Koude pasta salade saus

24-03-2012 14:13 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik wil zo een simpele koude pasta salade maken, daarin zitten penne, salami komkommer en tomaat én whiskey cocktailsaus.

Alleen mag ik dat niet hebben omdat ik een vis allergie heb. Welk plaatsvervangend sausje is hier nog meer lekker bij?

Andere tips zijn natuurlijk ook welkom!
In whiskey saus zit toch geen vis?
Er kunnen sporen van inktvis inzitten.

Neem liever geen risico haha
Beetje yoghurt of kookroom met wat whiskey en kerriepoeder?
Zelf maken? Mayonaise, ketchup, beetje whisky en klein snufje zou. Goed roeren, klaar!
Olijfolie, beetje mayonaise en wat peper.
Ik maak t zelf, dus zit er geen vis in.

Gewoon met de staafmixer majo maken. Dan ketchup en whiskey erbij.
quote:vonni schreef op 24 maart 2012 @ 14:17:

Zelf maken? Mayonaise, ketchup, beetje whisky en klein snufje zou. Goed roeren, klaar!Ipv whiskey kun je ook cognac of sherry nemen. Kneepje honing erdoor is ook erg lekker.
Ik zou dat risico ook niet nemen. Met allergieën kan je beter alles zelf maken toch?
Honing! dat is een goed idee zeg!!!
Vergeet je knijpje citroensap niet erdoor te doen..
Nope
quote:jansenenjanssens schreef op 24 maart 2012 @ 14:22:

[...]

Ipv whiskey kun je ook cognac of sherry nemen. Kneepje honing erdoor is ook erg lekker.Hee dankje! Dat heb ik hier nog staan, hoef ik ook geen drank te halen wat ik veder toch niet aanraak :P
Inderdaad gewoon mayonaise een beetje ketchup wat paprikapoeder en eventueel een klein beetje whisky.
balsamico saus! beetje olijfolie, balsamico azijn, rozemarrijn en basilicum, beetje mayo en mosterd, snufje peper en zout! en je hebt echt een hele lekkere dressing! x
Ik doe er altijd boursin quisine door. Erg lekker
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Pesto! Wij zijn echte pesto-addicts, dus ik gooi het er altijd puur doorheen. Als je dat te sterk vindt van smaak kun je het natuurlijk altijd verdunnen met al dan niet zelf gemaakte yoghonaise oid.
Boursin cuisine is ook erg lekker door een pastasalade, is wat meer vloeibaar dan gewone boursin en dus als saus te gebruiken.
Slasaus (neutraal), (witte wijn)azijn, zoetstof (vloeibaar), knoflooksaus (calve) en paprikapoeder. Hartstikke lekker.
ik maak altijd saus met half bekertje creme fraiche en ongeveer dezelfde hoeveelheid halfvolle fritessaus, ook lekker met ei en champignons erbij.
Whiskeysaus door de pastasalade?

Ik maak meestal een lichte dressing van kruiden, azijn, olijfolie, peper en zout.
Ik pak altijd 3 pakjes boursin,maar dan het huismerk zeg maar,en dan een paar flinke lepels mayonaise,en dan wat olijfolie,en dat mix ik met mijn staafmixer.

Mjammie...
Ik maak mijn dressing voor pastasalase met pesto.

Pesto, olijfolie, azijn, suiker en een beetje water.

Simpel, maar erg lekker.
Wat is t geworden?
quote:helene31 schreef op 24 maart 2012 @ 16:26:

Whiskeysaus door de pastasalade?

Ik moest ook 2x kijken of ik het goed las. Ik heb dat zo nog nooit gegeten maar het trekt mij zo op het eerste ook niet zo. Dan zie ik veel lekkere andere dressings langskomen.

Ben wel benieuwd wat het geworden is .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven