Kerstdiner op school

12-12-2018 18:30 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jaja de intekenlijsten hangen al weer klaar...
Vieren jullie kinderen Kerst op school met een maaltijd en wordt er iets van de ouders verwacht hierbij?

Indien ja, wat maak je klaar?
Alle reacties Link kopieren
Hier word het mini Surinaamse pasteitjes, maar dan in bladerdeeg, ik heb van die halve maan vormpjes, ik neem dan de kleinste variant, succes gegarandeerd.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Iets aan drinken is ook leuk, moet pinterest maar ff af.
Hier een 'gezonde' school dus ook alleen fruit, groente, thee en water. Alleen de helft van de kinderen krijgen toch wicky en hagelslag mee..

Ik hoorde het gister pas via de groepsapp, vrijdag moet ik doorgeven wat ik maak en voor hoeveel personen. Heb nog geen antwoord gehad of er allergieën zijn.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter wil graag minisandwiches maken, dus dat gaan we maar doen, tenzij iemand ons voor is en dat morgenochtend eerder invult.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Zoon en ik maken cakejes.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Kinderen kiezen hier zelf iom de juf. Oudste kiest bami en jongste macaroni, ik vind het goed. We krijgen nog een brief als het goed is. Meestal maak ik een halve portie.
1 jaar had ik het makkelijk. Ze wilden allebei soep en 1 vond dat het oma's groentesoep moest zijn. Dus mijn moeder heeft een pan soep gekookt, allebei de helft in een pannetje. In 1 klas is het schoon op gegaan.
Jongste moet iets drinken meenemen, dat wordt groene limo in een champagneglas (plastic) met een druif aan een cocktailprikker.

Oudste moet iets met groente mee, dat worden mini groenteloempia's.
Alle reacties Link kopieren
Op de school van mijn kinderen doen ze er niet aan, maar volgens mij zijn ze een van de weinigen. Ze doen wel aan Kerst, maar geen diner of iets dergelijks :cheer:
Ja, maar het mag gelukkig simpel. Ik koop een paar kerststollen.
Alle reacties Link kopieren
Wij maken al een paar jaar aardbeien kwarktaart als nagerecht. Gaat ieder jaar weer op !
Alle reacties Link kopieren
Sushi.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Oudste bakt zelf kerstkoekjes (uitgerold bladerdeeg, kaneelsuiker, beetje ei), hij is 5, kan ie mooi zelf met wat hulp.

Voor jongste maak ik knakworst in bladerdeeg. Er waren al 8 groente en fruit opties dus dacht dat mag vast.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Ik zag net deze komkommer wortel kerstboompjes. Ik vind ze leuk.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
In mijn klas (ja ik ben de juf) mochten de kinderen zelf het menu samenstellen, ik kan je vertellen.. Dat wordt een heerlijk ongezonde avond!
Gelukkig staan een fruitsalade, bananenbrood en couscous ook op de lijst. :)
Niet alleen maar friet, saté, worstenbroodjes en cupcakes.
Als juf mocht ik voor de kinderchampagne zorgen :)
Alle reacties Link kopieren
Middelste knakworstjes in bladerdeeg en jongste kippenvleugeltjes. Oudste hoeft gelukkig niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Kaneelrolletjes van bladerdeeg, suiker en kaneel, grote lap bestrooien, oprollen, plakken van snijden en afbakken. Al jaren een hit, zoon had het al opgeschreven zonder te overleggen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Ik koop altijd van die piccolini mini pizza's, lekker makkelijk. Tomaat/kaas variant dus vega/halal geschikt. Ik maak er altijd 1,5x aantal kinderen in de klas en de schaal is volgens mijn kinderen altijd als eerste leeg. Dont change een winning team zeg ik altijd maar.
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dit jaar lahmacun maken.

Vooral veel poffertjes en zoetigheid wat ik op de lijst zag en dat vind mijn zoon niet lekker. Die wil gewoon 'normaal' eten dus ik ga maar een stapeltje bakken :-)
Alle reacties Link kopieren
Avondeten hapjes.
Elk kind moet wat hapjes mee nemen.
Ik maak groente dip.
Dus sausje en dan reepjes komkommer. Wortel en paprika.
Alle reacties Link kopieren
Sansa_ schreef:
12-12-2018 19:40
Jongste moet iets drinken meenemen, dat wordt groene limo in een champagneglas (plastic) met een druif aan een cocktailprikker.

Oudste moet iets met groente mee, dat worden mini groenteloempia's.
Goed idee, dat jat ik even. Misschien wel erg gewaagd (want ik zou wel eens een alcoholverslaving kunnen stimuleren met dit voorleefvoorbeeld) maar goed. Staat toch net wat feestelijker dan alleen zo’n rietje.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Kuzu schreef:
12-12-2018 23:01
Ik ga dit jaar lahmacun maken.

Vooral veel poffertjes en zoetigheid wat ik op de lijst zag en dat vind mijn zoon niet lekker. Die wil gewoon 'normaal' eten dus ik ga maar een stapeltje bakken :-)
Ook lekker, maar maak je dan het standaard formaat of kleintjes. Ik heb er weleens over gedacht en gedachte gelijk weer verworpen wegens teveel werk om voor twee klassen te bakken.
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
Ben het overigens wel met je eens hoor Kuzu, hier staan er ook vaak zaken op als cakejes/ poffertjes/ fruitsalade. Dat kan ik met de beste wil van de wereld toch niet als avondmaaltijd componenten zien.
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
Kuzu schreef:
12-12-2018 23:01
Ik ga dit jaar lahmacun maken.

Vooral veel poffertjes en zoetigheid wat ik op de lijst zag en dat vind mijn zoon niet lekker. Die wil gewoon 'normaal' eten dus ik ga maar een stapeltje bakken :-)
Ik hoop zo dat jij toevallig mijn Turkse buuf bent en dat je er teveel bakt :flirting:
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
lemoos2 schreef:
12-12-2018 23:04
Goed idee, dat jat ik even. Misschien wel erg gewaagd (want ik zou wel eens een alcoholverslaving kunnen stimuleren met dit voorleefvoorbeeld) maar goed. Staat toch net wat feestelijker dan alleen zo’n rietje.
Hier vloeit de drank met de feestdagen rijkelijk, dus als voorbeeldfunctie hebben ze op dat gebied toch al een slechte aan me ;-)
Alle reacties Link kopieren
Hier was gister al kerstdiner bij de opvang. Ik had kippenppotjes mee. Verder was er nog:
Bami
Couscous
Pannenkoeken
Poffertjes
Oliebollen
Fruitspiesjes
Krentenbollen
Kerstkoekjes
Pasteitjes

Dochter vond het geweldig
Alle reacties Link kopieren
Zoon vraagt altijd hetzelfde: zelfgebakken brownies. De rest van de klas verwacht ze ondertussen ook. Gaat altijd op :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven