kant en klaar maaltijden

28-04-2010 10:35 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie eet er ook regelmatig een kant en klaar maaltijd van bvb de AH.

Ik eet wel de broccoli ovenschotel.

Wil de thaise curry wok proberen.

Ben alleen en gooi anders veel weg.En heb niet zo zin om zo lang te koken.

Zijn ze trouwens echt zo slecht?
Nee eet ik nooit.

Zijn de wat echt zo slecht?
Zelf bereiden is altijd beter, maar als je dit af en toe doet, kan het geen kwaad. Ik ben ook alleen, maar gooi nooit iets weg, maar vries de andere helft in! Als ik dan ees geen zin heb om te koken, heb ik een complete maaltijd...

Ik neem alleen wel eens de maaltijdsalade van AH.
quote:Nammma schreef op 28 april 2010 @ 10:40:

Zelf bereiden is altijd beter, maar als je dit af en toe doet, kan het geen kwaad. Ik ben ook alleen, maar gooi nooit iets weg, maar vries de andere helft in! Als ik dan ees geen zin heb om te koken, heb ik een complete maaltijd...

Ik neem alleen wel eens de maaltijdsalade van AH.

Ik ben ook geneigd dit te denken maar vraag me dan wel af 'hoe zo eigenlijk?" Ik denk dat er veel zout in de kant en klare maaltijden zit, maar aan de andere kant denk ik dat je heel prima een tijd kunt leven op wok en stoom en andere panklare gerechten. (de rozemarijn kip stoommaaltijd vind ik heerlijk).

Ik vind het voornamelijk veels te duur om het vaak te eten....
Ik vind ze, afgezien van het feit of ze wel of niet gezond zijn, niet te eten. Wat ik deed toen ik alleen was grote pan groenten wokken en invriezen. Hoef je alleen rijst erbij te doen. Allerlei varianten had ik: tjap tjoy en met andere diverse sausjes. Gezond en makkelijk.
Tuurlijk zal zelf bereiden beter zijn maar ik snap heel goed dat je af en toe voor een kant en klaar maaltijd kiest.

Ben zelf niet van de kant en klaar pasta's (jak) maar wat ik wel lekker vind van AH: rode kool/hachee, zweedse gehaktballetjes met cranberry sauas en de maaltijdsalade italiaanse kip. De stoommaaltijden heb ik nog niet eerder geprobeerd.
Ik eet de biologische vers-maaltijden wel eens, van de AH. Rode kool/hachee-met-appeltjes, of de carbonara met broccoli. Hartstikke vers en niet te zout; ik denk best gezond!

Oh, en Kastanjez; allemaal 3,99 euro, is niet heel duur toch?
Ik vind de pasta cabonera (hoe schrijf je dit) van de ah echt lekker.
Kant en klaar smaakt zo chemisch.

Is het heel slecht? Nee, niet heel slecht, maar elke dag is niet goed. In kant en klaar zit veel te veel zout en andere rommel die je lichaam niet nodig heeft. Voor hart-en bloedvaten is al die troep niet goed.

1 keer per week kun je het wel eten, maar niet vaker.

En gezond koken hoeft niet lang te duren.
Oh, ik vind die stoommaaltijden van de appie heerlijk!!!!!!! Vind het ook erg jammer dat hier niet zo iets kan vinden.
quote:littlemissvixen schreef op 28 april 2010 @ 10:51:

Ik eet de biologische vers-maaltijden wel eens, van de AH. Rode kool/hachee-met-appeltjes, of de carbonara met broccoli. Hartstikke vers en niet te zout; ik denk best gezond!

Oh, en Kastanjez; allemaal 3,99 euro, is niet heel duur toch?

Ik weet verschillende maaltijden met meer groente, minder zout, net zulk lekker vlees waarbij ik voor 4 a 5 euro voor mijn hele gezin kook.

En dan hebben we grotere porties: ik vind een k&k maaltijd echt te weinig.
Zit o.a. veel zout in.

Zonde van je geld bovendien! Toen ik alleen woonde kookte ik altijd grote hoeveelheden en vroor de rest in. Kost weinig moeite dus ik begrijp nooit zo goed waarom sommige mensen k&k maaltijden als enige uitweg zien?
Ik vind 4 euro voor een éénpersoonsmaaltijd wel duur hoor!! Daarbij smaakt het gek/chemisch en zit er veel te veel zout in (wat ik merk aan de ontzettende dorst die ik er van krijg). Je kunt toch ook veel koken en dan de rest invriezen?
En 4 euro voor 1 pers. avondeten vind ik een hoop geld als je even sec bekijkt wat je er voor krijgt.
Lily: ik heb de afgelopen dagen al vaker posts van je gelezen over dat je geen zin hebt in koken, geen tijd, etc. Maar misschien moet je het gewoon eens proberen!

