Kookboeken

27-09-2020 16:46 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dol op koken en ik vind het ook erg leuk om door kookboeken te bladeren en nieuwe dingen uit te proberen. Dus ik ben benieuwd, wat zijn jullie favoriete kookboeken? En waarom?
Alle reacties Link kopieren
Bijna retro en gemakkelijk te maken.
:)

Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Snoesje666 schreef:
27-09-2020 19:48
Bijna retro en gemakkelijk te maken.
:)

Afbeelding

Doet me denken aan het "mens, ga koken!" van Pim Fortuijn tegen Wouke van Scherrenburg :biggrin:
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 27-09-2020 19:51
0.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ook heel leuk. Syrische keuken.

Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
27-09-2020 19:50
Doet me denken aan het "mens, ga koken!" van Pim Fortuijn tegen Wouke van Scherrenburg :biggrin:
:rofl:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb die met de gele kaft.

Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
[quote=Snoesje666 post_id=31953543 time=1601229079 user_id=28398]
Ook heel leuk. Syrische keuken.

Wat grappig, ik heb jarenlang in Syrië gewoond. Syrische keuken heeft geen geheimen meer voor mij 🙂
Alle reacties Link kopieren
De Souk van Salma Hage
Ik heb ook echt een kookboekentik. Op nummer 1: ‘Het kookboek’ van Ottolenghi. De naam zegt het al. Als ik maar 1 boek mocht uitkiezen uit mijn collectie, dan neem ik deze mee onder mijn arm.

En van hem ook: Simpel, Jeruzalem en de nieuwste Flavour ziet er weer veelbelovend uit. Sweet is ook erg leuk, voor de wat apartere baksels.

Alles van Jamie, die recepten zijn gewoon echt lekker en van smaak en goed voor normaal avond eten. Met name: de kookrevolutie (alledaagse gerechten) en Wedden dat ik van jou een topkok van maken (die risottos!).

In de categorie bakboek:
Home baked van Yvette van boven.
Mooie vormgeving en lekkere recepten. Al haar boeken zijn mooi vormgegeven, vind ik.

En mijn favo van het moment: Eat happy van een van de Hemsley zussen. Super lekkere en gezonde maaltijd. Dit boek is nu maar een tientje.

En een oude die goed blijft: Miss Dahls heerlijkheden van Sophie Dahl.

De boeken van Diana Henry zijn ook een aanrader.

Voor met de kinderen is De kleine banketbakker van Holtkamp echt een aanrader. Daar hebben we super veel uit gemaakt en alles is lekker, en makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Pocas, mooie tips. Dank je!
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 26-06-2021 21:48
99.19% gewijzigd
Ik heb recent het crisiskookboek gekocht van Mara Grim en die is echt heel leuk overigens!

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik kook veel uit de smakelijck boeken van williene,alles zonder pakjes en zakjes,en niet te ingewikkeld,ottolenghi en oliver heb ik dan weer niks mee.
c'est le ton qui fait la musique
Alle reacties Link kopieren
snert schreef:
27-09-2020 22:00
Ik kook veel uit de smakelijck boeken van williene,alles zonder pakjes en zakjes,en niet te ingewikkeld,ottolenghi en oliver heb ik dan weer niks mee.
Jamie Oliver staat hier ook niet op de plank. Hoop van die boeken gehad, heleboel dubbel ook omdat dat een tijd een soort standaard cadeau was waar mensen mee kwamen aanzetten, maar is allemaal beetje veel van hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
27-09-2020 22:45
Jamie Oliver staat hier ook niet op de plank. Hoop van die boeken gehad, heleboel dubbel ook omdat dat een tijd een soort standaard cadeau was waar mensen mee kwamen aanzetten, maar is allemaal beetje veel van hetzelfde.
https://youtu.be/IoSH0V8uafo
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven