Kabouters Kookkunsten!
woensdag 24 maart 2010 om 11:53
woensdag 24 maart 2010 om 17:29
Ik kwam maar weer eens hoopvol om een hoekje kijken, maar helaas. Ik tref wel prachtige stoelen met dito kussens en bijpassende (ahum) tafelkleedjes, maar geen voorstelling vandaag.
Ik ga zo wel mijn eigen eten maken: Spaghettini (lijkt op?). Ik heb nog gehaktballen over van gisteren, dus die gaan gewoon in stukjes. Groenten bakken, sausje, hamblokjes erdoor en last but not least lekker veel geraspte kaas... smullen maar. O ja, ook nog de spaghettini natuurlijk'!
Dat verhaal met de blender komt mij ook bekend voor... alleen dan in zo'n handig soort mixer van tupperware. Zo'n plastic beker met deksel. Ik ging de mix voor macaroni met warm water mengen. Alles erin, deksel erop en shaken maar... Oeps, door het warme water wordt druk opgebouwd, en ploft het deksel eraf. Macaronimix everywhere!
Iedereen smakelijk eten!
Ik ga zo wel mijn eigen eten maken: Spaghettini (lijkt op?). Ik heb nog gehaktballen over van gisteren, dus die gaan gewoon in stukjes. Groenten bakken, sausje, hamblokjes erdoor en last but not least lekker veel geraspte kaas... smullen maar. O ja, ook nog de spaghettini natuurlijk'!
Dat verhaal met de blender komt mij ook bekend voor... alleen dan in zo'n handig soort mixer van tupperware. Zo'n plastic beker met deksel. Ik ging de mix voor macaroni met warm water mengen. Alles erin, deksel erop en shaken maar... Oeps, door het warme water wordt druk opgebouwd, en ploft het deksel eraf. Macaronimix everywhere!
Iedereen smakelijk eten!
woensdag 24 maart 2010 om 20:57
donderdag 25 maart 2010 om 15:17
Ik had trouwens ook nog wat tijdens het maken van mijn aioli vorige week... Mixen in het bakje van de staafmixer: de eierdooier en knoflook.. alles goed. Toen moest de olie er druppelsgewijs doorheen, kon niet in dat bakje natuurlijk dus ik dacht dat gaat wel met de staafmixer. In een kleine soepkom gedaan (ben het lange meet apparaat dat erbij zat kwijt)... Ik zet de staafmixer aan: Hele keuken onder de knoflook-eierdooier-olie spetters. Ik dacht: Hey een Kabouter moment!!

donderdag 25 maart 2010 om 17:35
Bloopers genoeg! De ergste ( en gevaarlijkste) moet wel degene geweest zijn dat toen ik een jaar of 16 was thuis ging frituren.
Maar , ik ben ontzettend gek op zelfgemaakte pindasaus dus dat moest er zeker bij. Heb ik op het gaspitje naar de frituur ( die bij ons thuis altijd onder de afzuiger op het gas ston) de sate staan maken. Is heel de frituur in de fik gevlogen doordat het omhulsel van kunststof gemaakt was..Het heeft me een maand huisarrest gekost......
Maar , ik ben ontzettend gek op zelfgemaakte pindasaus dus dat moest er zeker bij. Heb ik op het gaspitje naar de frituur ( die bij ons thuis altijd onder de afzuiger op het gas ston) de sate staan maken. Is heel de frituur in de fik gevlogen doordat het omhulsel van kunststof gemaakt was..Het heeft me een maand huisarrest gekost......