Ga er even voor zitten, en bedenk dan voor de hele week (of in elk geval een paar dagen) wat je wil gaan eten. Kijk eens op het 'wat eten we vandaagtopic' hier op de vivasite, kijk eens op AH.nl.

Je zult zien, als je eenmaal de slag te pakken hebt heb je echt wel binnen 20 minuten een zelf klaargemaakte, voedzame, gezonde maaltijd op tafel!
Even googlen op topics zoals bijv. Ik zoek makkelijke recepten voor 1-2 personen en er zijn er nog veel meer.
Ik vind de stoommaatijden van Appie heerlijk.

Omdat ik vegetariër ben heb ik niet zo'n enorme keus paar de pasta met geitenkaas,walnoten en groente is heerlijke en ook de spagetti met kaassaus en veel verse groente.

Die zijn wel duur Eur 5,50 maar ideaal als ik een avonddienst heb (en de baas betaald dan )
Ik vind de tikki massala van de AH errug, heel errug lekker. Ook heel errug duur... 4.79 Maar het is genoeg voor een persoon.

Ik haal het maar een keer per maand ofzo, vriend krijgt dan een quiche met ham en prei.
Twee week geleden waren er ook van die maaltijden in de Bonus. Alles zat apart, en dat moest je dan zelf nog even bakken, de kip, groenten en de couscous HEERLIJK!

Echt ik heb er volgens mij we 5 mee genomen en, ook allemaal dezelfde hihi... vond die echt lekker.

Ik zou niet weten waarom dat ongezond zou zijn? Alles gesneden en gemarineerd makkelijker kan het toch niet worden :-)

of ik ze nu ook zou kopen weet ik niet à 4,99 volgens mij. De wraps waren toen ook in de aanbieding maar die vond mijn vriend niet te eten...
quote:tilalia2 schreef op 28 april 2010 @ 10:55:

[...]

Ik weet verschillende maaltijden met meer groente, minder zout, net zulk lekker vlees waarbij ik voor 4 a 5 euro voor mijn hele gezin kook.

En dan hebben we grotere porties: ik vind een k&k maaltijd echt te weinig.Dat is ook zeker mogelijk. Maar toch geen antwoord op de vraag van TO?
twijfelmeid: ja ik weet het.. ga vanaf maandag een weekmenu maken.

Ik heb wel is wokgroente gemaakt en porties ingevroren maar ik vind het dan echt niet meer zo lekker.

Heb gister een zak oosterse wokgroente gekocht uit het vriesvak. Ik ga daar maar kippensoep van maken denk ik.

Ik weet gewoon niet goed te combineren.

Dan marineer ik wat kip en bak dat in de wok, als ik dan 2 handen oosterse wokgroente erbij gooi.. doe ik meerstal wat ketjap erdoor, maar wil wel is wat anders. Had laatst een groot flesje woksaus van AH sweet & sour. Nou dat vind ik ook niet echt lekker.. ik ga is kijken van amoy of silvo wok it.. daar las ik op een topic ook wat over.

Ik kan best vis of kip wokken en groente snijden en erbij doen..

maar vind toch dat het sausje HET maakt..

Iemand nog meer tips voor wok sausen
Voor kant en klaar maaltijden gan ik naar de slager of die groentenboer die het zelf vers bereidt. De groentenboer hier op de hoek heeft heerlijke chili con carne, bietenschotel en spinazieschotel. Een traiteur even verderop heeft fantastische loempia's voor in de oven en groentenpizza's. En de visboer heeft lekkere boulliabaisse en wraps met zalm.

De enige kant en klaar maaltijd die ik wel eens uit de supermarkt haal is de boerenkool van Unox, met spekjes, wordt en jus. Die vind ik heerlijk. De rest is over het algemeen niet mijn smaak.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Zo'n kant en klaar bak is vaak nog niet eens de helft van wat ik normaal eet. En dan smaakt het ook nog 's vaak chemisch en is het vreselijk duur. Doe het dus nooit.
Op de dagen dat ik laat thuiskom vind ik de 1+2+3+4 maaltijden van AH echt een uitkomst. Er zijn maaltijden van ¤ 8,-- voor twee personen en maaltijden van ¤ 9,-- voor 2 volwassenen en 2 kinderen. Van die laatste houden wij (2 volwassenen) altijd een deel over. Dat vries ik in of ik warm het de volgende dag, met een soepje erbij of brood met salade hebben we dan weer een dag een complete maaltijd.

Ik vind het niet extreem duur en je eet toch een versgewokte gezonde maaltijd met verse groente en vlees/vis naar keuze.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven