kalkoen stinkt?

26-12-2011 15:00 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eergisteren voor het eerst bij de Appie een kalkoen van ruim 3 kilo gehaald. Het beest zit nu 45 minuten in de oven maar stinkt behoorlijk!

Is dit een bekend kalkoenfenomeen or has the turkey gone bad?
quote:cabrioladie schreef op 26 december 2011 @ 15:26:

Helaas je bent niet de enige.

Bedorven kalkoen AH

Wat erg zeg, aardig wat reacties

En kalkoen zeker niet weggooien TO, morgen mee terug gaan.

Begrijp nu dat vriend hem ook vind stinken , hoop voor jullie dat het zwanger raken snel lukt.

Hoop dat de kipfilet toch een beetje je kerst nog goed kunnen maken knufff
Zo zeg! Wat erg. Heb je daar je geld aan uitgegeven.

Echt slecht van ah!
Oh, balen dan! Dat hebben wij een paar jaar terug gehad, met kerstvlees van de c1000 vandaan. Ze kregen een dag later alles retour met boze klanten waarvan de kerst behoorlijk verziekt was.

En nee, geen eens geld terug voor gekregen!
Wie weet is de ah vanmiddag open bij jullie? Alsnog mee terug gaan?
quote:cabrioladie schreef op 26 december 2011 @ 15:26:

Helaas je bent niet de enige.

Bedorven kalkoen AH

Geen reclame voor de Appie.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik zou hem in een zak doen en morgenvroeg langsbrengen!
Wat stom zeg! Wat hebben ze gedaan met die kalkoenen, dat er zoveel bedorven zijn..

Maar van de Appie krijg je gelukkig altijd je geld terug.

En dan kun je van het teruggekregen geld nog wat lekkers inslaan voor morgenavond

Ik hoop dat je wel geniet van je kipfiletjes!

(uiteindelijk vind ik zelf kip altijd veel sappiger en smaakvoller dan kalkoen..)
Ik maak geen reclame voor de appie, maar dat er iets mis gaat dat kan natuurlijk gebeuren, laatst ook een pak gehakt gehad wat 3 dagen voor de houdbaarheidsdatum al grijs in de gesloten verpakking zat.(was van een andere supermarkt keten)

Als je er morgen mee teruggaat zullen ze denk ik er niet heel moeilijk over doen,en zeker niet als er al meerdere mensen zijn met bedorven produkten.

Voor de kipfilet zou je kunnen doen:

de ene helft insmeren met kruiderij die je lekker vind en de andere helft met mosterd.

De filets inwikkelen in vershoudfolie en een uurtje laten intrekken, daarna naar wens heel of in blokjes gesneden bakken, doe er een handje champignons en een paprika in blokjes bij en je hebt een leuk gerecht met frisse kleurtjes.

Serveren met gebakken aardappels met een snufje peterselie en de jus uit de braadpan.

Eetsmakelijk.
quote:Bowie79 schreef op 26 december 2011 @ 15:19:

dunschiller, ja, vriend vond m al stinken toen ie uit de verpakking kwam. Maar ja, eerste keer en we dachten dat het er misschien bij hoorde dat ie niet zo lekker rook.

houdbaarheid is tot 27/12. Het is geen rottende lucht maar een beetje weeige dood dier lucht die niet heel sterk is maar steeds viezer wordt, hoe langer hij in de oven staat.Ga je de kalkoen wel opeten?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Oh sorry, zie dat ik mosterd ben.Excuus.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Dat is wel zuur zeg. En je bent blijkbaar inderdaad niet de enige met een rotte kalkoen. Slechte zaak!

Ik zou hem morgen gevuld en wel op de balie van AH zetten

Kipfilet is ook lekker! Over een paar dagen lachen jullie er hopelijk mee, maar het is niet leuk op dit moment.
Ik had laatst ook bedorven kip van de appie..
@ brandy38

Als het mij zou overkomen zou ik er ook over een paar dagen niet mee kunnen lachen.. je kerstdiner én je humeur naar de knoppen..
het valt mij perssonlijk wel vaker op dat vlees van de supermarkt vaak een rottige lucht heeft...

Ligt sowieso aan de kwaliteit van het vlees...

Soms denk ik weleens als ik zon lucht bij vlees ruik dat het gewoon zo ruikt door alle stress die die beesten mee hebben moeten maken in hun korte ellendige afgeragde leventje...

een gestressd dier ruikt/smaakt anders dan een dier wat een goed leven heeft gehad denk ik...

Dat is ook de reden dat ik geen vlees koop uit de supermarkt,

haal het gewoon bij de slager

Bij albert hijn nooit geen vlees halen is over het algemeen bagger...
Ik zou de kipfilets lekker vullen. Weet niet wat je in huis hebt en wat je er verder bij eet maar vul met kaas en ham en wat rode pesto. Liefst met wat kruiden erbij.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
En ik had een paar dagen geleden bedorven braadworst. Sowieso is het opletten geblazen met het vlees bij 'mijn' Appie omdat de vulploeg niet goed op de houdbaarheidsdatum let. Laatst lag er vlees in het schap dat een week over de datum was.
Komen ze misschien uit die trein (of vrachtwagen) vol kalkoenen waar laatst een botsing mee is geweest?
Zo te zien was er een hele partij AH kalkoenen niet in orde!

http://www.klacht.nl/albert-heijn/

Ik zou mijn geld terug willen!
quote:lulu_ schreef op 26 december 2011 @ 16:22:

En ik had een paar dagen geleden bedorven braadworst. Sowieso is het opletten geblazen met het vlees bij 'mijn' Appie omdat de vulploeg niet goed op de houdbaarheidsdatum let. Laatst lag er vlees in het schap dat een week over de datum was.

Ja appie hijn is niet zo goed hoor met vlees

Dat rundvlees van ze, nou dat slaat echt alles!

Sukadelappen of riblappen uren lang opzetten en nog taai en een smaak van karton...

En vaak is het vlees ook verkeerd gesneden,waardoor het niet te bakken is...

gewoon een zooitje dus beter naar de slager,werken in ieder geval vakmensen...
quote:zionomi schreef op 26 december 2011 @ 16:21:

Bij albert hijn nooit geen vlees halen is over het algemeen bagger...

Ik/wij kopen alleen maar supermarktvlees en 90% van de appie en zeer zelden gebeurt het dat we bedorven vlees hebben.

het argument dat AH vlees bagger is is misschien persoonlijk?
quote:klavier schreef op 26 december 2011 @ 16:24:

Komen ze misschien uit die trein (of vrachtwagen) vol kalkoenen waar laatst een botsing mee is geweest?Nu met 35% korting vers geplukt van de snelweg
quote:dunschiller schreef op 26 december 2011 @ 16:27:

[...]

Ik/wij kopen alleen maar supermarktvlees en 90% van de appie en zeer zelden gebeurt het dat we bedorven vlees hebben.

het argument dat AH vlees bagger is is misschien persoonlijk?

ja dat is sowieso mijn mening ja

Ik ben nogal een fijnproever...

en bij de slager hebben ze over het algemeen sowieso beter gesneden vlees en ook beter van smaak vind ik...
quote:zionomi schreef op 26 december 2011 @ 16:26:

[...]

Ja appie hijn is niet zo goed hoor met vlees

Dat rundvlees van ze, nou dat slaat echt alles!

Sukadelappen of riblappen uren lang opzetten en nog taai en een smaak van karton...

En vaak is het vlees ook verkeerd gesneden,waardoor het niet te bakken is...

gewoon een zooitje dus beter naar de slager,werken in ieder geval vakmensen...

Zou het kunnen liggen aan de manager van de AH?

De AH waar wij de boodschappen halen lopen wél mensen met vakkennis rond, we kopen regelmatig de sucadelappen en heb er nooit last mee om ze gaar te krijgen.

Ik ben ook degene die hier in huis alle dagelijkse maaltijden verzorgt.. ( koken is 1 van mijn hobby's )
Oeh ik lees dat er heel veel klachten zijn over de kalkoenen. Zonde zeg!!

Hopelijk kun je nog iets anders lekkers maken.
quote:dunschiller schreef op 26 december 2011 @ 16:34:

[...]

Zou het kunnen liggen aan de manager van de AH?

De AH waar wij de boodschappen halen lopen wél mensen met vakkennis rond, we kopen regelmatig de sucadelappen en heb er nooit last mee om ze gaar te krijgen.

Ja dat zou wel kunnen ja dat het daaraan ligt,

want echt ik heb dat al veel vaker gehad met sukadelappen riblappen,maar dat zijn niet die greenfields he die ik dan had,

maar gewoon van albert hijn zelf,

dat rundergehakt van albert hijn vind ik echt niet lekker

Maar dat schijnt ook van koeien uit zuid afrika af te komen dat vlees,en word vervolgens ergens in engeland jarenlang in de vriezer gelegd...en dan gaat het naar de winkels

Ik ben ook degene die hier in huis alle dagelijkse maaltijden verzorgt.. ( koken is 1 van mijn hobby's )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven