kalkoen stinkt?

26-12-2011 15:00 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eergisteren voor het eerst bij de Appie een kalkoen van ruim 3 kilo gehaald. Het beest zit nu 45 minuten in de oven maar stinkt behoorlijk!

Is dit een bekend kalkoenfenomeen or has the turkey gone bad?
quote:dunschiller schreef op 26 december 2011 @ 16:34:

[...]

Zou het kunnen liggen aan de manager van de AH?

De AH waar wij de boodschappen halen lopen wél mensen met vakkennis rond, we kopen regelmatig de sucadelappen en heb er nooit last mee om ze gaar te krijgen.

Ik ben ook degene die hier in huis alle dagelijkse maaltijden verzorgt.. ( koken is 1 van mijn hobby's )

Dat zorgt er in elk geval voor dat er minder snel vlees over de datum in de schappen zal liggen. Maar vlees bij Appie wordt allemaal al verpakt geleverd, dus daar kan zelfs de beste manager niks meer aan veranderen..

Ik ben trouwens ook best te spreken over supermarktvlees hoor. Natuurlijk eet ik liever een kippetje oid van de slager, maar qua prijs-kwaliteitverhouding vind ik vlees van de Appie best oke.
we hadden zelf een keer een kip van de AH die niet helemaal leeg was van binnen :P

wel zonde van zo'n lekker kerstdinner...en zonde van dat dier z'n leven zo natuurlijk, is ie voor niks gestorven
quote:zionomi schreef op 26 december 2011 @ 16:30:

[...]

ja dat is sowieso mijn mening ja

Ik ben nogal een fijnproever...

en bij de slager hebben ze over het algemeen sowieso beter gesneden vlees en ook beter van smaak vind ik...

Ik ben ook een lekkerbek,maar ik zou willen uitproberen of je,als je 2 dezelfde soorten vlees,1 van de slager,en 1 van een supermarkt wat op dezelfde manier en door dezelfde kok is bereid proeft zonder dat je weet welk vlees waar vandaan komt of je dan ook weet welke waar vandaan komt ...

(niet rot bedoeld, ieder zijn/haar ding)
Bij kip proef je wel degelijk verschil!

Kip van een goeie slager is sappig, mals en heeft veel smaak. Die van de appie (de gewone dan, met de scharrel en bio heb ik geen ervaring) vind ik vergeleken daarmee toch een stuk taaier. En hij loopt leeg in de pan

Maar nog steeds erg lekker als je m goed kruid.
Ik had een maand of wat geleden het zelfde maar dan bij kippen vleugeltjes. Die heb ik weg moeten gooien, en ik had ze een dag gebraden nadat ze gekocht waren. Ook bij Appie en volgens de verpakking was het nog goed.
quote:maryni83 schreef op 26 december 2011 @ 16:52:

......

Ergens anders in het eten topic heeft iemand heel wijs opgemerkt dat als je niet kan of niet wíl koken je het duurste en lekkerste vlees nog onverteerbaar krijgt.

De manager kan idd niks aan verpakte produkten doen maar wel goed personeel aannemen / instructie geven waar ze wel en niet op moeten letten en wat wel en niet belangrijk is, daar hoort zeker bij het letten op datum en staat van de verpakking..
Hier ook al heel vaak zuur rundergehakt van ah. Na dit verhaal stap ik helemaal over op de slager.
quote:zionomi schreef op 26 december 2011 @ 16:26:

[...]

Ja appie hijn is niet zo goed hoor met vlees

Dat rundvlees van ze, nou dat slaat echt alles!

Sukadelappen of riblappen uren lang opzetten en nog taai en een smaak van karton...

En vaak is het vlees ook verkeerd gesneden,waardoor het niet te bakken is...

gewoon een zooitje dus beter naar de slager,werken in ieder geval vakmensen...Ik eet weinig vlees, maar ik vind de biefstuk en entrecote van AH wel gewoon lekker. Liever nog haal ik een lekker kipje bij de poelier of de slager, zeker voor de kip cordonbleu fiets ik graag even om. :-)
Nou lekker is dat bedorven vlees en dat met kerst.

Ik zou er morgen iig wel mee terug gaan.

Ik ben sowieso de laatste tijd niet meer zo tevreden over AH.

Sinds er een C1000 bij mij in de buurt is geopend kom ik nauwelijks meer bij AH.
Kalkoen is vanochtend retour gegaan naar de Appie, zonder problemen geld retour gekregen.

Uiteindelijk zijn het simpel gegrilde kipfiletjes geworden, ook lekker!
Daarstraks op de tickertape van RTLZ gezien: 'Tientallen klachten over kalkoen Albert Heijn'.

Er waren er dus nog veel meer.
quote:sri schreef op 27 december 2011 @ 13:46:

Daarstraks op de tickertape van RTLZ gezien: 'Tientallen klachten over kalkoen Albert Heijn'.

Er waren er dus nog veel meer.Jôh, echt?
Oei, arme inkoper van kalkoen van de Appie. Dat krijgt hij ontzettend op zijn brood.

Kunnen ze wel een mooie claim neerleggen bij de slachters/vervoerders/bewaardienst van deze kalkoenen . Ergens moeten ze een langere tijd uit de vriezer hebben gelegen.
Ze zullen wel snel van hun overschot nu af willen wat ze nog in de winkels/voorraden hebben.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 27 december 2011 @ 14:15:

Ze zullen wel snel van hun overschot nu af willen wat ze nog in de winkels/voorraden hebben.Denk niet dat ze die nu nog verkopen. Hele partij zal wel vernietigd worden. Arme kalkoenen, rotleven gehad, waardeloze dood en dan ook nog eens voor niets.
quote:Pepermint_Patty schreef op 27 december 2011 @ 14:16:

[...]

Denk niet dat ze die nu nog verkopen. Hele partij zal wel vernietigd worden. Arme kalkoenen, rotleven gehad, waardeloze dood en dan ook nog eens voor niets.Al het vlees wat op de datum is of wat ze teveel hebben gaat naar de voedselbank. Dus ik denk dat het daar terecht zal komen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 27 december 2011 @ 14:23:

[...]

Al het vlees wat op de datum is of wat ze teveel hebben gaat naar de voedselbank. Dus ik denk dat het daar terecht zal komen.Als er al zoveel klachten over zijn, gaat het echt niet naar de voedselbank hoor. Ze willen toch geen risico lopen dat ze mensen bewust ziek maken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
@MV, dit vlees wordt vernietigd. Blijkbaar is deze partij ontdooit geweest of is het niet goed ingevroren geweest. Er zijn zoveel klachten over binnen gekomen en op diverse locaties dat de hele partij niet te vertrouwen is.

Heb net met mijn vader gebeld, die werkt bij de ah. Aan hem de ondankbare taak alle kalkoenen uit die partij eruit te halen of te ontvangen en terug te boeken. Hij baalt als een stekker want waarschijnlijk moet hij daardoor overwerken.
quote:Pepermint_Patty schreef op 27 december 2011 @ 14:59:

Aan hem de ondankbare taak alle kalkoenen uit die partij eruit te halen of te ontvangen en terug te boeken. Hij baalt als een stekker want waarschijnlijk moet hij daardoor overwerken.Ondankbare taak? Er is een fout gemaakt door AH en om erger te voorkomen moeten ze alle spullen uit de winkels halen. Héél vervelend voor je vader dat hij daardoor moet overwerken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Er is geen fout gemaakt door ah, maar door diegene die de kalkoenen klaar heeft gemaakt.

Mijn vader heeft dus vandaag al die boze klanten voor de balie gehad en geloof me, hij heeft alle bagger over zich heen gekregen.

Tuurlijk, het is zuur voor diegenen die de bedorven kalkoen hebben gekocht maar ze hebben keurig allemaal hun geld teruggekregen. Bij mijn vader in de zaak ook diegenen die met een bonnetje maar zonder kalkoen kwamen.

Hij is nu net thuisgekomen terwijl hij tot 7 uur had moeten werken. Leuk toch? Zo'n foutje door een inkoper die een goedkope partij kalkoen op de kop kon tikken. Die krijgt echt niet al die kwade mensen te horen en te zien. Dat laat hij lekker aan het winkelpersoneel over.
Zie bericht op Telegraaf.nl! Albert Heijn had inderdaad bedorven kalkoenen! Je kunt je geld terugkrijgen in de winkel, staat in het artikel.

Jammer van je kalkoen!
http://www.telegraaf.nl/b ... n_AH__.html?sn=binnenland
Da's geen beste reclame. Sneu voor de AH en voor de klant. Zit je daar met kerst met een bedorven kalkoen.
Pepermint_Patty, vervelend voor je vader, maar ieder zijn werk toch?

De inkoper heeft vast met de beste bedoelingen de inkoop gedaan, en jouw vader moet er vast goed in zijn om de klanten netjes en meelevend te woord te staan, anders had hij niet achter de balie gestaan.

Het meest vervelend blijft het voor de consument.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven