geen gehaktmolen dus er komen denkik wel stukjes ui in! Dat moet maar hoor!

Als eerst gooi ik alles bij elkaar in een bak en ga het kneden.. en dat voelt smerig!! Getverderrie! Omdat ik geen maalmachine heb doe ik het maar gewoon met mijn vingers fijnknijpen. Ik moet nog de cakevorm invetten (Ja ik heb geen bakplaat volgens mij) en ipv elke keer dat gedoe met het kwastje besluit ik dat hele blok er maar doorheen te halen. Hoppa dat schiet lekker op!

Nou, ik vind het wel wat weinig gehakt voor zo'n hele vorm, dus ik hou aan de zijkanten ruimte over.. en dan moeten ook nog de eieren erin! Na het kunstig op elkaar gestapelt te hebben allemaal vind ik het er wel mooi uitzien, maar dan moet de rauwe ei er nog overheen.. en dat lukt gewoon echt niet.. ik heb nu het hele bakje er maar ingekieperd, in de hoop dat het er zelf wel op gaat zitten in de oven..

Nu staat het in de oven en over 40 minuutjes mag het eruit!
Ach.. weer aardappels vergeten..
en groente, of heb je daarvooor de uien
Ohja die ook nog ach ik dacht dat het een enorme maaltijd zou worden hahah!
het staat in de oven, je hebt nog een half uur om snel wat te halen. of bel vriend en laat hem het meenemen . Hoewel de meeste mannen die ik ken weinig problemen hebben met een maaltijd die enkel uit vlees bestaat
Wie weet er iets lekkers voor morgen met biefstuk?
gewoon, lekkere kruiden en je biefstukje bakken(ik sla m altijd nog even wat platter) en dan met (zelfgemaakte?) friet en een groooote salade. wij eten misschien 2x per jaar biefstuk,, en dan dus zo.
je gehaktbrood ziet er trouwens best goed uit!
Na 40 minuten haal ik "het brood" eruit.. en het lijkt echt op een enorme dikke drol.. (en dan overdrijf ik niet!!) en het smaakt ook zo! (niet dat ik ooit een drol heb gegeten, maar je snapt wat ik bedoel) Nee.. dit maak ik nooit meer!!

De ei is er trouwens nieteens uit zichzelf op gaan zitten, maar is een smerige derrie geworden in de cakevorm.. het zit overal behalve op mijn brood!

quote:nazife schreef op 09 maart 2010 @ 17:30:

gewoon, lekkere kruiden en je biefstukje bakken(ik sla m altijd nog even wat platter) en dan met (zelfgemaakte?) friet en een groooote salade. wij eten misschien 2x per jaar biefstuk,, en dan dus zo.Ja het is van die diepvries biefstuk, was per 2 in de aanbieding bij de super, kostte maar 2 euro!
Kabouter...even snel, moet zo de deur uit om te sporten! Ik vind dat je gehaktbrood er echt super uitziet!! Over de smaak kan ik van hieraf natuurlijk niks zeggen, maar petje af! Wat vond je vriend er van?

Bij biefstukje zou ik ook zeggen...frietjes, salade en eventueel iets van een pepersausje of gebakken champignons?? Of gewoon alleen maar lekker bakken in (room)boter...krijg je van die lekkere jus!!

Verder niet te veel aan doen, is zonde!
Bedankt!

Heb aardappeltjes en sla,tomaat,komkommer gehaald en dat ga ik morgen ff in mekaar prakken! (Niet de aardappeltjes hoor :P)

Lekker fris en makkelijk
Ik vind het gehaktbrood er lekker uitzien hoor! Goed gaar ook zo te zien.
Kabouter, het ziet er helemaal niet verkeerd uit. Wat is er mis met de smaak?
Vond de gehaktbrood anders prima geslaagd. Hij is weer helemaal commando gemaakt :-D
volgens mij is smulsmurf bijna als nazife-man. die vindt letterlijk alles wat ik maak lekker! top zulke mannen.
kabouter je gehaktbrood ziet er goed uit hoor!!! ik heb uberhaupt nooit gehaktbrood gegeten dus laat ik me daar maar niet mee bemoeien(alsof ik de foto kan proeven)

nou, morgen lekker je biefstukjes kruiden en paar uurtjes laten staan. nu aangezien dit het topic is waarin kabouter leert koken(hoewel je dat volgens mij beter kunt dan je zelf denkt) vind ik wel dat je die friet zelf moet maken :p
Oh! Ik kruid ze altijd pas net voor ze de pan ingaan!

En ik maak zelf aardappelschijfjes We hebben de frietpan schoon gemaakt en er bewust nog geen nieuw vet in gedaan, zodat we niet zo snel gaan frituren
wij deden dat ook ooit(nee, bij ons ging de frituur gewoon de deur uit), had geen effect want we bedachten ons al snel dat we in de pan ook konden frituren
ps. net van tevoren kruiden kan ook prima ja, het is maar net waar je aan gewend bent. wat voor kruiden gebruik je?
Ja het is van die diepvries biefstuk, was per 2 in de aanbieding bij de super, kostte maar 2 euro! :-d[/quote]

Breek heel even in, laat je die biefstuk wel goed op kamertemp, komen voordat je hem bakt, anders is het net een stuk karton, vooral als ie uit de vriezer komt, is zo zonde.

Verder lees ik graag je avonturen in de keuken.
@Nazife: Gewoon Peper en zout

@Jala: Ja we eten het vaker, had flink ingeslagen haha! Het staat nu al in de koelkast, en morgenmiddag gaat het eruit vlak voor het koken zodat het even lekker af kan koelen, het moet zowieso eerst nog drooggedept worden, dus dan ligt het ook al eventjes
@Nazife: Gewoon Peper en zout

@Jala: Ja we eten het vaker, had flink ingeslagen haha! Het staat nu al in de koelkast, en morgenmiddag gaat het eruit vlak voor het koken zodat het even lekker af kan koelen, het moet zowieso eerst nog drooggedept worden, dus dan ligt het ook al eventjes
Je kunt ook beaf tereyaki maken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven