Klopt dit wel?
vrijdag 25 mei 2012 om 11:24
Ik wil een appelcake maken volgens een recept uit de krant.
Maar nu hoeft er dus maar zo weinig bloem door, dat ik me afvraag of het wel goed is.
Ingrediënten volgens het recept:
120 gram boter
2 eieren
50 gram bloem
1 eetlepel bakpoeder
schil + sap van 1 citroen
1 kilo appels
90 gram rietsuiker
snufje zout
De boter moet gesmolten worden. Daarna moeten de eieren gesplitst, de dooiers + suiker tot een creme en de eiwitten stijf worden geklopt.
Bloem + bakpoeder + gesmolten boter door eidooiercreme roeren en dan beetje bij beetje het eiwit erdoor.
Dit gaat is een springvorm, appels erbij en 1 uur in de oven op 180 graden.
Denken jullie dat dit klopt?
Of is mijn cake op deze manier gedoemd te mislukken..
Maar nu hoeft er dus maar zo weinig bloem door, dat ik me afvraag of het wel goed is.
Ingrediënten volgens het recept:
120 gram boter
2 eieren
50 gram bloem
1 eetlepel bakpoeder
schil + sap van 1 citroen
1 kilo appels
90 gram rietsuiker
snufje zout
De boter moet gesmolten worden. Daarna moeten de eieren gesplitst, de dooiers + suiker tot een creme en de eiwitten stijf worden geklopt.
Bloem + bakpoeder + gesmolten boter door eidooiercreme roeren en dan beetje bij beetje het eiwit erdoor.
Dit gaat is een springvorm, appels erbij en 1 uur in de oven op 180 graden.
Denken jullie dat dit klopt?
Of is mijn cake op deze manier gedoemd te mislukken..
vrijdag 25 mei 2012 om 11:31
In mijn appelcake gaat deze verhouding en die is altijd erg lekker. Dus de verhouding klopt wel, maar....bij mij gaat er dus ook zelfrijzend bakmeel in!
200 gram zelfrijzend bakmeel
50 gram bloem
175 gram boter
175 gram suiker
Zakje vanillesuiker
Mespunt zout
3 eieren
85 milliliter melk
2 appels (geschild, in partjes) Jonagold, zoetzuur
kaneelpoeder
200 gram zelfrijzend bakmeel
50 gram bloem
175 gram boter
175 gram suiker
Zakje vanillesuiker
Mespunt zout
3 eieren
85 milliliter melk
2 appels (geschild, in partjes) Jonagold, zoetzuur
kaneelpoeder
vrijdag 25 mei 2012 om 11:35
je eiwitten sla je ook stijf en je dooiers romig.
uit mijn hoofd heet dit officieel geen cake maar heeft het deeg / beslag / eindresultaat een andere naam.
Ik heb pas geleden een taart gemaakt met ook zoiets als basis en bij schwarzwalderkirschtaart uit mijn kookboek gaat het ook ongeveer zo. Ik kan alleen nu niets nakijken.
uit mijn hoofd heet dit officieel geen cake maar heeft het deeg / beslag / eindresultaat een andere naam.
Ik heb pas geleden een taart gemaakt met ook zoiets als basis en bij schwarzwalderkirschtaart uit mijn kookboek gaat het ook ongeveer zo. Ik kan alleen nu niets nakijken.
vrijdag 25 mei 2012 om 12:01