kookworkshops, ervaringen?

05-09-2009 10:38 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

De laatste jaren heb ik bij een en dezelfde kok enkele kookworkshops gevolgd (Italiaanse keuken). Hoewel je altijd moet afwachten hoe het klikt met de andere participanten, ben ik erg enthousiast over deze workshops. Ik vermoed dat ik geluk heb gehad en ben terughoudend om mij aan te melden voor andere kookworkshops.

Ik was benieuwd wat jullie ervaringen zijn met kookworkshops en waar je op moet letten als je je inschrijft voor zo'n workshop.

In de index vond ik nog geen onderwerp over kookworkshops, mocht er al een vergelijkbare topic zijn, laat het dan weten.

Kookworkshops, goede ervaringen

Totaal aantal stemmen: 10

Ja, waar kan ik me inschrijven voor de volgende. (60%)
Ja, maar voorlopig even niet. (20%)
Nee, ik kook liever alleen of met vrienden (20%)
Nee, ik ga liever naar een restaurant Geen stemmen
Ik stem JA, waar kan ik me inschrijven voor de volgende.
Nee is nog geen topic over. Omdat de meeste topics naar het prikbord zijn gegaan wegens oproepjes/reclame. Daarom kan je niets vinden in de index, kooktopics van het prikbord heb ik tot nu toe niet in de index gezet.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Dat ligt er natuurlijk helemaal aan wat het doel is van zo'n workshop. Is dat beter leren koken, een gezellige middag met vrienden, teambuilding?

Ik ken alleen kookworkshops met de laatste 2 doelen. Ook al weet ik wel dat er ook echt wel workshops zijn om je kennis te vergroten natuurlijk, ben er alleen nooit bij aanwezig geweest. Als dat laatste het doel is dan zou ik liever een serie workshops doen eigenlijk, ipv eentje.
@Vli43inder: Ik heb de workshops gevolgd om mijn kennis te vergroten van de Italiaanse keuken en mijn vaardigheden als kok te verbeteren. Verder inspireert zo'n workshop om thuis nieuwe dingen te proberen.

De kok begeleid ook enkele kookclubs van mensen die zijn blijven hangen na de workshops. Ik zou best eens mij mijn directe collega's willen koken. Zowel als teambuilding als om beter te leren plannen.
ik zou best wel een workshop willen volgen om mijn kennis en vaardigheden(bijv. snijtechnieken) te verbeteren. Alleen lijkt het me niet leuk om een workshop in je eentje te doen.
@bertha: De workshops die ik gevolgd heb waren met groepen, die qua omvang varieerden van vier tot acht mensen. Ik ging daar in mijn eentje naartoe, maar ik heb ook meegemaakt dat twee vriendinnen of een moeder en dochter zich samen hadden ingeschreven.

Meedoen aan een workshop kan ook een manier zijn om nieuwe mensen te leren kennen.
je hebt een punt Coleturner. Het is niet dat ik niet alleen op zoiets zou afstappen, dat maakt me niet uit. Ik had altijd het gevoel dat de anderen altijd met zijn 2en of meerderen zijn, vriendinnen, collega's whatever. En dat maakt het lastiger om aansluiting te vinden. Hmm misschien ga ik het gewoon eens een keer doen:)
Ik moet er niet aan denken om zo'n workshop te doen, ik heb een hekel aan koken.
Cum non tum age
Je maakt reclame (om privacyredenen geen naam noemen? Bull...)
@Sarah Scott: Aangezien mijn OP dit soort reacties oproept, pas ik het aan.
Lijkt me verstandig!
@Sarah Scott: een van de redenen dat ik als man aan het vivaforum deelneem, is om dat ik graag kook en met (gezond/duurzaam/authentiek) eten bezig ben. Ik vind het leuk om ideeën uit te wisselen met anderen en zie zelf ook liever niet dat het forum wordt misbruikt voor reclame.

Ik ben een newbie. Als ik nog eens iets stoms doe, moet je het gewoon zeggen.
Nou, die avatar is in ieder geval wél smakelijk
quote:Zwieber schreef op 05 september 2009 @ 11:43:

Nou, die avatar is in ieder geval wél smakelijk Blijkt dus toch dat over smaak valt te twisten .
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
ik vind de vraag wel interessant "waar moet je op letten bij inschrijving bij een workshop". Hoe weet je dat je bij een goede workshop terecht komt, waar je wat leert en vol met ideeen (en eten:) ) na afloop buiten de deur staat.
We hebben met een groep vrijwilligers vorig jaar een kookworkshop TAPAS maken gevolgd! Ontzettend leuk en inspirerend. Dit was in Twello...

Eerst samen koken (iedere groep had andere opdracht) en daarna gezellig samen opeten.
quote:mylenevalerie schreef op 05 september 2009 @ 11:48:

[...]

Blijkt dus toch dat over smaak valt te twisten .

Dat geloof ik graag.

Ik heb ooit Mr. Zwieber een paar kookcursusjes cadeau gedaan. Gewoon gegoogled op die keuken en wat er in de buurt aan cursussen was en op recensies ervan. Daarna gebeld met die gozer, vragen gesteld en hem toen ingeschreven. Vond Mr. Zwieber erg leuk.
quote:Nammma schreef op 05 september 2009 @ 12:00:

We hebben met een groep vrijwilligers vorig jaar een kookworkshop TAPAS maken gevolgd! Ontzettend leuk en inspirerend. Dit was in Twello...

Ik ga dit over een paar dagen met mijn werk doen, ik ben benieuwd.

Wat doe ik hier eigenlijk op de eet-pijler? Ik kom hier bijna nooit.
@Bertha: Volgens mij is het belangrijk om na te gaan wat het niveau is van de workshop en of er volgens een bepaalde traditie/keuken/invalshoek/techniek wordt gekookt. Tijdens de workshops die ik heb meegemaakt, was er duidelijk een verschil qua ervaring en achtergrond. Gelukkig bleek dit in de praktijk geen probleem.

Ik kan wel voorstellen dat het erg vervelend is als je als enige in de groep veel meer dan wel veel minder kookervaring hebt.
@Zwieber: Wat goed van je dat je zoveel moeite doet voor Mr. Zwieber. Hebben jullie als stel samen de workshop gevolgd?
Ben je mal Cole. Mr. Zwieber is op die workshop gezet zodat hij nóg lekkerder voor mij kan koken. Ik kook slechts met de telefoon.
quote:Bertha schreef op 05 september 2009 @ 10:56:

ik zou best wel een workshop willen volgen om mijn kennis en vaardigheden(bijv. snijtechnieken) te verbeteren. Alleen lijkt het me niet leuk om een workshop in je eentje te doen.Er bestaan ook aparte boeken over snijtechnieken. Daar staat ook in waar je op moet letten bij het kopen van messen en ander snijgereedschap.
quote:Zwieber schreef op 05 september 2009 @ 12:12:

Ben je mal Cole. Mr. Zwieber is op die workshop gezet zodat hij nóg lekkerder voor mij kan koken. Ik kook slechts met de telefoon.Koken met een telefoon??? Dat vind ik knap.
quote:ColeTurner schreef op 05 september 2009 @ 12:14:

[...]

Koken met een telefoon??? Dat vind ik knap.Ik ook maar het resultaat is wel dat er iemand wat lekker komt brengen aan de deur. Knap he.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven