Koolhydraatarm eten en geen brood meer.

07-05-2019 16:28 228 berichten
Hallo allemaal,

Sinds kort kan ik niet meer tegen brood, het blijft niet in mijn maag. Nou zoek ik een koolhydraatarm ontbijtje waar ik niet zo heel veel werk aan heb.
Nou heb ik de laatste dagen halfvolle yoghurt gegeten met blauwe bessen, maar met die bessen gaat het ook niet al te best, ga ervan obstiperen, dus...

Heeft iemand een goede tip voor een lekker en gemakkelijke ontbijt en lunch?
Eieren zijn ook geen optie, daar mag ik er maar twee van per week, maar vanwege het hoge cholesterolgehalte, eet ik ze zo min mogelijk.


Ik weet het Google staat vol met ontbijtjes, alleen heb ik er niets tussen gevonden dat me lekker lijkt.

Wie weet raad?
EHR schreef:
07-05-2019 20:51
Mensen met diabetes II wordt anders met enige regelmaat naar de keto-levenswijze verwezen.

Word jij er nou nooit moe van om in topics waar wordt gevraagd om adviezen over kha eten gelijk op je stokpaardje te klimmen?

Ik eet zelf niet kha maar het zou niet in me opkomen om elke keer dezelfde plaat af te spelen en al helemaal niet als daar niet om wordt gevraagd.
ik weet niet waar je op reageert mijn stelling is dat je van afvallen kan genezen van diabetes 2 dat is de algemene stelling ook van het diabetesfonds.
hoe je afvalt doet er niet zoveel toe, dat kan ketogeen zijn maar ook vetarm, punt is dat je minder moet eten dan je verbrandt

en verder lijken je vragen nogal retorisch en zeggen ze alles over jou en niets over mij
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
07-05-2019 20:04
Diabetesfonds:

Een groot deel van de 1,1 miljoen mensen met diabetes type 2 kan genezen als ze gezonder gaan eten en meer gaan bewegen. Volgens internist Hanno Pijl van het LUMC levert dat de samenleving een besparing op van 2,7 miljard euro.

lijkt me duidelijk

Toch wat anders dan je stelligheid in dit bericht hè?

S-Meds schreef:
07-05-2019 17:39
google even zelf.

verder weet je best hoe het werkt:
afvallen (dan gaat je diabetes ook weg)
en volkorenbrood past prima in een dieet
Evenals fruit, havermout, brinta etc
zolang je geen coeliakie hebt gaat dat prima

Maarja, waarom zou je je leefstijl aanpassen als je ook gewoon extra medicijnen kan nemen hè? :sarcastic:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Havermout met amandelmelk en een appeltje.

Ik drink ''s morgens vaak een eiwitshake gemixt met water.
Je hebt ze in allerhande smaakjes
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Anoniem262821034 schreef:
07-05-2019 20:46
Het diabetesfonds is het kennelijk al niet met zichzelf eens: https://www.diabetesfonds.nl/over-diabe ... tes-type-2

En een Nederlands standpunt zegt nog niks over wereldwijd.
hier over afvallen en diabetes 2, de eerder aangehaalde internist: https://www.diabetesfonds.nl/minder-sui ... en-omkeren

hier over hoe je moet afvallen (maakt niks uit) https://www.diabetesfonds.nl/over-diabe ... t-diabetes


hoe ziet met het wereldwijd? een internationale studie uit 2018 laat zien dat afvallen de pancreas kan herstellen. https://www.medicalnewstoday.com/articles/322662.php
himalaya schreef:
07-05-2019 21:04
Toch wat anders dan je stelligheid in dit bericht hè?





Maarja, waarom zou je je leefstijl aanpassen als je ook gewoon extra medicijnen kan nemen hè? :sarcastic:
bij type 1 moet je je medicijnen nemen, daar is geen ontsnappen aan
type 2 is een heel ander verhaal
himalaya schreef:
07-05-2019 21:04
Toch wat anders dan je stelligheid in dit bericht hè?





Maarja, waarom zou je je leefstijl aanpassen als je ook gewoon extra medicijnen kan nemen hè? :sarcastic:
en bij mijn weten heeft TO geen 1
type 1 is ook helemaal niet gelinkt aan overgewicht
S Meds haalt gewoon officiële sites aan. Bovendien is het belangrijkste advies hier in dit topic om met de diëtist te gaan praten, juist om dit soort verwarrende en verhitte discussies te voorkomen. En bij buikpijn met de dokter.
Want als het om gewicht, eten, lijn en dergelijke gaat, heeft ie-de-reen een eigen mening en stapt niemand daar zomaar van af. Zo ben ik ook ;-)
Dank aan hen die mijn ontbijtsuggesties hebben gedaan, dat was per slot van rekening mijn vraag waar ik het topic voor heb geopend.

Voor hen die willen discussiëren over het al dan niet van alles en nog wat, wat betreft diabetes, adviseer ik een eigen topic te openen, want het is niet alleen offtopic, het werkt ook vervuilend.
Mijn dank is enorm.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
07-05-2019 21:25
Dank aan hen die mijn ontbijtsuggesties hebben gedaan, dat was per slot van rekening mijn vraag waar ik het topic voor heb geopend.

Voor hen die willen discussiëren over het al dan niet van alles en nog wat, wat betreft diabetes, adviseer ik een eigen topic te openen, want het is niet alleen offtopic, het werkt ook vervuilend.
Mijn dank is enorm.
Ga toch nog eens vragen naar eieren. Als je verder je niet chollem eet aan cholesterol rijke producten kun je best meer eieren eten. Daarbij levert ei goede cholesterol en niet de slechte. Zit verschil in.
Alle reacties Link kopieren
Hey cateau,

Houd je ook van een hartig ontbijt? Ik houd absoluut niet van zoetigheid en ook niet van brood en eet bijna dagelijks het volgende als ontbijt:

Eens per drie dagen maak ik een bak met kleingesneden tomaat, komkommer zonder zaadlijsten, paprika en lente-ui. ‘S morgens schep ik daar een goede kom mee vol, doe er peper en zout en een beetje olijfolie bij. Dat meng ik met volle yoghurt en een pitten- en zadenmix, eventueel wat chia zaad.

Is mijn favoriete ontbijt en ik zit dan echt wel vol voor een tot de lunch. Volgens mij zit je dan ook echt laag wat betreft de GI.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
S-Meds schreef:
07-05-2019 21:01
en verder lijken je vragen nogal retorisch en zeggen ze alles over jou en niets over mij
Ah, jouw overbekende manier van reageren.
EHR schreef:
07-05-2019 22:51
Ah, jouw overbekende manier van reageren.
je had verwacht dat ik zou zeggen: ja inderdaad ik ben er doodmoe van, ik zie er elke keer weer tegenop
Wafelmaker
Wafels zelf maken

https://www.koolhydraatarmrecept.nl/hee ... reloaded=1
-Bladora- schreef:
07-05-2019 22:46
Hey cateau,

Houd je ook van een hartig ontbijt? Ik houd absoluut niet van zoetigheid en ook niet van brood en eet bijna dagelijks het volgende als ontbijt:

Eens per drie dagen maak ik een bak met kleingesneden tomaat, komkommer zonder zaadlijsten, paprika en lente-ui. ‘S morgens schep ik daar een goede kom mee vol, doe er peper en zout en een beetje olijfolie bij. Dat meng ik met volle yoghurt en een pitten- en zadenmix, eventueel wat chia zaad.

Is mijn favoriete ontbijt en ik zit dan echt wel vol voor een tot de lunch. Volgens mij zit je dan ook echt laag wat betreft de GI.
Ja hartig hou ik wel van. Je hebt mij altijd in de morgen wakker kunnen maken voor een prak. Heb er ook aan zitten denken om twee keer per dag warm te eten, maar dat lijkt me bij nader inzien toch niet zo'n best plan, maar die groenten die jij maakt lijken me wel wat.

Ik krijg veel yoghurt en kwark adviezen, maar ik wil me niet overeten aan eiwitten, teveel is ook weer niet best en mijn ervaring is dat groenten het langst een voldaan gevoel geven, dus dank voor je tip, hier ga ik morgen achteraan, het is het beste voor me tot nu toe.
In zo'n ontbijt zit inderdaad weinig g.i.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
07-05-2019 23:31
Ja hartig hou ik wel van. Je hebt mij altijd in de morgen wakker kunnen maken voor een prak. Heb er ook aan zitten denken om twee keer per dag warm te eten, maar dat lijkt me bij nader inzien toch niet zo'n best plan, maar die groenten die jij maakt lijken me wel wat.

Ik krijg veel yoghurt en kwark adviezen, maar ik wil me niet overeten aan eiwitten, teveel is ook weer niet best en mijn ervaring is dat groenten het langst een voldaan gevoel geven, dus dank voor je tip, hier ga ik morgen achteraan, het is het beste voor me tot nu toe.
In zo'n ontbijt zit inderdaad weinig g.i.
Fijn dat je het een goede tip vindt! Wat betreft of je het beste yoghurt of kwark moet eten of geen van beiden, daar heb ik weinig verstand van. Maar er is ook lactose vrije yoghurt. Al weet ik dat volle yoghurt ook laag staat op de gi.

Ook vroeg je om een niet zo’n bewerkelijk ontbijtje, aangezien je die groenten dus echt voor drie dagen in de koelkast klaar kan zetten valt dat dus best mee. Ik voeg er ook nog wel eens wat verse peterselie, bieslook of basillicum aan toe, ligt eraan wat ik heb staan.

Na tijden niet goed te weten wat ik als ontbijt lekker vind, want meestal is het logischerwijs iets met fruit (zoet dus) of brood (Bleh) ben ik echt ontzettend blij met deze oplossing voor mezelf. Leuk als jij er ook wat mee kan!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
-Bladora- schreef:
07-05-2019 23:45
Fijn dat je het een goede tip vindt! Wat betreft of je het beste yoghurt of kwark moet eten of geen van beiden, daar heb ik weinig verstand van. Maar er is ook lactose vrije yoghurt. Al weet ik dat volle yoghurt ook laag staat op de gi.

Ook vroeg je om een niet zo’n bewerkelijk ontbijtje, aangezien je die groenten dus echt voor drie dagen in de koelkast klaar kan zetten valt dat dus best mee. Ik voeg er ook nog wel eens wat verse peterselie, bieslook of basillicum aan toe, ligt eraan wat ik heb staan.

Na tijden niet goed te weten wat ik als ontbijt lekker vind, want meestal is het logischerwijs iets met fruit (zoet dus) of brood (Bleh) ben ik echt ontzettend blij met deze oplossing voor mezelf. Leuk als jij er ook wat mee kan!
Ik denk dat ik de zuivel oversla en het bij een groentesalade hou, zonder sla, want dat vind ik saai. Die lactosevrije yoghurt had ik al gevonden en nu ook lactosevrije kwark. Dat kan ik wel af en toe eten, maar maak er geen gewoonte van.

Komt goed, ik maak het ook voor een paar dagen, dan kan ik er ,als ik wakker ben, gelijk induiken.

Ik kan er zeker iets mee. Terwijl ik een film zat te kijken vanavond zat ik mijn hoofd te breken over wat ik nou als ontbijt moet nemen en nu weet ik het, dus rust.
Dankjewel!!! :-D
Alle reacties Link kopieren
Leuk! In Nederland denkt men al snel aan een zoet ontbijt, het is altijd maar fruit fruit fruit als je gezond wil doen. Maar dat is voor jou dus niet gezond, en voor mij gewoonweg niet lekker. Een banaan wegkrijgen in de ochtend, yuk. Van die overnight dingen met fruit. Vreseljk. Hartig eten in als ontbijt is niks mis mee!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Moet ook niet denken aan zoetigheid hoor, daarom was het ook zo moeilijk om te beslissen en had ik blijkbaar een blinde vlek voor groenten.
Nou, blij dat dit is opgelost.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
07-05-2019 23:31


Ik krijg veel yoghurt en kwark adviezen, maar ik wil me niet overeten aan eiwitten, teveel is ook weer niet best en mijn ervaring is dat groenten het langst een voldaan gevoel geven,
Echt, lang een voldaan gevoel van alleen groente?
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
08-05-2019 00:14
Echt, lang een voldaan gevoel van alleen groente?
Als je een kom joghurt eet met veel groenten en zaden en pitten..ik krijg daar elke dag een voldaan gevoel van..

als je je joghurt eet elke ochtend net fruit, is dat beter?! Veel meer suikers.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
-Bladora- schreef:
08-05-2019 00:26
Als je een kom joghurt eet met veel groenten en zaden en pitten..ik krijg daar elke dag een voldaan gevoel van..

als je je joghurt eet elke ochtend net fruit, is dat beter?! Veel meer suikers.
Aha, dan zorgen de yoghurt en de zaden en pitten voor het voldane gevoel.
Bij mij niet. De groenten met een scheut olijfolie en wat zout zijn voor mij meer dan voldoende om een voldaan gevoel te krijgen.

Ik heb de afgelopen dage yoghurt met blauwe bessen gegeten en het voldane gevoel viel zwaar tegen. Ik bleef maar zoeken in de keuken.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
08-05-2019 00:32
Bij mij niet. De groenten met een scheut olijfolie en wat zout zijn voor mij meer dan voldoende om een voldaan gevoel te krijgen.

Ik heb de afgelopen dage yoghurt met blauwe bessen gegeten en het voldane gevoel viel zwaar tegen. Ik bleef maar zoeken in de keuken.
Laat je me weten wat je van mijn idee/suggestie vond ? Vind get gewoon leuk om te weten of je er wat aan had. Via PB vind ik altijd gezellig !
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
-Bladora- schreef:
08-05-2019 00:50
Laat je me weten wat je van mijn idee/suggestie vond ? Vind get gewoon leuk om te weten of je er wat aan had. Via PB vind ik altijd gezellig !
Ik laat het je weten, beloofd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven