kerstdiner, kleine hapjes, ideeen?
vrijdag 16 december 2011 om 12:48
De kids, 9 en 12 mochten de kerstmaaltijd kiezen. Ze vonden het leuk samen met mij allemaal kleine hapjes te maken ipv 1 maaltijd. Heeft iemand nog leuke ideen? T mag een beetje ' budgetbewust' zijn, dus kaviaar valt bijv af
Tot nu toe hebben we bedacht:
gevulde eitjes
gevulde champignons
reibekuchen
gehaktballetjes is tomatensaus.
Andere ideen zijn ook welkom. als t wat ' ingewikkelder wordt zou t fijn zijn als er een korte bereidingsomschrijving bij staat .
Ben benieuwd! En bedankt alvast!
Tot nu toe hebben we bedacht:
gevulde eitjes
gevulde champignons
reibekuchen
gehaktballetjes is tomatensaus.
Andere ideen zijn ook welkom. als t wat ' ingewikkelder wordt zou t fijn zijn als er een korte bereidingsomschrijving bij staat .
Ben benieuwd! En bedankt alvast!
vrijdag 16 december 2011 om 17:30
quote:Danayla schreef op 16 december 2011 @ 15:56:
Super idee, die wrapjes. Mijn kids lusten alleen geen zalm. Iemand een recept je voor een eventueel koude wrap met kip?
Echt leuk deze lijst!
Je kunt het lekker doen met kip, sla/komkommer & mayo+chillisaus mixje
Of kip/ham/rauwe ham + bosui + roomkaas
Super idee, die wrapjes. Mijn kids lusten alleen geen zalm. Iemand een recept je voor een eventueel koude wrap met kip?
Echt leuk deze lijst!
Je kunt het lekker doen met kip, sla/komkommer & mayo+chillisaus mixje
Of kip/ham/rauwe ham + bosui + roomkaas
vrijdag 16 december 2011 om 17:55
vrijdag 16 december 2011 om 18:52
Zo'n wrap is nóg lekkerder als je pannekoekjes gebruikt ipv tortilla's. Zijn veel minder droog en smeuiger. En misschien vinden je kinderen het ook wel erg leuk om eerst een paar pannekoekjes te bakken. Ik doe vaak nog wat kruiden door het beslag: peterselie, tijm, dille, wat ik maar in huis heb. Daarna beleggen met wat je maar wilt. Voor kinderen is misschien kip lekker (plakjes kipfilet, het broodbeleg zeg maar) met een lekkere dressing, komkommer en wat ijsbergsla ofzo?
Nog een tip: als je de wraps pannekoekjes hebt belegd, oprollen en in folie wikkelen, en vervolgens even op laten stijven in de vriezer. Dan snij je ze daarna veel makkelijker in reepjes.
Nog een tip: als je de wraps pannekoekjes hebt belegd, oprollen en in folie wikkelen, en vervolgens even op laten stijven in de vriezer. Dan snij je ze daarna veel makkelijker in reepjes.