koekje erbij?

21-03-2012 17:05 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien ik de laatste tijd een echte veelvraat ben, wil ik het liefst bij iedere kop thee die ik drink een koekje erbij ( En ik drink toch wel snel 3 koppen thee per dag. Het hoeft uiteraard niet iedere keer een dikke vette gevulde koek te zijn ofzo hoor! Echt niet. Maar een bastogne koekje of een bokkepootje ofzo dat gaat er iedere keer met smaak in bij mij. En het aller lekkerste koekje vind ik nu op dit moment de dubbele biscuit met chocola ertussen (jammie)

Ik ben benieuwd of ik er als ik straks de 90 kilo heb bereikt nog zo overdenk.

Ben ik verwend? Of zijn er wel meer die dus dagelijks gewoon een half pak koekjes weg kauwen en zo ja welke dan?
Als ik iedere dag koek zou eten kan ik ze beter meteen vanuit de verpakking op mijn heupen plakken.

Ik kan het me niet veroorloven, koek eten. Ja, eens per week maar niet iedere dag.

Mijn broer eet iedere dag een pak koek (momenteel vooral pindakoeken) en komt geen gram aan.

Is koekjes van de reformwinkel wat? Van die platgeslagen sesam of haverdingen met honing of rietsuiker?
Ik wel hoor, vandaag al een stroopwafel op, een sprits en een stuk of 8 biscuitjes. Ik kom er niet van aan,maar het is wel ongezond natuurlijk...
Paaseitjes...

Als ze in huis zijn, snoep ik ervan. Gelukkig kan ik goed één of twee eitjes nemen en er dan mee stoppen. Zelfde geldt voor koekjes.
Wat eten we vanavond?
Een half pak koekjes per dag?

Nee, dat doe ik niet. Ik weeg nu al teveel zonder een raar eetpatroon, dan zou ik echt tonnetjerond worden.
Ik ben begonnen met veel lekker fruit in huis te halen en dan fruit bij/na de thee of een beschuit met aardbeien. Verder nog 1 koekje bij de koffie (ook nog maar 1 kopje koffie) 's avonds met manlief op de bank tijdens de DWDD. We hebben er echt een soort v minitraditie bij, sinds we hier DWDD kunnen kijken via internet. Zo maak ik het ene koekje nog specialer, echt een "momentje" dus.
Optimist tot in de kist!
Ik zou binnen no-time overgewicht hebben met jouw eetpatroon.... Wil je echt die kant op? Waarom zijn die koekjes zo belangrijk voor je?
Doordeweeks maal ik er eigenlijk niet om, maar in het weekend kan ik er wel 3 pakken koek doorheen jagen. Het is maar net met welke koekjes ik op dat moment wat heb. (En vandaar dus ook dat ik nu maar eens aan de lijn ben geslagen, want daar wordt je idd veels te zwaar van!)

Overigens zijn die sesamkoekjes ook zeker niet calorie-arm!
Ik zou wel willen, maar zodra ik aan het woord koekje denk, kom ik al aan.
Eens met Leo (gaaf haar trouwens!!!!) Ik kan ook niet alles eten. Ik moet echt uitkijken en voldoende bewegen anders groei ik dicht. Het 'we hebben nooit wat in huis' dieet werkt prima.
En nog een tip als je ervan af wilt: Gewoon géén koekjes meer kopen. Ontwijk die hele snoep en koek afdeling. Alles begint in de supermarkt...
quote:eleonora schreef op 21 maart 2012 @ 17:09:

Als ik iedere dag koek zou eten kan ik ze beter meteen vanuit de verpakking op mijn heupen plakken.

Ik kan het me niet veroorloven, koek eten. Ja, eens per week maar niet iedere dag.

Mijn broer eet iedere dag een pak koek (momenteel vooral pindakoeken) en komt geen gram aan.

Is koekjes van de reformwinkel wat? Van die platgeslagen sesam of haverdingen met honing of rietsuiker?

Die eet ik, bijna dagelijks, 2 of 3.

Lekker!

Ik heb nu met gember en walnoot. Ze zijn gezoet met maismoutstroop. Billy's Farm... Yammie!
Ja hoor, een halfe pak gaat wel zeker in bij mij.

Vanwegen de suikers moet ik eigenlijk echt minderen hoewel ik verder geen suiker in thee/koffie heb.

Gelukkig kom ik geen gram van aan.
ik vraag me wel eens serieus af hoe mensen aan overgewicht komen, maar jee, zoveel snoepen......
quote:Francisca_ schreef op 21 maart 2012 @ 17:22:

[...]

Lekker!

Ik heb nu met gember en walnoot. Ze zijn gezoet met maismoutstroop. Billy's Farm... Yammie!

Bedoel ik. Dat soort koeken.

En de sesamdingen zijn niet caloriearm maar niet zo ongezond als die Unilever koekjes.
quote:ailien schreef op 21 maart 2012 @ 17:18:

Ik zou binnen no-time overgewicht hebben met jouw eetpatroon.... Wil je echt die kant op? Waarom zijn die koekjes zo belangrijk voor je?Ik ben zwanger ( misschien een verkeerd ecxuus om het dan maar te klakkeloos doen maar t is wel zo en ik vind het heerlijk ook nog ) En in het begin at ik ze om de misselijkheid weg te eten en nu gewoon bij de thee omdat ik daar op de een of andere manier behoefte aan heb. Ik hoop dat het na de bevalling weer af neemt want voor die tijd had ik er ook nooit zo veel behoefte aan aan al die zoetigheid. Maar nu...........
quote:Francisca_ schreef op 21 maart 2012 @ 17:22:

[...]

Lekker!

Ik heb nu met gember en walnoot. Ze zijn gezoet met maismoutstroop. Billy's Farm... Yammie!Ik wil niet lullig doen, maar het is evengoed een caloriebom. En 2 of 3 per dag? Eerlijk gezegd is 1 al teveel en zeker niet elke dag. Eet je wel genoeg fruit/tussendoortjes?
quote:ailien schreef op 21 maart 2012 @ 17:22:

En nog een tip als je ervan af wilt: Gewoon géén koekjes meer kopen. Ontwijk die hele snoep en koek afdeling. Alles begint in de supermarkt...

Dit dus. Saai, vervelend, niet leuk, maar werkt gegarandeerd. Succes!
Ik heb ook van die vlagen, alleen is dat bij mij vooral na het eten. De tip die bij mij wel helpt om te minderen (van het forum trouwens): meer ontbijten!
Als je het bij 1 koekje per keer kunt houden vind ik het nog knap. Als bij mij een pak koekjes opengaat pak ik er minstens 2 tegelijk.

Oplossing (voor mij): niet meer kopen/pak niet openmaken.
Ik koop nooit koek, en als ik het koop in de reform. Ik bak ze wel heel vaak zelf, dan geniet ik er ook echt van.
Heel pak? Dat is toch niet lekker? Heb je dan na twee of drie koekjes niet meer dan genoeg gesnoept? Ik ben er eigenlijk na eentje al klaar mee...
Wat eten we vanavond?
Ik hou niet zo van koekjes. Alleen van chocolate chip en stroopwafels! En daar kan ik dan ook gelijk heel veel van op.

En dikke koeken (gevulde koeken of van die cakjes met jam erin en zo'n laagje erop). Die vind ik ook heel lekker. Maar die eet ik alleen in het weekend.
Als ik het in huis zou halen zou ik ook al snel aan een half pak per dag zitten vrees ik.
Ik ben verslaafd aan koeken, en daarom komen ze niet in huis. Als ik ze in huis haal, is het zo op. Jodenkoeken, cake, glazuurkoeken, volkorenkoeken... Echt alles vind ik lekker. Komt er niet in, heb al maatje 40. Ik kan ze gewoon beter niet eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven