koekje erbij?
woensdag 21 maart 2012 om 17:05
Aangezien ik de laatste tijd een echte veelvraat ben, wil ik het liefst bij iedere kop thee die ik drink een koekje erbij ( En ik drink toch wel snel 3 koppen thee per dag. Het hoeft uiteraard niet iedere keer een dikke vette gevulde koek te zijn ofzo hoor! Echt niet. Maar een bastogne koekje of een bokkepootje ofzo dat gaat er iedere keer met smaak in bij mij. En het aller lekkerste koekje vind ik nu op dit moment de dubbele biscuit met chocola ertussen (jammie)
Ik ben benieuwd of ik er als ik straks de 90 kilo heb bereikt nog zo overdenk.
Ben ik verwend? Of zijn er wel meer die dus dagelijks gewoon een half pak koekjes weg kauwen en zo ja welke dan?
Ik ben benieuwd of ik er als ik straks de 90 kilo heb bereikt nog zo overdenk.
Ben ik verwend? Of zijn er wel meer die dus dagelijks gewoon een half pak koekjes weg kauwen en zo ja welke dan?
woensdag 21 maart 2012 om 19:36
quote:Soppie300 schreef op 21 maart 2012 @ 17:33:
[...]
Ik wil niet lullig doen, maar het is evengoed een caloriebom. En 2 of 3 per dag? Eerlijk gezegd is 1 al teveel en zeker niet elke dag. Eet je wel genoeg fruit/tussendoortjes?
Que? Wat boeit jou dat nou?
Ik heb een prima eet patroon, dank je. En hoeveel calorieën er inzitten boeit me niks, ik tel ze namelijk niet.
[...]
Ik wil niet lullig doen, maar het is evengoed een caloriebom. En 2 of 3 per dag? Eerlijk gezegd is 1 al teveel en zeker niet elke dag. Eet je wel genoeg fruit/tussendoortjes?
Que? Wat boeit jou dat nou?
Ik heb een prima eet patroon, dank je. En hoeveel calorieën er inzitten boeit me niks, ik tel ze namelijk niet.
woensdag 21 maart 2012 om 19:46
Ehm, 1 koekje maar per keer? Dus bij 3 keer thee 3 koekjes per dag? En dat vind je veel?
Vandaag jarig dus niet representatief. Maar gisteren een redelijk gewone dag: 4 kaneelbeschuitjes, ongeveer 6 bokkenpootjes en 2 appelflappen.
Zal ik maar niet vertellen wat ik de rest van de dag nog gegeten heb gisteren.
Ik kom er alleen niet van aan en ben ondanks die zoetigheid gewoon gezond.
Vandaag jarig dus niet representatief. Maar gisteren een redelijk gewone dag: 4 kaneelbeschuitjes, ongeveer 6 bokkenpootjes en 2 appelflappen.
Zal ik maar niet vertellen wat ik de rest van de dag nog gegeten heb gisteren.
Ik kom er alleen niet van aan en ben ondanks die zoetigheid gewoon gezond.
donderdag 22 maart 2012 om 01:50
quote:Soppie300 schreef op 21 maart 2012 @ 17:33:
[...]
Ik wil niet lullig doen, maar het is evengoed een caloriebom. En 2 of 3 per dag? Eerlijk gezegd is 1 al teveel en zeker niet elke dag. Eet je wel genoeg fruit/tussendoortjes?Zo dan? Wat een enge, belerrende opmerking. Hou je bij je eigen fruit en bemoei niet met koekjes van een ander op een koekjestopic.
[...]
Ik wil niet lullig doen, maar het is evengoed een caloriebom. En 2 of 3 per dag? Eerlijk gezegd is 1 al teveel en zeker niet elke dag. Eet je wel genoeg fruit/tussendoortjes?Zo dan? Wat een enge, belerrende opmerking. Hou je bij je eigen fruit en bemoei niet met koekjes van een ander op een koekjestopic.
donderdag 22 maart 2012 om 06:53
Van sommige koekjes zou ik in theorie een heel pak weg kunnen kanen, hoewel ik absoluut geen zoetekauw ben. Maar mokkasticks, pindakoeken en van die vieze roze koeken (ja, ik weet het, die worden gekleurd met luizen!), oh heeeerlijk!
Dus dan de noodrem maar: niet in huis halen. Maar de koffie en thee zijn toch niet helemaal hetzelfde.
Dus dan de noodrem maar: niet in huis halen. Maar de koffie en thee zijn toch niet helemaal hetzelfde.
donderdag 22 maart 2012 om 13:08
Koekjes die hier geen lang leven beschoren zijn: pindakoeken en vooral kletskoppen en sprits met aan een kant melkchocolade (maar dan alleen van Nobo).
Nu nieuwe ontdekt: de Robuuste koeken van Lu met chocolade EN amandel. Gelukkig waren ze vorige week weer in de Bonus.
Andere koek(jes), als ik die al in huis heb, kan ik makkelijk bij 1 of 2 laten.
Nu nieuwe ontdekt: de Robuuste koeken van Lu met chocolade EN amandel. Gelukkig waren ze vorige week weer in de Bonus.
Andere koek(jes), als ik die al in huis heb, kan ik makkelijk bij 1 of 2 laten.
donderdag 22 maart 2012 om 13:32
Ik heb pinda(kaas)koeken in de oven liggen. 40 stuks. En voor wie vandaag ondanks (of dankzij) het mooie weer baklustig is hierbij het recept:
Nodig:
250 gram zachte roomboter
300 gram pindakaas met stukjes
400 gram suiker
1 ei
300 gram bloem
2 theelepels bakpoeder
Mespuntje zout
150 gram ongezouten pinda's
150 gram bruine suiker
Bereiden:
Boter, pindakaas, suiker en ei goed loskloppen.
Bloem met bakpoeder boven de kom zeven, zout en pinda's toevoegen en kneed tot een zacht deeg.
Zet het deeg minimaal een half uur in de koelkast.
Maak 40 balletjes van het deeg en leg die op bakplaten bekleed met bakpapier en druk de balletjes daarop plat tot ongeveer een centimeter hoog. Houd wat afstand tussen de koekjes, ze zetten nog uit.
Bak in de op 200 graden voorverwarmde oven gaar in ongeveer 20 minuten gaar en mooi goudbruin.
Ik ga maar eens kijken of ze al klaar zijn.
Nodig:
250 gram zachte roomboter
300 gram pindakaas met stukjes
400 gram suiker
1 ei
300 gram bloem
2 theelepels bakpoeder
Mespuntje zout
150 gram ongezouten pinda's
150 gram bruine suiker
Bereiden:
Boter, pindakaas, suiker en ei goed loskloppen.
Bloem met bakpoeder boven de kom zeven, zout en pinda's toevoegen en kneed tot een zacht deeg.
Zet het deeg minimaal een half uur in de koelkast.
Maak 40 balletjes van het deeg en leg die op bakplaten bekleed met bakpapier en druk de balletjes daarop plat tot ongeveer een centimeter hoog. Houd wat afstand tussen de koekjes, ze zetten nog uit.
Bak in de op 200 graden voorverwarmde oven gaar in ongeveer 20 minuten gaar en mooi goudbruin.
Ik ga maar eens kijken of ze al klaar zijn.
donderdag 22 maart 2012 om 17:43
donderdag 22 maart 2012 om 17:56